کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این گیاهان دیابت را تنظیم و کنترل می کنند

24 خرداد 1401 ساعت 14:45


گروه سلامت: متخصص شیمی دارویی در این وبینار به جدیدترین یافته های علمی درخصوص کاربرد گیاهان دارویی در بیماریهای متابولیک از جمله کبر، گل نسترن، عدس الملک و ..... اشاره کرد و خصوصیات گیاه شناسی،ترکیبات، اثرات فارماکولوژیکی و مکانیسم اثر گیاهان دارویی که باعث بهبود بیماری دیابت و کلسترول می شوند را معرفی کرد.کنفرانس علمی«کاربرد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در بیماری های متابولیک» به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیست و سوم خرداد ماه برگزار شد.در این وبینار که با سخنرانی دکتر شمسعلی رضازاده، متخصص شیمی دارویی و عضو هیات علمی این پژوهشکده، برگزار شد، به گیاهان دارویی موثر بر دیابت و چربی خون پرداخته شد.

وی با بیان این که بیماری دیابت با مشخصه افزایش قند خون یکی از بیماری های مزمن و نسبتاً شایع در جهان است عنوان کرد: شیوع و بروز این بیماری در بسیاری از جوامع به ویژه در کشورهای در حال توسعه به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد به سرعت در حال افزایش است.

این عضو هیات علمی در ادامه شیوع دیابت نوع دو را  در کشور ایران نگران کننده دانست و اظهار کرد: دیابت یک بیماری خاموش است و نیمی از بیماران دیابتی از بیماری خود آگاه نیستند.رضازاده در این وبینار به جدیدترین یافته های علمی درخصوص کاربرد گیاهان دارویی در بیماریهای متابولیک از جمله کبر، گل نسترن، عدس الملک و ..... اشاره کرد و خصوصیات گیاه شناسی،ترکیبات، اثرات فارماکولوژیکی و مکانیسم اثر گیاهان دارویی که باعث بهبود بیماری دیابت و کلسترول می شوند را معرفی کرد.

گفتنی است، در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزشهای مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزارگردیده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.بنابر گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت 72 ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت کنند و با پاسخ صحیح به 70 درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب کنند.


کد مطلب: 341901

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/341901/این-گیاهان-دیابت-تنظیم-کنترل-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir