به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۴۲۱۷۳

با خواص گیلاس برای میگرن آشنا شوید

با خواص گیلاس برای میگرن آشنا شوید
گروه علمی: گیلاس میوه‌ای با مقدار زیادی قند و فیبر است که بر هضم غذا تاثیر چندانی ندارد. در واقع خوردن گیلاس قبل از خواب احتمالا به بهبود خواب شما کمک خواهد کرد.کلینیک کلیولند ایالات متحده معتقد است گیلاس باعث افزایش ملاتونین در بدن می‌شود. ملاتونین همان هورمونی است که بر بهبود خواب شما تاثیر دارد؛ بنابراین مصرف گیلاس قبل از خواب احتمالا به شما کمک خواهد کرد به خواب طولانی‌تری بروید.از سوی گیلاس حاوی تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که به تولید سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند.

بث چروونی، متخصص تغذیه، معتقد است گیلاس ترش دارای آنزیم‌های متفاوتی است، زیرا تریپتوفان برای مدت طولانی در بدن می‌ماند؛ بنابراین نه تنها باعث می‌شود زودتر به خواب بروید بلکه برای مدت طولانی‌تری می‌خوابید.
گیلاس از سوی دیگر می‌تواند التهاب و درد عضلانی را کم کند و شب آرامتری را سپری کنید. گیلاس نه تنها خوشمزه است بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد.گیلاس حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، فولات و ویتامین‌های A، C و E و همچنین آنتوسیانین است. گیلاس آنتی‌اکسیدان قدرتمندی محسوب می‌شود و می‌تواند به محافظت از سلول‌های در برابر آسیب کمک کند.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی آن ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و آلزایمر کمک کند.خوردن بیشتر میوه‌ها از جمله گیلاس برای سلامتی عالی است. میوه‌ها سرشار از فیبر هستند و می‌توانند به منظم نگه داشتن سیستم بدن شما کمک کنند، همچنین میو‌ه‌ها ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر بیماری‌های مزمن را کاهش دهند. میوه حاوی مقدار زیادی آب است؛ بنابراین مصرف روزانه میوه می‌تواند بدن شما را از هیدراته شدن نگه دارد.باید بدانید که گیلاس را می‌توان به صورت ساده مصرف کرد، یا حتی آن را به ماست، غلات، بلغور جو دوسر یا اسموتی اضافه کرد. اگر دنبال راهی خوشمزه و خوش طعم برای سلامت خود هستید، از افزودن گیلاس به رژیم غذایی خود غافل نشوید.

خواص گیلاس برای دیابت
میوه‌های که شاخص گلیسمی پایینی دارند برای دیابتی‌ها مفید است. گیلاس از این مواد غذایی است. شاخص گلیسمی گیلاس ۲۲ است و قند آن نسبت به میوه‌های تابستانی مثل زردآلو و هلو کمتر است.

خواص گیلاس برای میگرن
ترکیباب موجود در گیلاس مانند قرص‌های مسکن باعث کاهش درد سردرد‌های میگرنی می‌شود. گیلاس مقدار مناسبی آنتوسیانین و انواع بیو فلاونوئید‌ها و آنتی اکسیدان دارد که برای قطع سریع سردرد بسیار مفید است.

خواص گیلاس برای فشار خون
مصرف گیلاس یکی از درمان‌های طبیعی فشار خون بالاست. گیلاس مقادیر زیادی پتاسیم دارد و به همین دلیل می‌تواند باعث دفع سدیم شود.
برچسب ها: گیلاس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها