به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۴۱۹۹۷

کاهش سطح کلسترول خون با گیاه عجیب

کاهش سطح کلسترول خون با گیاه عجیب
گروه سلامت: زنجبیل خواص بسیار زیادی دارد یکی از خواص متعدد آن کاهش کلسترول خون است.زنجبیل یا زنجفیل از گیاهان دارویی جادویی و فوق العاده پرخاصیت است که طی قرن های طولانی از ریشه و دمنوش آن برای درمان انواع دردها و بیماری ها استفاده شده و به دلیل عطر و طعم قوی و تند و تیز از ادویه جات پرکاربرد در آشپزی محسوب می شود.
 
1- تاثیر این گیاه روی کاهش وزن
به نظر می‌رسد مصرف زنجبیل تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد، به کاهش نسبت دور کمر و ران و نسبت ران در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند کمک می‌کند و برای کاهش شاخص توده بدنی و سطح انسولین خون که با چاقی مرتبط است، موثر است. این خاصیت زنجبیل احتمالا به توانایی آن در افزایش کالری سوزی یا کاهش التهاب بدن بر می‌گردد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ روی ۸۰ زن چاق نشان داد که زنجبیل همچنین می‌تواند به کاهش شاخص توده بدن (BMI) و سطح انسولین خون کمک کند. سطح بالای انسولین خون با چاقی مرتبط است.

2- حاوی جینجرول و دارای خواص دارویی قدرتمندی است
زنجبیل سابقه بسیار طولانی در استفاده در اشکال مختلف طب سنتی و جایگزین دارد. برای کمک به هضم غذا، کاهش حالت تهوع و کمک به مبارزه با آنفلوانزا و سرماخوردگی استفاده می‌شود؛ عطر و طعم منحصر به فرد زنجبیل از روغن های طبیعی آن می آید که مهم‌ترین آنها جینجرول است. جینجرول اصلی‌ترین ترکیب زیست فعال در زنجبیل و مسئول بسیاری از خواص دارویی آن است.طبق تحقیقات، جینجرول دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. به عنوان مثال، ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند، که در نتیجه وجود مقدار بیش از حد رادیکال‌های آزاد در بدن است.

3- درمان حالت تهوع
به نظر می رسد زنجبیل در برابر حالت تهوع بسیار موثر است؛ ممکن است به تسکین حالت تهوع و استفراغ برای افرادی که تحت انواع خاصی از جراحی هستند کمک کند. زنجبیل ممکن است به حالت تهوع مرتبط با شیمی درمانی نیز کمک کند، اما مطالعات انسانی بزرگ‌تری مورد نیاز است با این حال، ممکن است در مورد حالت تهوع مرتبط با بارداری، مانند حالت تهوع صبحگاهی، موثرترین باشد.

4- پیشگیری از بروز سرطان
در حال حاضر زنجبیل به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای انواع مختلف سرطان مورد بررسی قرار دارد. خواص ضد سرطانی زنجبیل احتمالا به گینجرول موجود در آن بر می گردد، این ماده به خصوص در زنجبیل خام به وفور یافت می شود و فرم 6-گینجرول آن بسیار قدرتمند می باشد. به نظر می‌رسد مصرف زنجبیل به کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان لوز المعده، سرطان کبد، سرطان سینه و سرطان تخمدان کمک می‌کند.

5- کاهش سطح کلسترول خون
سطح بالای LDL (کلسترول بد) با افزایش خطر بیماری قلبی در ارتباط است. غذایی که می‌خورید تأثیر زیادی بر سطح LDL  دارد. در یک مطالعه‌ی ۴۵ روزه بر روی ۸۵ فرد مبتلا به کلسترول بالا نشان داده شد که مصرف سه گرم پودر زنجبیل، سبب کاهش چمشگیر بیشتر نشانگرهای کلسترول شد. در مطالعه‌ی دیگر هم نشان داده شد که عصاره‌ زنجبیل در موش‌های مبتلا به کم‌کاری تیروئید، مانند داروهای کاهش‌دهنده‌ کلسترول، سبب کاهش سطح LDL شد. در مطالعات انسانی و حیوانی ذکر شده، کاهش سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید خون نشان داده شد.

6- کاهش علائم آرتروز 
زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد که به این معنی است التهاب را کاهش می‌دهد. این خاصیت ممکن است به ویژه برای درمان علائم آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت مفید باشد. شما ممکن است با مصرف زنجبیل به صورت خوراکی یا چسب‌های حاوی زنجبیل از درد و تورم رهایی یابید.
 
7- بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن 
بسیاری از مردم از زنجبیل برای کمک به بهبودی پس از سرماخوردگی استفاده می‌کنند. با این حال شواهدی در دسترس است که مصرف آن خواص بیشتری دارد. در یک مطالعه قدیمی‌تر در سال ۲۰۱۳، محققان تأثیرات زنجبیل تازه و خشک را بر روی یک ویروس تنفسی در سلول‌های انسانی بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد که زنجبیل تازه ممکن است به محافظت از سیستم تنفسی کمک کند، در حالی که زنجبیل خشک تأثیر مشابهی نداشت. یک مطالعه مقطعی بزرگ از منبع معتبر ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف روزانه زنجبیل ممکن است از سیستم ایمنی بدن حمایت و از بیماری‌های مزمن محافظت کند. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۹ در مورد اثرات عصاره زنجبیل بر افراد سیگاری و غیر سیگاری نیز نشان داد که مصرف روزانه عصاره زنجبیل با پاسخ آنتی بادی قوی‌تر در افراد غیر سیگاری مرتبط است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها