به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۳۴۲۱۳۶
این مصداق نژادپرستی است

بیانیه تند علیه اظهارنظر عجیب ونگر در مورد امباپه

گروه ورزشی: مربی سابق آرسنال و عضو رسمی فیفا مدعی شده است که کیلیان امباپه باید متشکر باشد که در فرانسه متولد شده است.
بیانیه تند علیه اظهارنظر عجیب ونگر در مورد امباپه
مصاحبه ای اخیر از سوی آرسن ونگر منتشر شد که در آن او اشاره کرد بود، اگر کیلیان امباپه در کامرون به دنیا می آمد، هرگز ستاره کنونی نمی شد. ونگر در ادامه گفته بود در یک سو اروپا قرار دارد و سوی دیگر بقیه قاره ها. پدر امباپه اصالتی کامرونی دارد و مادرش اصالتا الجزایری است ولی خودش متولد پاریس است و در آکادمی فوتبال موناکو رشد کرد.



این اظهارنظر آرسن ونگر بازتاب هایی بسیار منفی داشت و بسیاری آن را نژادپرستانه می دانند تا جایی که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کنمبول) بر علیه ونگر بیانیه ای صادر کرد.



در بیانیه کُنمبول آمده است:« کُنمبول اظهارات بسیار تأسف‌بار آرسن ونگر، مقام ارشد فیفا را رد و محکوم می کند. کُنمبول  قاطعانه متعهد به مبارزه با عبارات و حرکات نژادپرستانه یا تبعیض‌آمیز است، چه از طرف هواداران در استادیوم‌ها، چه از طرف ورزشکاران و مربیان در زمین بازی و چه از طرف مدیران و روسای فدراسیون کشورها از طریق بیانیه‌های عمومی. سخنان ونگر، علاوه بر افشای یک ناآگاهی غیرمعمول از سهم ارزشمند بازیکنان آفریقایی در فوتبال جهان به ویژه فوتبال اروپا، نشان از جانب‌داری تحقیرآمیزی دارد که تلاش فوتبالیست ها و موسسات ورزشی غیر اروپایی را نامرئی می کند.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها