به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۳۴۲۲۸۲

۱۰ فیلم ترسناک برتر سینما در مورد تکنولوژی

۱۰ فیلم ترسناک برتر سینما در مورد تکنولوژی
گروه فرهنگی: چه اینکه تمام داستان روی صفحه نمایش کامپیوتر رخ دهد یا پیام اصلی داستان این است که تکنولوژی خطرناک و بدفرجام است، بسیاری فیلم های ترسناک هستند که با لپ تاپ، ربات و دیگر دستگاه های پیشرفته حوزه تکنولوژی در ارتباط هستند.این فیلم ها عناصر ژانری مشابهی دارند از جمله اینکه شخصیت اصلی در نقش کارآگاهی خصوصی ظاهر می شود یا پیچش های داستانی بزرگ و هیجان انگیز را شاهد هستیم اما تمرکزشان بر تکنولوژی چیزی است که باعث می شود این فیلم ها از دیگر فیلم های ترسناک متمایز باشند. از فیلم های معدودی که در آن ها شخصیت های اصلی از طریق صفحه نمایش مورد بررسی قرار می گیرند تا فیلم هایی که چندان شناخته شده نیستند، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم ترسناک برتر تاریخ سینما در مورد تکنولوژی آشنا کنیم.

۱- FeardotCom (۲۰۰۲)
فیلم FeardotCom یکی از آن فیلم های ترسناک مرتبط با تکنولوژی است که بسیاری از کاربران تماشای آن را توصیه کرده اند، فیلمی که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. این فیلم روی شخصیت مایک رایلی تمرکز دارد، پلیسی در شهر نیویورک بعد از بررسی یک سری مرگ تراژیک در می یابد که تمام آن ها پیش از مرگ از یک وبسایت واحد دیدن کرده اند. ایده یک وبسایت قاتل ممکن است کمی آبکی باشد و FeardotCom نیز از لحاظ هنری چندان فیلم باکیفیتی نیست و مورد استقبال منتقدان نیز قرار نگرفته اما داشتن مفهومی خاص و بامزه مهم ترین دارایی این فیلم است.

۲- The Signal (۲۰۰۷)
وقتی پای فیلم های ترسناک دهه ۲۰۰۰ به میان می آید کمتر کسی فیلم The Signal را دیده است. با این وجود فیلم مذکور داستانی خلاقانه دارد جایی که تکنولوژی باعث می شود مردم دست به قتل بزنند. این فیلم سه داستان متفاوت دارد و ژانرهای ترسناک، عاشقانه و کمدی مورد بحث قرار می گیرند در حالی که داستان اصلی روی زوجی به نام لوییس و مایا دانتون تمرکز دارد. The Signal تغییری خوشایند و جالب از ژانر ترسناک ویدیو پیدا شده یا فیلم هایی است که تمامی سکانس ها از طریق صفحه نمایش کامپیوتر به نمایش در می آید.

۳- Searching (۲۰۱۸)
وقتی در مورد فیلم های ترسناک با موضوع تکنولوژی صحبت می کنیم، بسیاری تماشای فیلم Searching را توصیه می کنند که فیلمی بسیار تاثیرگذار است. مردی تنها به نام دیوید کیم دختر نوجوانش مارگو را بزرگ کرده و تلاش می کند بهترین شرایط را برای او فراهم می کند اما با مفقود شدن دخترش در شوک و غم فرو می رود. دیوید تمام تلاش خود را می کند و به هر کاری دست می زند تا مارگو را پیدا کند. تمام فیلم از دریچه صفحه نمایش کامپیوتر دیوید روایت می شود و سبک روایی داستانی نیز جذاب و هوشمندانه است.

۴- Untitled Horror Movie (۲۰۲۱)
با عنوانی که توجه طرفداران ژانر وحشت را به خود جلب می کند، برخی Untitled Horror Movie را فیلمی بسیار بامزه در ژانر وحشت می دانند. داستان فیلم با شخصیت دکلان آغاز می شود که از یک کنسل شدن سریالی که قرار بوده در آن بازی کند عصبانی است. دکلان و دیگر بازیگران سریال می خواهند که فیلم ترسناک خودشان را بسازند و وقتی با یک روح شیطان صفت مواجه می شوند، وحشت و آشوب از راه می رسد. بخشی از فیلم Untitled Horror Movie از پشت صفحه نمایش لپ تاپ روایت می شود که تماشای آن بسیار لذت بخش است. ایده ساخت این فیلم از ایده های اورجینال و بامزه در ژانر وحشت است.

۵- Unfriended: Dark Web (۲۰۱۸)
فیلم های ترسناک بسیاری هستند که داستانی مشابه Unfriended دارند از جمله دنباله آن که بحث این بخش از مطلب ماست. در فیلم Unfriended: Dark Web ماتیاس اوبراین یک لپ تاپ پیدا کرده و شروع به استفاده از آن می کند اما در می یابد فرد عجیبی که با نام کاربری Charon IV فعالیت می کند دائماً قصد چت کردن با او را دارد و بدین ترتیب است که شرایطی گیج کننده و ویرانگر شکل می گیرد. ماتیاس کشف های بسیار هولناکی می کند و همانند فیلم اورجینال، این دنباله نیز تماماً از روی صفحه نمایش کامپیوتر روایت می شود. ماتیاس روابط نزدیک بسیاری دارد، از نامزدش تا زوجی که به تازگی ازدواج کرده اند و تماشای مواجه شدن هر یک از این شخصیت ها با خطری بزرگ بسیار ترسناک است.

۶- Deadly Friend (۱۹۸۶)
در رویکردی مشابه فیلم های ترسناک در مورد تکنولوژی، فیلم Deadly Friend که در سال ۱۹۸۶ توسط وس کراون ساخته شده در مورد یک دانش آموز دبیرستانی به نام سامانتا پرینگل است که می میرد و یک پسر باهوش به نام پل کانوی تراشه ای را در درون مغز او قرار می دهد. اما همانطور که طرفداران ژانر وحشت انتظار دارند، وقتی سامانتا به زندگی باز می گردد شروع به قتل مردم می کند. فیلم Deadly Friend یک حال و هوای بامزه و آبکی دارد با شخصیت های خوش ساخت و البته پایان بندی بسیار شوکه کننده ای که بسیار بی نقص نوشته شده است.

۷- Virus (۱۹۹۹)
فیلم های زیادی در مورد ویروس های ترسناک و خطرناک ساخته شده اند و وقتی پای فیلم های ترسناک در مورد تکنولوژی به میان می آید، بسیاری تماشای فیلم Virus را توصیه می کنند. در فیلم Virus، موجودات فضایی می توانند انسان های را با ماشین های هوشمند یا سایبرگ تبدیل کنند که البته تهدیدی بزرگ برای آینده کره زمین و بشریت است. این فیلم حاوی بازی های بسیا خوب و قوی از جیمی لی کورتیس، دیوید ساترلند و ویلیام بالدوین است. اکشن این فیلم هیچگاه متوقف نشده و عناصر عملی تخیلی داستان نیز بسیار خوشایند و بامزه هستند.

۸- The Invisible Man (۲۰۲۰)
این فیلم نیز در حال و هوایی مشابه با دیگر فیلم های ترسناک در مورد تکنولوژی، در مورد شخصیت سیسیلیا کاس است که از شوهر آزارگر و خشن خود آدرین فرار می کند. ظاهراً آدرین مرده است اما سیسلیا باور نمی کند که شوهر همسرآزارش واقعاً مرده است. او بر این باور است که آدرین به سراغش خواهد آمد و لباسی پوشیده که او را نامرئی ساخته به طوری که کسی او را نمی بیند. The Invisible Man یکی از بهترین فیلم های ترسناک در مورد خطرات تکنولوژی است که الیزابت ماس بازی خیره کننده ای در آن داشته است.

۹- Ex Machina (۲۰۱۵)
فیلم Ex Machina که از نگاه بسیاری یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما در مورد هوش مصنوعی است، بیشتر یک تریلر روانشناختی است اما در پایان داستان به یک فیلم ترسناک تمام عیار تبدیل می شود. آوا رباتی بسیار جذاب است که از بسیاری جهات شبیه انسان هاست و در شرایطی که شخصیت کیلیب اسمیت سعی می کند آوا را بشناسد، در می یابد که آوا از ناتان بیتمن، مدیرعامل کمپانی که او را ساخته به شدت بیزار است. تعامل و رابطه بین کیلب و آوا بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

۱۰- Videodrome (۱۹۸۳)
فیلم Videodrome ساخته دیوید کراننبرگ نیز یکی از بهترین فیلم های ترسناک در مورد تکنولوژی از نگاه طرفداران این ژانر است که تماشای آن به شما توصیه می شود. Videodrome هم یک فیلم ترسناک جسمی و هم فیلمی در مورد تکنولوژی است که داستان مکس رن را روایت می کند، مردی که مدیریت یک ایستگاه تلویزیونی را بر عهده دارد و رفته رفته دچار توهم می شود.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها