به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۳۴۲۱۸۰

نوشیدن‌قهوه و مصرف‌دارو‌های‌تیروئید تداخل ندارند

نوشیدن‌قهوه و مصرف‌دارو‌های‌تیروئید تداخل ندارند
گروه علمی:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه بلافاصله پس از مصرف دارو‌های تیروئیدی مایع مشکلی ندارد.برچسب‌های فعلی محصول و دستورالعمل‌های درمانی به بیماران توصیه می‌کنند که هورمون درمانی تیروئید را با معده خالی انجام دهند؛ اما این تحقیق جدید نشان می‌دهد که مصرف قهوه در مدت کوتاهی پس از مصرف دارو بر جذب لووتیروکسین مایع تاثیر نمی‌گذارد.
 
کریس واشنگتن، سرپرست تیم تحقیق گفت: نتایج نشان می‌دهند که جذب محلول خوراکی لووتیروکسین سدیم تحت تاثیر مصرف قهوه قرار نگرفته است.برای این مطالعه، به ۴۰ بزرگسال یک دوز ۶۰۰ میکروگرمی لووتیروکسین مایع دو بار داده شد. چند دقیقه قبل از نوشیدن ۲۲۰ میلی لیتر قهوه سیاه و شیرین نشده و در شرایط ناشتا.

نمونه خون برای اندازه گیری سطح تیروئید داوطلبان به مدت ۴۸ ساعت پس از دوز جمع آوری شد. ۴۰ روز بین این دو موقعیت فاصله بود.یافته‌ها تایید می‌کنند که جذب دارو هم در حالت ناشتا یا بعد از نوشیدن قهوه، یکسان است.
محققان گفتند که نتایج خبر خوبی برای بیمارانی است که به آن‌ها آموزش داده شده است ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از قهوه از لووتیروکسین استفاده کنند تا از تداخل دارویی جلوگیری کنند.
برچسب ها: قهوه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها