به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۴۱۸۳۸

فواید باور نکردنی مصرف طولانی مدت چای

فواید باور نکردنی مصرف طولانی مدت چای
گروه علمی: اکثر ما شنیده‌ایم که چای خوردن بیش از حد به ویژه در نزدیکی زمان خواب و استراحت کیفیت خواب را دچار مشکل می‌کند، اما بنظر می‌رسد مطالعات جدید این باور را رد کرده و تاکید دارد که مصرف طولانی مدت چای تاثیرات بی‌خوابی مزمن بر سلامت را کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه Westlake چین به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن مدام چای با کاهش خطر اختلالات مربوط به فلور روده و اسید‌های صفراوی کبد ارتباط دارد.بهتر است بدانید که عدم تعادل در میکروب‌های روده و اسید‌های صفراوی ارتباط نزدیکی با بیماری‌های متابولیک قلبی (CMDs) دارد، گروهی از بیماری‌ها که شامل دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.ژنگ جو شنگ که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته است می‌گوید: بی‌خوابی مزمن می‌تواند باعث اختلالات متابولیکی میکروب‌های روده و اسید‌های صفراوی شود، نوشیدن چای احتمالا یکی از راه‌های تنظیم این اختلالات متابولیک است.

مطالعات جدید انجام شده حکایت از این دارد که بی‌خوابی مزمن، یک اختلال رایج است که ۱۰ تا ۲۰ درصد بزرگسالان سراسر جهان را درگیر خود کرده است. علائم بی خوابی مزمن را می‌توان مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر از خواب، خستگی و نوسانات خلقی عنوان کرد.

در طی شش سال، این تیم تحقیقاتی الگوی خواب ۱۸۰۹ شرکت کننده را در شهر جنوبی گوانگژو چین به همراه رژیم غذایی و سایر فاکتور‌های مهم بررسی کرده‌اند. بر اساس این تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که بی‌خوابی مزمن با میکروب‌های خاص روده و اسید‌های صفراوی ارتباط دارد و این میکروب‌های روده و اسید‌های صفراوی با بیماری‌های متابولیک قلبی نیز مرتبط هستند.

محققان بعد از مقایسه شرکت کنندگانی که به طور معمول چای، قهوه، میوه، محصولات لبنی و سایر غذا‌ها و نوشیدنی‌ها را در برنامه غذایی خود داشتند دریافتند کسانی که چای را در مدت طولانی می‌نوشیدند، کمتر از سایرین به اختلالات میکروب‌های روده و اسید‌های صفراوی مبتلا شده‌اند و به همین دلیل کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی قرار دارند.شرکت کنندگان حاضر در این تحقیقات عمدتاً چای اولانگ، چای سبز، چای پوئر و چای سیاه مینوشیدند که طبق یافته‌های محققان برای سلامت متابولیک مفید بوده است.

ژنگ معتقد است که نتایج مطالعات نشان نمی‌دهد که نوشیدن چای تا چه میزان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی را کم کند و یا اینکه چه چای بیشترین تأثیر را دارد؟ وی تاکید دارد که قطعا گام بعدی تحقیقات ژنتیکی باید در رابطه با علت و معلولی بین نوشیدن چای و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی باشد.

به گفته این محقق بی‌خوابی ناشی از چای نوشیدن کوتاه مدت است، در حالی که این مطالعه بر اثرات بلندمدت آن تمرکز دارد. او می‌گوید: ما این ادعا را نداریم که نوشیدن چای می‌تواند بی‌خوابی را درمان کند، اما به طور بالقوه می‌تواند آسیب‌های ناشی از بی‌خوابی مزمن را کاهش دهد. به طور کلی اینطور که از تحقیقات صورت گرفته پیداست، نوشیدن چای ممکن است برای اکوسیستم روده ما مفید باشد.
برچسب ها: چای
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها