به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۳۴۲۲۵۰

رهبران فرانسه، آلمان و ایتالیا در اوکراین

رهبران فرانسه، آلمان و ایتالیا در اوکراین
گروه بین الملل: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتس صدراعظم آلمان و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا، به همراه یوهانیس، رئیس جمهور رومانی برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین با قطار شبانه راهی کی‌یف پایتخت اوکراین شدند.
 چندین هفته طول کشید تا سفر این سه رهبر اروپایی سازماندهی شود و آنها در تلاش هستند تا با این سفر، انتقادات در داخل اوکراین در مورد واکنش آنها به جنگ را کاهش دهند.اوکراین از فرانسه، آلمان و تا حدی کمتر ایتالیا به دلیل حمایت کمتر از این کشور انتقاد کرده و آنها را متهم به کندی در تحویل تسلیحات و در اولویت قرار دادن اقتصادهای خود بر امنیت اوکراین کرده است.
ماکرون به محض خروج از قطار، در کی‌یف گفت : من آمده‌ام تا پیام اتحاد و حمایت اروپا را به اوکراینی‌ها ارسال کنم. هفته‌های پیش رو بسیار سخت خواهد بود.امانوئل ماکرون مقاومت قهرمانانه مردم اوکراین را ستود. به گفته ماکرون فرانسه از روز اول در کنار اوکراین بوده است و اوکراین باید بتواند در برابر ارتش روسیه مقاومت کند و پیروز شود.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت : اوکراین با دفاع از «ارزش‌های» اروپا در مواجهه با تجاوز روسیه، حق پیوستن به اتحادیه اروپا را که این اتحادیه قبل از شروع تهاجم روسیه از بررسی آن امتناع کرده بود، به دست آورده است.ماریو دراگی نیز گفت : همه چیز را دوباره بازسازی می کنیم. روس ها مهدکودک ها، زمین های بازی را ویران کردند. همه چیز بازسازی خواهد شد.ماکرون قبل از این سفر در رومانی اعلام کرد : من فکر می کنم که ما در زمانی هستیم که ما، اتحادیه اروپا، باید سیگنال های سیاسی روشنی را در مورد اوکراین و مردم اوکراین ارسال کنیم، در شرایطی که آنها چندین ماه است قهرمانانه مقاومت می کنند.این سفر اولین سفر رهبران سه کشور اصلی اتحادیه اروپا از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مسکو امیدوار است که دراگی، ماکرون و شولتس بر تامین تسلیحات بیشتر اوکراین تمرکز نکنند. همچنین می‌خواهم امیدوار باشم که رهبران این سه کشور و همچنین کلاوس یوهانیس، رئیس‌جمهور رومانی، که در حال حاضر در آنجا حضور دارند، تنها بر حمایت از اوکراین با پمپاژ بیشتر تسلیحات تمرکز نکنند.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که سه رهبر از این تماس برای تشویق ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای "نگاه به وضعیت واقعی امور" استفاده کنند. پسکوف در اظهار نظر در مورد دستور کار گفت که آنها احتمالاً در مورد مسائل مربوط به صادرات غلات گفتگو خواهند کرد.



 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها