کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسیناسیون عمومی علیه آبله میمون نیاز نیست

27 خرداد 1401 ساعت 11:10


گروه علمی: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در حال حاضر نیازی به واکسیناسیون عمومی در برابر ویروس آبله میمون وجود ندارد. آبله میمون یک اِندمی (همه‌گیری منطقه‌ای) در آفریقا محسوب می‌شود، اما به‌تازگی موارد زیادی از آن در خارج از این قاره دیده شده که همگی ناشی از سفر به این مناطق بوده است. از این رو، مقامات بهداشتی تلاش زیادی دارند تا این بیماری را در قاره سیاه کنترل کنند.

ماتشیتدسو موئیتی، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در قاره آفریقا اعلام کرد این نهاد در حال تهیه هزاران تست آبله میمون برای این قاره است. با این حال، واکسیناسیون گسترده در این مرحله توصیه نمی‌شود.این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد گرچه هم‌اینک به‌دلیل آنکه آبله میمون گسترش زیادی پیدا نکرده است واکسیناسیون ضروری نیست، اما قاره آفریقا باید خود را برای شرایطی آماده کند که نیاز برای اینکار به وجود آید.

غرب و مرکز قاره آفریقا نخستین مکان‌هایی بودند که آبله میمون در آنجا مشاهده شد. گرچه ویروس آبله میمون به اندازه ویروس کرونا قدرت سرایت ندارد، اما برآورد‌ها حاکی از مرگ ۳ تا ۶ درصدی مبتلایان است. با این وجود، کیفیت خدمات بهداشتی کشور‌ها در نرخ مرگ‌و‌میر تاثیرگذار است. به‌طوری که تاکنون هیچ‌گونه موردی از مرگ ناشی از این ویروس خارج از قاره آفریقا گزارش نشده است.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد واکسن‌های موجود در بازار برای مقابله با آبله می‌تواند به میزان ۸۰ درصد فرد را در برابر ابتلا به آبله میمون مصونیت بخشد. با این حال، در شرایط حاضر که این بیماری یک همه‌گیری جهانی محسوب نمی‌شود، واکسیناسیون عمومی برای آن توصیه نشده است.


کد مطلب: 342310

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342310/واکسیناسیون-عمومی-علیه-آبله-میمون-نیاز-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir