به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۴۲۱۵۷

مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال بانوان شد

گروه ورزشی: جایگزین مریم ایراندوست در تیم ملی فوتبال بانوان ایران مشخص شد.  
مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال بانوان شد
تیم فوتبال جوانان ایران اسفند سال 1400 با سرمربیگری مریم آزمون، به قهرمانی تورنمنت کافا (کشورهای آسیای مرکزی) دست یافت. با تصمیم فدراسیون فوتبال، آزمون به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی بانوان انتخاب شد تا پاداش قهرمانی در کافا را با این سمت بگیرد. میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال این خبر را اعلام کرد. پیش از این مریم ایراندوست به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان فعالیت می‌کرد و توانسته بود ایران را برای اولین بار، به جام ملت‌های بانوان آسیا برساند.


مریم ایراندوست
مریم ایراندوست در حالی کنار گذاشته شد که کارنامه کاری موفقی از خود به جا گذاشته است؛ تیم ملی فوتبال زنان ایران با هدایت او برای نخستین بار به جام ملت‌های آسیا راه یافت. دی‌ماه ۱۴۰۰، هم‌زمان با برگزاری این رقابت‌ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در وب‌سایت خود از مریم ایراندوست تمجید کرد و نوشت: «او تیم ملی فوتبال زنان ایران را به مرزهای جدید رساند.» ایراندوست به مردم ایران قول داده بود که تیم ملی فوتبال زنان ایران تا پنج سال آینده به جام جهانی زنان صعود کند؛ اما حالا با کناره‌گیری اجباری او معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار تیم ملی فوتبال زنان ایران است. به‌خصوص اینکه درباره مریم آزمون، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال زنان ایران، تردیدهای زیادی وجود دارد.
آزمون مثل ایراندوست درباره مسائل اجتماعی اظهارنظر نمی‌کند. آزمون نایب‌رئیس هیئت فوتبال استان گیلان هم بوده است و سرمربی‌گری تیم فوتبال دختران زیر ۱۸ سال را در کارنامه کاری خود دارد. ملی‌پوشان زیر ۱۸ سال ایران اسفند ۱۴۰۰ با هدایت او  قهرمان رقابت‌های کافا شدند.
خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، شامگاه سه‌شنبه، ۲۴ خرداد، در خبری مدعی شد که انتخاب مریم آزمون به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال زنان تصمیم فدراسیون فوتبال و پاداش قهرمانی در رقابت‌های کافا بود. از طرفی، خبر ورزشی هم ادعاهایی را درباره ارتباط نزدیک مریم ایراندوست با شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، مطرح کرد.
ایراندوست روز سه‌شنبه در یک پست اینستاگرامی جدید، بدون اشاره به حاشیه‌های ایجادشده، برای زنان ملی‌پوش فوتبال ایران آرزوی موفقیت کرد و نوشت: «شما باید به راهتون ادامه بدین؛ محکم و پرغرور. چون افتخارآفرینی برای پرچم ایران غرورانگیزترین لحظه زندگی ما است. امیدوارم با جام قهرمانی از کافا برگردید، چون لایقش هستید.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها