به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۴۲۰۱۸

مرغ نیمایی ۱۰ روز دیگر به بازار می‌آید

مرغ نیمایی ۱۰ روز دیگر به بازار می‌آید
گروه اقتصادی: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌‌هایی که تولید آن‌ها با ارز نیمایی انجام شده وارد بازار می‌شود.حبیب اسدالله‌نژاد اظهار کرد: با این شرایط قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده بین نزدیک به ۵ هزار تومان است که حدود ۶ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد.اسدالله‌نژاد افزود: هم‌اکنون قیمت عرضه مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است. اگر قیمت‌های بازار واقعی نشود تولید‌کنندگان زیان می‌کنند و تولید مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، فقط ۳۰ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می‌دهد. در صورت حفظ قیمت فعلی مرغ و ورود آن با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد، شرایط تولید اقتصادی نبوده و به زیان تولیدکننده است.این تسهیلات جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگه دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات، استعلام گرفته نشود و بدهی‌های قبلی به صورت فریز شده باشد، اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین دلیل تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات، برای استمرار تولید قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: مرغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها