کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش‌های اخذ اقامت ترکیه در سال 1401؛ دغدغه متقاضیان مهاجرت

25 خرداد 1401 ساعت 8:59

گروه گردشگری: در سال‌های اخیر موج فراگیری از مهاجرت به کشورهای دور و نزدیک در ایران و به خصوص در میان جوانان پدید آمده است.


کشور همسایه‌ یعنی ترکیه نیز یکی از مقصدهایی بوده که مورد توجه کسانی که قصد مهاجرت دارند، قرار گرفته است. با این حال اما پیش از گرفتن هر تصمیمی و به خصوص تصمیم مهمی مثل مهاجرت، کسب اطلاعات بیشتر امری ضروری است. به همین سبب در این مطلب قصد داریم بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه (Obtaining residence in Turkey) را به شما معرفی کنیم تا با هزینه اقامت دائم و یکساله ترکیه برای ایرانیان و قوانین و شرایط جدید اقامت ترکیه آشنا شوید.



 اقامت در کشور زیبا، پهناور و پر از فرصت‌های کاری و تحصیلی ترکیه
ترکیه کشوری چهار فصل و با آب و هوایی متنوع است. در بخش‌های مختلف این کشور ممکن است در یک زمان واحد، انواع آب و هوای سرد و خشک تا گرم و مرطوب را تجربه کنید. همین مساله این کشور را هم برای سفر و گردشگری و هم اقامت به انتخابی مناسب و جذاب تبدیل کرده است.
ترکیه علاوه بر آب و هوای خوب، یک مزیت دیگر نیز دارد. مجاورت دریای مدیترانه عاملی دیگر است که در کنار آب و هوای خوب فرصت‌های ‌کم نظیری را برای گردشگری در این کشور فراهم کرده است. درآمد این کشور از راه گردشگری تنها در سال 2021 تنها برابر 8/24 میلیارد دلار بوده است. این درآمد بالا، فرصت‌های شغلی خوبی را در صنعت گردشگری این کشور پیش روی مهاجران قرار می‌دهد. مهاجران به این کشور می‌توانند در صنعت گردشگری پررونق آن مشغول به کار شده و امورات زندگی خود را بگذرانند.
در ترکیه البته فرصت‌های شغلی دیگری نیز به جز صنعت توریسم وجود دارد. فعالیت در بخش مالی در ترکیه به شدت رونق دارد. نیاز به نیروی کار در این حوزه نیز بسیار چشم گیر است. اگر در حرفه حسابداری یا مدیریت مالی مشغول به کار هستید، این کشور آسیایی-اروپایی می‌تواند مقصد خوبی برای باشد. اگر مهارت‌های دیگری همچون کار در پالایشگاه و بخش نفت و گاز دارید، پالایشگاه‌های ترکیه احتمالا مقصد خوبی برای شما هستند.

مزایای اخذ اقامت ترکیه چیست؟
یکی از مزایای اخذ اقامت ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور و امکان سفر به بیش از 100 کشور جهان بدون اخذ ویزا است. اگر اقامت دائم ترکیه را داشته باشید، کشورهایی مثل برزیل، آرژانتین، آفریقای جنوبی، ژاپن، کره جنوبی، تایلد قطر و ده‌ها کشور دیگر درهای خود برای سفر و گشت و گذار به روی شما خواهند گشود.
با این حال اما این تنها مزیت اخذ اقامت ترکیه نیست. اگر موفق به اخذ اقامت این کشور زیبا شوید، فرزندان شما می‌توانند در مدارس دولتی ترکیه به طور رایگان درس بخوانند. دیگر امکان مهمی که اخذ اقامت ترکیه برای شما پدید می‌آورد، امکان ثبت شرکت و افتتاح حساب‌های بانکی بین المللی است. همانطور که می‌دانید دسترسی به انواع کارت‌های اعتباری معتبر همچون Visa و Master Cart در ایران تقریبا غیرممکن بوده و یا از طریق واسه ممکن است. در ترکیه اما اینطور نیست و شما به راحتی می‌توانید به این امکانات مالی بین المللی دسترسی داشته باشید.
و یک نکته بسیار مهم! ترکیه دروازه ای است که از طریق آن مهاجرت به بسیاری از کشورهای اروپایی برای شما ساده تر می‌شود. در حقیقت کسب اقامت ترکیه می‌تواند گام اول مهاجرت شما به یک کشور اروپایی و یا کشورهایی مثل کانادا باشد.

روش‌های اخذ اقامت ترکیه
برای دریافت کارت اقامت ترکیه که به آن کیملیک (در زبان ترکی هویت) می‌گویند روش‌های متفاوتی وجود دارد. این روش‌ها تفاوت‌های کوچک و بزرگی با یکدیگر دارند. برای شناخت بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه، ابتدا بهتر است روش‌های مختلف اخذ اقامت این کشور را بشناسید. برخی از این روش‌های عبارتند از: اقامت ترکیه از طریق تحصیل، کسب اقامت ترکیه از طریق کار، اخذ اقامت توریستی ترکیه، اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، اقامت ترکیه از طریق ازدواج و تولد فرزند که در ادامه با جزئیات آن‌ها آشنا خواهید شد.

اخذ اقامت ترکیه به کمک ثبت شرکت
نوبت به یکی دیگر از روش‌های اقامت ترکیه می‌رسد. ترکیه کشوری است که از کارآفرینان استقبال می‌کند. شما نیز اگر علاقه به کارآفرینی دارید، می‌توانید بر روی آینده خود در ترکیه حساب باز کنید. بدین منظور می‌بایست وارد کشور ترکیه شده و سپس اقدام به ثبت شرکت کنید. یکی از مزایای ثبت شرکت در ترکیه این است که می‌توانید اقامت توریستی خود را به اقامت کاری تبدیل کنید. این روش از لحاظ دریافت مجوز کار یا همان چالیشما ایزنی، مشابه این است که خود شما زیر نظر یک کارفرمای ترک کار کنید. اگر شرکت شما به میزان 5 سال فعال بماند و به سرمایه ای بالغ بر 100 هزار لیر برسد، شما موفق به اخذ اقامت دائم و پاسپورت ترکیه خواهید شد.
انواع مختلفی از شرکت‌ها در ترکیه وجود دارند. در حقیقت شما برای اینکه حتی یک کافی شاپ کوچک راه اندازی کنید نیز نیاز به ثبت شرکت دارید. انواع بزرگتر شرکت‌ها اما شمال شرکت‌های لیمیتد (حداقل سرمایه 10 هزار لیر)، آنونیم (حداقل سرمایه 50 هزار لیر) و سازمانی (حداقل سرمایه 100 هزار لیر) می‌شود. شما با ثبت هر نوع شرکتی، برای مدیر عامل و خانواده ایشان اقامت کوتاه مدت یکساله دریافت خواهید کرد منتهی باید با معایب ثبت شرکت در ترکیه نیز آشنا باشید.
یکی از ایرادات اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت این است که به نسبت پرهزینه است. شما می‌بایست دفتری برای شرکت خود اجاره کنید که هزینه‌های خاص خود را به همراه دارد. همچنین هزینه حسابدار نیز ماهیانه جزء هزینه‌های قطعی شما خواهد بود. هر چند در نقطه مقابل پدید آمدن امکان اخذ شهروندی و پاسپورت پس از 5 سال نیز از دیگر مزایای این روش اخذ اقامت است.

کسب اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
این روش نیز یکی از روش‌های به نسبت ساده برای کسب اقامت در کشور ترکیه است. برای اخذ پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری کافی است که در مدت 90 روزه ای که در ترکیه حضور دارید، بدون اینکه هیچ اقامت دیگری داشته باشید، یک حساب بانکی در بانک‌های این کشور باز کنید. سپس با توجه به گردش حساب خود و سپرده‌تان در آن کشور، به اداره مهاجرت مراجعه کرده و اقدام به اخذ اقامت کنید. اگر موفق شوید مبلغ 500 هزار دلار را به مدت سه سال در یکی از بانک‌های ترکیه سپرده گذاری کنید، در پایان سه سال پاسپورت ترکیه را دریافت خواهید کرد. هر چند این روش را به شما توصیه نمی کنیم؛ چرا که سود بانکی کمی به ازای سه سال به شما تعلق می‌گیرد. اگر به چنین مبلغی دسترسی دارید، خرید ملک در استانبول قطعاً روش بهتری است؛ چرا که هم املاک در ترکیه بازده بالایی دارند و هم اینکه به محض خرید خانه با مبلغ 400 هزار دلار، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.



اقامت توریستی ترکیه
ابتدایی ترین راه اخذ اقامت ترکیه، گرفتن اقامت توریستی ترکیه است. اخذ این اقامت که مدتی یکساله دارد، معمولاً چندان دشوار نیست. شما می‌توانید از ایران بدون اخذ ویزا و صرفا با داشتن پاسپورت وارد خاک ترکیه شده و در این کشور 90 روز اقامت داشته باشید. در این مدت اما اجازه هیچگونه فعالیت شغلی و یا تحصیلی را ندارید.
حالا نوبت به اخذ اقامت یکساله می‌رسد. روش‌های متفاوتی برای اخذ این نوع از اقامت وجود دارد. یکی از ساده ترین روش‌ها، اجاره یک ملک است. در حقیقت شما با در دست داشتن اجاره نامه یک ملک، می‌توانید به اداره مهاجرت محل اقامت خود مراجعه کرده و با تحویل مدارک به آن‌ها و پرداخت هزینه اقامت توریستی یکساله ترکیه به مبلغ 80 دلار حق خاک، اقامت توریستی یکساله ترکیه را دریافت کنید.
با این حال اما به دو مساله درباره تمدید اقامت توریستی ترکیه وجود دارد که باید توجه کرد. اول اینکه طبق قوانین جدید کشور ترکیه، شما پس از اخذ یکسال اقامت توریستی به کمک اجاره خانه، باید نوع اقامت خود را تغییر دهید. یعنی برای سال دوم و سال‌های بعد باید یک روش دیگر مانند تحصیل را نیز به شیوه‌‌های اقامت خود اضافه کنید. همچنین اینکه بر اساس گزارشات غیر رسمی که از ترکیه به گوش می‌رسد، اخذ این نوع اقامت برای سال اول نیز دشوارتر شده و درخواست‌های بسیاری در این باره رد یا همان ریجکت می‌شوند. افرادی که درخواست آن‌ها ریجکت شده باید ظرف 10 روز ترکیه را ترک کرده و حق تجدید درخواست خود تا 6 ماه را نخواهد داشت. اخذ اقامت توریستی ترکیه روش‌های دیگری نیز دارد که در زیر فهرست از آن‌ها را می‌خوانید:

⦁ اقدام جهت یادگیری زبان ترکی
⦁ مقاصد علمی و تحقیقاتی
⦁ مقاصد درمانی
خرید خانه در استانبول زیر قیمت اخذ شهروندی (در بخش‌های بعدی شرح داده می‌شود)
⦁ مقاصد گردگشری خاص
⦁ راه اندازی کسب‌وکار
⦁ سرمایه گذاری زیر میزان حد نصاب اخذ شهروندی
⦁ طرح تبادل دانشجو

اقامت به کمک کار؛ یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه
اقامت ترکیه از طریق کار را می‌توان جذاب ترین گزینه اخذ اقامت در این کشور به شمار آورد. در این شیوه شما از مزایای دریافت دستمزد از پیمانکار خود بهره مند خواهید شد. اگر تصمیم اخذ اقامت دائم این کشور و دریافت شهروندی این کشور با مزایای اقامت کاری ترکیه را دارید، نیاز به این نوع از اقامت دارید. در حقیقت پس از پنج سال اقامت کاری ترکیه و حضور در این کشور، شما واجد صلاحیت برای دریافت شهروندی خواهید بود. همچنین به کمک این نوع از اقامت، شما از بیمه رایگان سلامت بهره مند خواهید شد.
گام اول برای اخذ ویزای کار ترکیه، دریافت چالیشما ایزین است. چالیشما ایزین یا مجوز کار، مجوزی است که برای کار در ترکیه به آن نیاز دارید و بدون داشتن این نوع از مجوز، کار کردن در ترکیه برای شما همراه با مجازات خواهد بود. به منظور اینکه بتوانید این نوع از مجوز را دریافت کنید، می‌بایست در این کشور نزد یک کارفرمای مجاز و قانونی کار پیدا کنید. سپس می‌توانید به مقامات مربوطه مراجعه کرده و مجوز کار خود را دریافت کنید.

شرایط کار در ترکیه و کسب اقامت این کشور
یکی از اصلی ترین چیزهایی که روند کاریابی شما در ترکیه را تا حد بسیار زیادی تسهیل می‌کند، آشنایی با زبان ترکی است. اگر چه آشنایی با زبان انگلیسی برای کار در این کشور یک مهارت و امتیاز محسوب می‌شود، با این حال آشنایی با زبان ترکی از اهمیت بسیار بیشتر برخورداری است. شرط دوم که باز هم بسیار مهم است، داشتن مهارت در یکی از تخصص‌هایی است که کشور ترکیه به آن‌ها نیاز دارد. برای مثال داشتن مهارت‌های مرتبط با صنعت گردشگری که از جمله صنایع پررونق این کشور زیبا است، می‌تواند در کاریابی در این کشور به شما کمک زیادی کند. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از مراجعه به ترکیه، کار مدنظر خود را پیدا کنید. به این منظور می‌توانید از سایت‌هایی همچون لینکدین استفاده کنید.

اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه؛ امکانی که سخت تر شد
اگر کسی تصمیم به اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک را داشت، تا تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی یعنی 22 خرداد می‌توانست با خرید خانه ای به ارزش 250 هزار دلار، شهروندی ترکیه را کسب کند. از این تاریخ به بعد اما ترکیه قوانین سخت گیرانه تری وضع کرده و این میزان را به 400 هزار دلار افزایش داده است. در صورتی که خانه ای با مبلغی کمتر از این مقدار بخرید، اقامت ترکیه با خرید ملک ارزان را به مدت یکسال دریافت خواهید کرد که باید هر سال آن را تمدید کنید. البته این مقدار نیز یک حد نصاب دارد که برای شهرهای کوچک 50 هزار دلار و برای شهرهای بزرگ 70 هزار دلار است.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج و تولد
اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج، یکی از راه‌هایی است که گاهی افراد برای اخذ اقامت کشور مورد نظر به آن متوسل می‌شوند. با توجه به بعضی نزدیکی‌های فرهنگی به خصوص بین هموطنان آذری زبان و مردم ترکیه، امکان ازدواج بین شهروندان دو کشور چندان دور از ذهن نیست.
در صورتی که با یکی از شهروندان کشور ترکیه ازدواج کنید، ابتدا اقامت این کشور را دریافت خواهید کرد. اقامت شما تنها در صورتی به شهروندی ترکیه تبدیل خواهد شد که ازدواج شما با شهروند ترک سه سال تداوم داشته باشد.
نکته مهم در مورد اقامت از طریق تولد فرزند در ترکیه است. اگر از چنین ازدواجی فرزندی حاصل شود، شهروند ترکیه محسوب می‌شود. با این حال باید یک مساله مهم را مدنظر داشت. اگر دو فرد که شهروند ترکیه نیستند، فرزند خود را در خاک این کشور به دنیا بیاورند، هیچگونه امکانی برای آن کودک در نظر گرفته نخواهد شد؛ چرا که ترکیه نیز همچون ایران تابع قانون خون است. یعنی برای اینکه کودک متولد شده شهروند این کشور متولد شود، می‌بایست یکی از والدین او شهروند این کشور باشند.



اقامت تحصیلی؛ یکی دیگر از بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه
اگر در زمان خواندن این مطللب دانشجو باشید و قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را داشته باشید، احتمالا این بخش برای شما جذاب خواهد بود. تحصیل در ترکیه بسته به اینکه در چه رشته‌ و یا دانشگاهی ثبت کنید، هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. همانطور که قابل حدس است، این هزینه‌ها در رشته‌های پزشکی بالاترین مقدار و در علوم انسانی پایین ترین هستند. با این حال اما تحصیل در رشته‌های دانشگاهی این امکان را برای شما پدید می‌آورد که به مدت زمان تحصیل خود، در این کشور اقامت تحصیلی دریافت کنید. به همین دلیل اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل یکی از بهترین روش‌های اخد اقامت این کشور به شمار می‌رود.
همانطور که گفته شد، به دلیل قوانین جدید ترکیه، از سال 2022 شما برای تمدید یک سال اقامت توریستی خود، علاوه بر اجاره خانه نیاز به نوع دیگری از اقامت نیز دارید. اقامت تحصیلی یکی از مواردی است که در صورت داشتن توانایی مالی می‌توانید به سراغ آن بروید. یکی از روش‌های دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، ثبت نام در دانشگاه‌های این کشور است.با این روش شما دانشجو محسوب شده و از اقامت تحصیلی برخوردار خواهید شد. روش دیگری که اما برای یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه برای تمدید اقامت یکساله است، ثبت نام در کلاس‌های آموزش ترکی آموزشگاه‌های معتبر ترکیه است. این کلاس‌ها هزینه ای بالغ بر 4 هزار لیر در سال خواهند داشت که چیزی کمتر از 10 میلیون تومان خواهد بود.
از مزایای اقامت تحصیلی می‌توان به این اشاره کرد که هزینه‌های اقامت از طریق ثبت شرکت را نداشته و همچنین لزوماً نیاز به مجوز کار ندارید. از سویی شما ذیل پوشش بیمه رایگان عمومی سلامت یا SKG قرار می‌گیرید.

حق کار در حین تحصیل؟
پرسشی که احتمالاً برای بسیاری از خوانندگان این مطلب پیش می‌آید این است که آیا می‌توان در حین تحصیل در ترکیه کار کرد یا نه؟ جواب این پرسش به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. اگر در مقطع تحصیلی دکتری یا کارشناسی ارشد در این کشور مشغول به تحصیل شوید، از همان روز آغاز تحصیل، می‌تواند برای اخذ مجوز کار نیز اقدام کنید. اگر در مقاطع کاردانی یا کارشناسی تحصیل در این کشور را آغاز کرده باشید، مساله متفاوت است و باید حداقل تا سال دوم تحصیل خود صبر کنید تا برای دریافت مجوز کار اقدام کنید.

بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه کدام‌ روش‌ها هستند؟
پس از معرفی روش‌های متفاوت اخذ اقامت ترکیه به یک پرسش مهم می‌رسیم: بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه کدام‌ها هستند؟ پاسخ به این پرسش را نمی توان به راحتی داد. با توجه به گزارشات و اطلاعاتی که از سایت خرید خانه در استانبول روتس کپیتال به دست آوردیم اینکه کدام روش بهترین است، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.
مثل خیلی اوقات پول حرف اول را می‌زند! اینکه توان مالی شما در چه حدی است، تا حد زیادی تعیین کننده این است که کدام یک از این روش‌های برای شما بهترین است. برای مثال اگر تمکن مالی خرید خانه در ترکیه به ارزش 400 هزار دلاری را دارید، این روش سریع ترین روش برای کسب اقامت این کشور است. همچنین شما می‌توانید با راه اندازی یک کسب و کار چند صد هزار لیری بدون حتی حضور در ترکیه، بعد از 5 سال اقامت این کشور را به دست آورید.
اما با بررسی بسیاری از جنبه‌های اما می‌توان اقامت کاری را بهترین نوع اخذ اقامت در ترکیه دانست. در این روش همانطور که گفته شد شما نه تنها دستمزد کافی برای زندگی دریافت می‌کنید، بلکه می‌توانید بعد از پنج سال به شرط پرداخت عوارض و مالیات، شهروندی این کشور را دریافت کنید. بیمه رایگان سلامت نیز یکی دیگر از مزیت‌های این نوع اقامت است.

ارزان ترین روش برای اخذ اقامت ترکیه
یکی از مهم ترین عواملی که در هر تصمیم گیری معمولا مورد توجه قرار می‌گیرد، هزینه‌های مالی یک تصمیم است. درباره مهاجرت نیز این مساله صدق می‌کند. مهاجرت به ترکیه اگر چه به اندازه مهاجرت به بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه ندارد، ولی باز هم نیاز به برنامه ریزی مالی دارد.
ارزان ترین روش برای اخذ اقامت ترکیه، احتمالاً اخذ اقامت دانشگاه‌ها و تحصیل رایگان در ترکیه است. در این روش شما علاوه بر اینکه هزینه ای پرداخت نمی کنید، می‌توانید از کمک هزینه‌های پرداخت شده توسط دانشگاه نیز بهره مند شوید. با این حال اما به دلیل محبوبیت بورس‌های تحصیلی کشور ترکیه، دستیابی به این نوع بورس‌ها بسیار دشوار است. همچنین دستیابی به این بورس‌ها نیازمند داشتن مدارک زبان ترکی است که اخذ آن‌ها مدت یک سال طول می‌کشد.
با توجه به دشواری‌های این روش، می‌توان گفت مقام ارزان ترین روش اخذ اقامت ترکیه نیز به اقامت کاری می‌رسد. در این روش شما درآمدی به طور ماهانه کسب می‌کنید. اگرچه کسب درآمد با خود هزینه‌های زندگی از جمله هزینه مسکن و خوراک و مالیات را به همراه دارد، با این حال با توجه به مزایای آن، می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

بهترین شهرها برای اخذ اقامت ترکیه کدام شهرها هستند
وقتی صحبت از بهترین شهرهای ترکیه به میان می‌آید، نخستین نامی که به ذهن می‌رسد، استانبول است. بدون شک نیز این شهر بهترین محل برای زندگی در ترکیه است. وجود دو بخش آسیایی و اروپایی، امکانات متعدد شهری، آب وهوای مطبوع، حمل ونقل آسان و از همه مهم تر وجود بازار کار بسیار گسترده، از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شوند که این شهر را به مقصد بسیاری از مهاجران تبدیل می‌کنند. استانبول از جمله بزرگترین مقاصد گردشگری دنیا است و اگر شما مهارت‌هایی مرتبط با صنعت گردشگری دارید، بد نیست شانس خود را در این شهر امتحان کنید.
اگر مهارت‌، تحصیلات و سابقه در حوزه گردشگری دارید، آنتالیا می‌تواند انتخاب بعدی شما باشد. در وصف گردشگری بودن این شهر تنها همین بس که این شهر ساحلی زیبا، چیزی نزدیک به 300 هتل پنج ستاره دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این شهر این است که از آنجایی که رفت و آمد توریست‌ها به آن بسیار زیاد است، خو گرفتن به زندگی در آن برای شهروندان دیگر کشورها نسبت به مناطق کوچک تر ترکیه ساده‌تر است.
ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می‌شود. این شهر که جمعیتی بالغ بر 5/3 میلیون نفر دارد، هم از نظر گردشگری و هم تحصیلی حائز اهمیت است. ویژگی‌ای که این شهر را برای اخذ اقامت به گزینه بسیار مطلوبی تبدیل می‌کند، هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در این شهر و در عین حال وجود تجهیزات مناسب حمل و نقل شهری است. همچنین اگر از زندگی در کلان شهری مثل تهران خسته‌ شده‌اید، احتمالا زندگی در ازمیر حسابی حال شما را جا می‌آورد.

ارتقا کیفیت زندگی با اخذ اقامت ترکیه
اقامت در کشوری دیگر، دشواری‌های خاص خود را دارد. بدون شک شناخت این دشواری‌ها و برنامه ریزی برای مواجهه مناسب با آن‌ها، گامی موثر برای تسهیل هرچه بیشتر فرآیند اخذ اقامت خواهد بود. آشنایی با بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه که سعی کردیم در این مطلب اطلاعاتی درباره آن به شما ارائه دهیم، می‌تواند در هر چه آسان تر شدن مهاجرت موقت یا دائم شما به این کشور موثر باشد. با توجه به شرایط اقتصادی خوب این کشور و همچنین نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی با ایران، احتمالا ترکیه گزینه ای است که می‌توانید حداقل به عنوان گام نخست مهاجرت خود آن را مدنظر قرار دهید و یا با انتخاب آن به‌عنوان مقصدی برای کار، زندگی یا تحصیل، کیفیت زندگی خود را افزایش دهید.


کد مطلب: 341980

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/341980/روش-های-اخذ-اقامت-ترکیه-سال-1401-دغدغه-متقاضیان-مهاجرت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir