به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۳۴۱۹۳۹
چند رسانه اسراییلی: در صورت تداوم همکاری نظامی با ایران

هشدار اسرائیل به بشار اسد: کاخ‌هایت را بمباران خواهیم کرد!

هشدار اسرائیل به بشار اسد: کاخ‌هایت را بمباران خواهیم کرد!
گروه بین‌الملل: پایگاه خبری ایلاف گزارش داد: اسرائیل با واسطه به بشار الاسد پیام تهدیدآمیزی فرستاده و در آن به او هشدار داده‌اند که اگر نیروهای ایرانی را از سوریه بیرون نکنی کاخ‌هایت را بمباران خواهیم کرد!
روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست به نقل از سایت «ایلاف» نوشت: اسرائیل، بشار اسد را تهدید کرده است که اگر همکاری نظامی با ایران را کاهش ندهد، کاخ‌های او بمباران خواهد شد. سایت «ایلاف» به نقل از منبعی که نام آن را فاش نکرده است، می‌افزاید اسرائیل با ارسال پیامی به بشار اسد، نسبت به همکاری‌های نظامی با تهران و انتقال تسلیحات ایران به سوریه هشدار داده و تهدید کرده است که در دور بعدی حملات، کاخ‌های بشار اسد را بمباران خواهد کرد.
روزنامه جروزالم‌پست با پوشش این گزارش نوشته است که نمی‌تواند به طور مستقل صحت و سقم این خبر را تایید کند، اما می‌گوید وزارت دفاع اسرائیل از واکنش به این خبر خودداری کرده است. اسرائیل تاکنون ده‌ها عملیات نظامی علیه مواضع نیروهای ایرانی یا نیروهای وفادار به آن در سوریه انجام داده است. آخرین نمونه آن حملات هوایی روز ۲۰ خرداد اسرائیل به فرودگاه دمشق است که منجر به تعطیلی آن شده است.
روزنامه یدیعوت آخرونوت روز ۲۱ خرداد مدعی شده بود که مقامات ایرانی و متحدان آن‌ها در ارتباطات خود با سوریه از سالن‌های یادشده در فرودگاه دمشق استفاده می‌کردند و هواپیماهای حامل «تجهیزات نظامی ایرانی» از طریق باندهای این فرودگاه به سوریه می‌رسید.
از سوی دیگر، الوطن «روزنامه دولتی سوریه» به نتایج سفر بشار الاسد به تهران پرداخت و نوشت که از دستاوردهای این سفر پهلو گرفتن دو نفتکش ایرانی در سواحل سوریه است.


وزیر دفاع اسرائیل خواستار تشکیل یک نیروی نظامی منطقه‌ای به رهبری آمریکا علیه ایران شد!
از سوی دیگر، وزیر دفاع اسرائیل امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد و در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به خاورمیانه گفت: اسرائیل و کشورهای عربی که در نگرانی‌های این کشور در مورد ایران سهیم هستند باید یک نیروی نظامی منطقه‌ای تحت حمایت و رهبری آمریکا تشکیل دهند.
جو بایدن قرار است در روزهای ۱۳ تا ۱۶ ماه ژوئیه از اسرائیل، سرزمین‌های فلسطینی و عربستان سعودی دیدار کند. به گفته خبرگزاری رسمی عربستان، بایدن در سفر به این کشور در نشست مشترک رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس، مصر و اردن نیز شرکت خواهد کرد. برنامه‌های هسته‌ای ایران و مذاکرات بدون نتیجه یک سال اخیر برای احیای برجام از موضوعات اصلی گفت‌وگوهای جو بایدن با رهبران اسرائیل و عربستان سعودی در سفر ماه آینده رئیس‌جمهوری آمریکا به این دو کشور خواهد بود. بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در سخنان خود به همکاری‌های امنیتی تل آویو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که با پیمان ابراهیم در سال ۲۰۲۰ رسمیت یافت و همکاری با مصر و اردن اشاره کرد و گفت این همکاری‌ها باید گسترش یابد. گانتس افزود: «فقط همکاری کافی نیست بلکه باید یک نیروی منطقه‌ای تحت رهبری آمریکا تشکیل شود که تمامی کشورهای دخیل را تقویت کند. ما برای تامین امنیت شهروندان اسرائیل به طور مستمر در این زمینه کار می‌کنیم».
حکومت عربستان سعودی هنوز به طور رسمی اسرائیل را به رسمیت نشناخته است ولی به طور غیرمستقیم حمایت خود را از پیمان ابراهیم اعلام کرده است. پیمان ابراهیم که با ابتکار و حمایت دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ امضا شد، زمینه عادی‌سازی مناسبات دیپلماتیک بین امارات و بحرین با اسرائیل را فراهم کرد و از آن زمان همکاری‌های اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی این دو کشور با اسرائیل گسترش یافته است. اسرائیل همچنین از تمایل خود برای همکاری نظامی با شرکای جدیدش در حاشیه خلیج فارس سخن گفته است.
برچسب ها: سوریه و اسراییل

۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۶:۲۴
بشار بدجوری زیر فشاره (389270)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها