به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۳۴۱۸۰۵
به این منوال جلو برویم، مثل طالبان می‌شویم

با زور اسلحه نمی‌توان مردم را به رعایت حجاب واداشت

با زور اسلحه نمی‌توان مردم را به رعایت حجاب واداشت
گروه سیاسی: نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: رعایت اخلاق و حجاب درست است اما اینها راه و روش خودش را دارد، با تفنگ و اسلحه و باتوم و زد و خورد نمی شود اینها را درست کرد.غلامرضا نوری قزلچه در مورد استفاده از سلاح توسط مامورین نیروی انتظامی در بحث امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بعید می دانم در قانون ماده ای در مورد استفاده ضابط در بحث امر به معروف و نهی از منکر از اسلحه وجود داشته باشد. طرحی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد چگونگی استفاده از سلاح در حال بررسی است که امیدواریم در این طرح خلاها و نقاط ضعف برطرف شود.ما معتقدیم استفاده از سلاح باید ضوابط خاص خودش را داشته باشد و برای هر مسئله ای نباید از سلاح استفاده کرد.
 
نوری قزلچه با اشاره به حادثه تیراندازی گشت ارشاد در پارک پردیسان  گفت: اصولا نمی شود با زور اسلحه با یک مسئله فرهنگی و اعتقادی برخورد کرد. نمی توان با زور اسلحه مردم را نسبت به مسئله ای ترغیب یا منع کرد ما باید به دنبال اصلاح روش هایمان باشیم.وی افزود: باید آسیب شناسی داشته باشیم که چرا افراد رعایت حجاب نمی کنند. مسئله این نیست که یک مورد باشد بلکه جامعه از این موارد پر شده است باید اینها را ریشه یابی کنیم که علت و دلیل چیست و چرا مردم این واکنش ها را نشان می دهند نمی توانیم بگویم جلوی چشم ما این کار را نکنید ولی پشت سر هر کاری انجام دهید با این روش‌ها نمی شود فرهنگ عمومی درست کرد و تمدن سازی کرد.

وی تاکید کرد: اینگونه برخوردها در شان زنان ما نیست و بازتاب های بسیار بدی در جامعه دارد، این رفتارها اثرات بسیار مخربی دارد و قابل توجیه نیست. با این برخورد ها نمی شود برای مردم دین درست کرد .
وی گفت: رعایت اخلاق و حجاب درست است اما اینها راه و روش خودش را دارد، با تفنگ و اسلحه و باتوم و زد و خورد نمی شود اینها را درست کرد، شاید در کشور افغانستان برای امر به معروف از سلاح استفاده کنند اما در کشور ما چنین چیزی نباید اتفاق بیفتد .
 
نوری قزلچه تاکید کرد: به این منوال جلو برویم آخر سر مثل طالبان می شویم این نوع رفتارها نهایتا به آنجا منتهی می شود درست است که ما خیلی با آنها فاصله داریم ولی جهت گیری مان در مورد مسائل زنان و یا در تمامی مسائل فرهنگ و اخلاقی عمومی درست نیست و نواقصی داریم و باید اصلاح شود.
مرجع : عصر ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۱:۲۷
ما امنیت حداقلی می خواهیم نه اصلحه
امنیت مالی، جانی، خانواده و ....
ما سیستمی می خواهیم که حامی مردم باشد.
امنیت: کو ، کجاست ؟
اگر واقعا دلتان برای اسلام می سوزد، بفرما این راه حل :
اگر می خواهند مساله حجاب به میزان زیادی حل شود، اولین و مهمترین کار این است که مسئولین در همه رده به عمل ثابت کنند به آن اسلام که در حرف می زنند در پشت پرده هم عمل می کنند (389195)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۱:۵۲
عزیزم کجای کاری طالبان رو رد کردین. (389196)
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۱:۵۶
مگر این ها غیر از طالبان هستند؟؟؟؟؟؟؟؟ (389197)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۲:۰۹
حجاب که.... (389199)
مهرانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۲:۱۲
انحراف افکار عمومی از بدبختی ها و گرانی ها به روش طالبان !
جالبه ؟!

این تفنگ به دستان مزدور نجس اگر عرضه دارند بروند با دشمنان این ملت در بیفتند نه اینکه به ناموس خود در کشور خود ... کنند
... (389200)
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۰۵:۳۹
وقتی بعضی از هموطنان در داخل کشور مشکل ایجاد میکنند وباعث تلف شدن وقت ونیرو میشوند که قرصت هسن تا با دشمن مبارزه کرد (389242)
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۲۳:۵۴
اگر‌در‌راس‌این‌.......... (389235)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۰۷:۱۶
بله ولی با ولنگاری هم نمی شود زندگی کرد جوانان ما باید امنیت داشته باشند و در خیابان با هر صحنه ای مواجه نشوند. (390165)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها