به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۳۴۱۹۵۳

آینده بیت کوین در بلند مدت درخشان است؟

آینده بیت کوین در بلند مدت درخشان است؟
گروه اقتصادی: رمزارز‌ها در سراسر دنیا توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند. البته به موازات تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار ناشناخته، کارشناسان این حوزه بار‌ها نسبت به ریسک‌های این بخش هشدار داده‌اند. اما با وجود هشدار‌ها بازار معاملات ارز‌های مجازی همیشه داغ بوده است. این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن اقتصاد جهانی، تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشت و همین مسئله سبب رشد ارزش رمزارز‌هایی همچون بیت‌کوین شد. البته روند بازار رمزارز‌ها صعودی نماند و اخیرا خبر‌ها حاکی از سقوط برخی از رمزارز‌ها در بازار است.

سال ۲۰۲۲، سالی نوسانی برای رمزارز‌ها
بازار رمزارز‌ها در روز‌های اخیر شاهد ریزش قابل توجه بوده و در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۲۱ هزار دلار معامله می‌شود، این در حالی است که اکثر کوین‌ها نیز در محدوده قرمز قرار دارند. البته باید توجه کرد که ریزش در بازار رمزارز‌ها مسئله عجیب و دور از ذهنی نیست و کارشناسان دائما هشدار می‌دهند که ریسک بازار ارز‌های دیجیتال بیشتر از بازار‌های مالی دیگر است. به خصوص که ما با یک بازار ناشناخته روبه‌رو هستیم و همین مسئله باعث پیچیده‌تر و پرریسک‌تر شدن این بازار می‌شود. حال با وجود وضعیت بازار در روز‌های اخیر این پرسش برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال مطرح می‌شود که سقوط رمزارز‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟

«محمد غفوری»، تحلیلگر ارز‌های دیجیتال در پاسخ به این پرسش  گفت: من چندی پیش در یک گفتگو دیگر به بررسی وضعیت بازار ارز‌های دیجیتال پرداختم در آن گفتگو آینده بازار رمزارز‌ها را نوسانی پیش‌بینی کردم و رمزارز‌ها را در سال ۲۰۲۲ ریزشی می‌دیدم، وضعیت بازار در چندماه اخیر نشان داد که تحلیل نوسانی و ریزشی بودن بازار رمزارز‌ها تحلیلی درستی بوده است. اکنون نیز با توجه به وضعیت رمزارز‌ها باید بگویم که طی هفته اخیر آمار‌ها نشان داد که آمریکا با تورم بالا روبه‌رو است و همین مسئله باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر شده باشند.

وی گفت: از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش دهد. هنگامی که نرخ بهره بالا برود می‌تواند بر بازار کریپتوکارنسی و همچنین تمام بازار‌های مالی تاثیرگذار باشد. به همین دلیل شرایط بازار رمزارز‌ها کاملا نوسانی بوده و نمی‌توانیم بگوییم که در کوتاه‌مدت و میان‌مدت سرمایه‌گذاری مناسبی را در حوزه رمزارز‌ها خواهیم داشت.این تحلیلگر بازار رمزارز‌ها افزود: من معتقدم بازار کریپتوکارنسی به خصوص بیت‌کوین در بلندمدت آینده خوبی خواهد داشت و قطعا در دو_سه سال آینده بازار رمزارز‌ها یک بازار پویا خواهد بود.

افراد پیش از ورود به بازار رمزارز‌ها به دنبال شناخت آن باشند
وی به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز‌ها را دارند توصیه کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران که در سال ۹۹ وارد بازار سرمایه شدند، سقوط شدید شاخص را شاهد بودند، این سرمایه‌گذاران برای جبران ضرر بازار سرمایه به سمت بازار رمزارز‌ها حرکت کردند. اما سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که بازار ناشناخته همانند کوره پول‌سوزی خواهد بود. ما نمی‌توانیم بدون شناخت کافی از بازار رمزارز‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بخش کنیم. به افرادی که قصد ورود به بازار کریپتوکارنسی را دارند توصیه می‌کنم که پیش از ورود به بازار به دنبال شناخت این حوزه بروند و در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند. هنگامی که فرد آموزش‌دیده باشد رفتار و تحلیل بهتری از وضعیت بازار خواهد داشت. در قدم بعد یادگیری اقتصاد کلان می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها به سرمایه‌گذار کمک قابل‌توجه‌ای کند.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: رمز ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها