به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۴۲۳۵۱

همه‌عناصر لازم‌برای احیای‌برجام در دسترس است

همه‌عناصر لازم‌برای احیای‌برجام در دسترس است
گروه سیاسیک هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات احیای برجام، عناصر لازم برای تحقق توافق را در دسترس عنوان کرد و خواستار تعجیل در تصمیم گیری در این مورد شد.به گزارش «انتخاب»، جوزپ بورل طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی خود در شورای امنیت سازمان ملل درباره مذاکرات هسته ای ایران در وین گفت: من با همه طرف ها در حال گفت وگوی مستمر هستم تا همه طرف ها به برجام برگردند و این توافق به طور کامل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه عناصر اصلی برای رسیدن به توافق کاملا شناخته شده و در دسترس هستند، گفت: همین حالا باید در مورد این موضوع تصمیم گیری شود.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری نقش سازمان ملل و اتحادیه اروپا در گسترش همکاری جهانی خاطرنشان کرد: لازم است با کشورهایی که با ما اختلاف دارند هم همکاری کنیم.
بورل با اشاره به چالش های امروز جهان و پیشرفت های حاصل شده برای مقابله با آنها تصریح کرد: در همه موارد از جمله تغییرات اقلیمی و واکسن کرونا، پیشرفت خوبی در حوزه علمی و فناوری داشته ایم اما اقدامات در حوزه دیپلماسی و تنظیم مقررات کافی نبوده اند.

وی از گسترش بی اعتمادی و یکجانبه گرایی در جامعه جهانی انتقاد و حل نشدن مشکلات، افزایش نارامی ها، تداوم جنگ ها و افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت را نتیجه چنین روندی دانست.این مقام ارشد اروپایی، جنگ اوکراین را موجب تشدید مشکلات ساختاری جهان دانست و افزود: این جنگ با بیش از پنج میلیون آواره موجب بزرگترین بحران پناهندگان از زمان جنگ جهانی دوم شده است.
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها