کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین

26 خرداد 1401 ساعت 9:43


گروه بین الملل: ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یک میلیارد دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین اعطا می‌کند که شامل سلاح‌های دوربرد است که به گفته آمریکا و متحدانش می‌تواند تغییراتی را در نبرد ایجاد کند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  طی تماسی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود گفت که آمریکا یک میلیارد دلار کمک امنیتی دیگر برای نبردهای این کشور در شرق دونباس ارائه می‌کند.بایدن پس از این تماس در بیانیه‌ای گفت که بسته حمایتی شامل سلاح‌های سنگین، سلاح‌های دفاعی ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سامانه‌های موشکی پیشرفته است.
وی همچنین از اعطای کمک ۲۲۵ میلیون دلاری برای مردم اوکراین خبر داد که شامل تامین اقلامی مانند آب آشامیدنی، محموله‌های درمانی، غذا، چادر و پول نقد می‌شود.
در همین حال ارتش روسیه اعلام کرد که  از موشک‌های دوربرد برای انهدام یک انبار در منطقه لویف که طبق ادعای مسکو در آن مهمات ارسالی ناتو نگهداری می‌شد استفاده کرده است.این حملات در حالی انجام شد که درگیری‌ها برای تصرف شهر سورودونتسک در شرق اوکراین شدت گرفته است.
از سوی دیگر اوکراین همچنان به تلاش‌های خود برای فشار بر کشورهای غربی در تحویل تسلیحات بیشتر ادامه می‌دهد و کشورهای عضو ناتو متعهد شده‌اند سلاح‌های سنگین بیشتری به این کشور ارائه دهند.

ابراز نگرانی  از اتحاد چین و روسیه
ایالات متحده آمریکا از اتحاد چین با روسیه ابراز نگرانی کرد و هشدار داد كه کشورهایی که با روسیه و ولادیمیر پوتین همسو می‌شوند در سمت اشتباه تاریخ قرار خواهند گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «چین ادعا می‌کند بی‌طرف است اما رفتار این کشور نشان می‌دهد همچنان در حال سرمایه‌گذاری با نزدیک شدن به روسیه است.»این بیانیه  پس از آن اعلام شد که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین طی تماسی با پوتین بر حمایت پکن از حاکمیت و امنیت مسکو تاکید کرد.وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده است که با گذشت بیش از سه ماه از حمله روسیه به اوکراین، چین همچنان در کنار روسیه ایستاده است و همچنان از روسیه در سازمان‌های بین‌المللی محافظت می‌کند و همچنان جنایت‌های روسیه در اوکراین را انکار می‌کند.»

روسیه  تهدیدی برای امنیت اروپا است
 وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از متحدانش خواست تا تحویل تسلیحات به اوکراین را افزایش دهند. لوید آستین، گفت: «نمی‌توانیم تسلیم شویم. مخاطرات بسیار زیاد است. اوکراین با لحظه‌ای مهم در میدان جنگ روبرو است.»وی افزود: «باید تعهد مشترک خود به دفاع از اوکراین را بیشتر کنیم.»وی تاکید کرد که حمله مسکو به همسایه‌اش خطری تنها برای اوکراین نیست بلکه تهدیدی برای امنیت اروپا است.رئیس پنتاگون تصریح کرد که واشنگتن و کی‌یف در حال کار برای پاسخگویی به درخواست‌های اوکراین برای تجهیز به قابلیت‌های جدید است.

 جنگ اوکراین را فراموش نکنید
 رهبر کاتولیک‌های جهان از مردم درخواست کرد که جنگ اوکراین را فراموش نکنند زیرا درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.پاپ فرانسیس گفت: «نباید به زندگی به گونه‌ای عادت کنیم که گویی جنگ یک موضوع دور است. »وی از «بی‌رحمی و وحشیگری» در جنگ یاد کرد و گفت: «خطر این است که ما تنها این هولناک بودن را می‌بینیم و کل ماجرایی را که در پس این جنگ رخ می‌دهد نمی‌بینیم.»

 کاهش ذخایر آب در سورودونتسک
سازمان ملل می‌گوید هزاران غیرنظامی در سورودونتسک به‌دلیل کاهش ذخایر آب در خطر هستند.این نهاد تاکید کرد: «هزاران غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و افراد مسن در شهر سورودونتسک اوکراین با کمبود مواد غذایی، آب تمیز، برق و بهداشت مواجه هستند.»ساویانو آبرو، سخنگوی  دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که وضعیت اضطراری در پناهگاه‌هایی که زیر کارخانه شیمیایی آزوت قرار دارند ایجاد شده است. وی افزود: «کمبود آب و مشکلات فاضلاب یک نگرانی بزرگ است. این یک نگرانی بزرگ برای ما است زیرا مردم نمی‌توانند برای مدت طولانی بدون آب زنده بمانند.»


 


کد مطلب: 342194

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342194/ارسال-تسلیحات-نظامی-بیشتر-اوکراین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir