به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۴۱۸۷۰

وعده‌ی ایجاد اشتغال تاکنون عملی نشده است

وعده‌ی ایجاد اشتغال تاکنون عملی نشده است
گروه اقتصادی: دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان گفت: خانواده‌های کارگری تا الان مجبور بودند از خیلی از نیازهای اساساسی خود بزنند و از این به بعد هم با اجرای کاهش ارزش دستمزد، احتمالا مجبورند از بخشی دیگر از نیازهای اساسیِ خود بگذرند، که این وضعیت مشکلات فراوانی برای سلامت جسم و روانِ آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش  ایلنا، محمدحسن قوامی (دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان) در انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: دولت به ازای افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی، ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومان یارانه تعیین کرده است اما واضح است که افزایش قیمت این چند قلم کالا باعث افزایش کالاهای دیگر خواهد شد. در نتیجه با این سیاست نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند و همان یارانه‌ای که برای جبرانِ گرانیِ تعیین شده اثر خود را از دست می‌دهد. 
وی گفت: خانواده‌های کارگری تا الان مجبور بودند از خیلی از نیازهای اساساسی خود بزنند و از این به بعد هم با اجرای چنین سیاستهایی و کاهش ارزش دستمزد، احتمالا مجبورند از بخشی دیگر از نیازهای اساسیِ خود بگذرند، که این وضعیت مشکلات فراوانی برای سلامت جسم و روانِ آن‌ها ایجاد خواهد کرد. 

دبیر اجرایی خانه کارگران لارستان بیان کرد: شورایعالی کار برای امسال ۵۷درصد دستمزد حداقل‌بگیران را افزایش داد اما همانطور که شاهد بودیم کافرماها با همراهی دولت سعی کردند به طرق مختلف از این افزایش ۵۷درصدی سرپیچی کنند. مثال بارز آن هم کاهش حق مسکن و اعلام ده درصد افزایش دستمزدِ کارگران بخش دولتی از سایر کارگران بود که البته با مقاومت کارگران این مورد حل شد. 

قوامی در ادامه به افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این تصمیمات در کنار تصمیماتِ اقتصادی‌ای که دولت پیش گرفته فشار همه‌جانبه بر بازنشستگان وارد می‌کند. وی به بدهیِ کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های دولت‌های مختلف در طول سال‌ها وضعیتِ امروزِ صندوق تامین اجتماعی را بحرانی کرد و الان دور از انصاف و عدالت است که هزینه‌ی این سیاست‌ها را کسانی که سال‌ها کارِ سخت کردند و حق بیمه‌ی بالا پرداخت کردند، متحمل شوند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه به وضعیتِ اشتغال در استان فارس اشاره کرد و گفت: در منطقه‌ی لارستان جز شرکت سیمان هیچ کارخانه‌ی بزرگ دیگری نداریم. سالهاست نمایندگان برای ورود به مجلس قول ایجاد اشتغال در استان را داده‌اند اما هیچ کدام به قول خود عمل نکرده‌اند.
برچسب ها: ایجاد شغل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها