به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۳۴۲۳۶۷

توصیه‌های مهم برای دوستداران سریال

توصیه‌های مهم برای دوستداران سریال
گروه فرهنگی: سریال کشتن ایو (کیلینگ ایو) در سیزن پنجم به پایان راه خود رسید و سرخوردگی‌های سیزن قبلی را در این فصل آخر تا حدی جبران کرد. این ۳ توصیه درباره سریال‌ را به خاطر داشته باشید.
 
‌یک: دو سریال برای دوستداران داستان‌های جاسوسی و ضد جاسوسی  
اسب‌های کودن و پرونده ایپکرس دو سریال انگلیسی هستند که امسال عرضه شده‌اند. اولی یعنی اسب‌های کودن با تمرکز روی قدرت بازیگری گری الدمن به‌رغم خط داستانی نه چندان قدرتمندش مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.اولدمن یک مامور امنیتی مغضوب است که در یکی از شعبه‌های نازل ام آی سیکس در لندن مشغول به کار است و کارمندانش هم همه کسانی هستند که از مرکز ام آی سیکس بیرون رانده شده‌اند. او بددهن‌،‌ منفی‌باف‌، ‌بی‌ملاحظه و شلخته است اما در نهایت نشان می‌دهد که از چه شم پلیسی و چه احساس مسئولیتی نسبت به افرادش برخوردار است. موفقیت سیزن اول این سریال موجب شد تا سیزن دوم کلید بخورد و گری اولدمن هم بگوید که به جز اسب‌های کودن دیگر در هیچ پروژه تلویزیونی و سینمایی ظاهر نخواهد شد.
 
پرونده ایپکرس که بر مبنای یک رمان مشهور پلیسی و جاسوسی است داستان خود را به دوران جنگ سرد در اوایل دهه شصت برده است‌. نسخه سینمایی کلاسیکی از این داستان را سیدنی جی فیوری ساخته که با بازی مایکل کین در سال ۱۹۶۵ عرضه شده است. در اتمسفری شبیه جاسوسی که از سردسیر آمد.اینجا در نسخه تلویزیونی هم برخی افت‌های روایتی و فیلمنامه به یمن شخصیت درجه یک جو کول در نقش هری پالمر و درخشش لوسی بوینتون در نقش جین جبران شده است. پرونده ایپکرس برای دوستداران فضاهای این چنینی فوق‌العاده سرگرم کننده است هرچند سریال ممتازی محسوب نمی‌شود. فعلا دو قسمت از این سریال منتشر شده است.خوبی هردو سریال این نکته است که در شش قسمت تمام می‌شوند.

دو: سه سریال برای دوستداران روایت‌های کمدی و کمدی سیاه
سریال کشتن ایو (کیلینگ ایو) در سیزن پنجم به پایان راه خود رسید و سرخوردگی‌های سیزن قبلی را در این فصل آخر تا حدی جبران کرد. بازی درجه یک جودی کومر (که امسال او را در پروژه‌هایی مثل آخرین دوئل و فری گای هم دیده‌ایم )موتور محرکه کیلینگ ایو است. هرچند سازندگان این سریال (در راسشان خانم فیبی والر بریج)توجه مبالغه آمیزی به خانم ساندرا اوه و کاراکتر ایشان داشتندکه خب به نظر زیاده‌روی بود. به هرحال کیلینگ ایو نوعی کمدی سیاه جنایی را ترسیم می‌کرد اما در سیزن‌های سوم و چهارم ناغافل به درون دنیایی کارتونی غلتیده بود و کم کم داشت به شعور مخاطب بی‌احترامی می‌کرد. خوشبختانه در سیزن آخر خانم والربریج با تواضع بیشتری نسبت به بینندگان سریال روبه‌رو شده و به شعورآنها بیشتر احترام می‌گذارد.

خانم میزل شگفت انگیز. یک کمدی مدل نیویورکی که البته داستانش را به اوایل دهه شصت برده است. خانم میزل هم یک افت تباه کننده در سیزن سوم خود داشت اما در سیزن چهارم به مدار اصلی خود بازگشته است‌. متن‌ها بهتر نوشته شده و ازآن حاشیه امنی که موفقیت دو سیزن اول برای سازندگانش ایجاد کرده بود فاصله گرفته است. فصل آینده این کمدی خوش ضرب و هوشمندانه به پایان خود می‌رسد.

بری. انگار نسخه مردانه و آمریکایی از نسخه زنانه و انگلیسی ارائه شده در کیلینگ ایو است.داستان یک آدمکش اجاره‌ای خوش قلب که ناگهان خودش را در دنیای تئاتر و بازیگری می‌بیند. همان طور که می‌شد حدس زد بری نسبت به کیلینگ ایو،‌ سریالی عمیق‌تر، تیزهوشانه‌تر و چند وجهی‌تر است هرچند ازآن آرایه‌های تماشاگر پسند فمینیستی مدروز در کیلینگ ایو بی‌بهره است‌. بری در سیزن سوم توانست اوجی را که در سیزن دوم (بهترین فصل سریال ) دست یافته بود تا حدی حفظ کند. بری به معنای واقعی کلمه یک کمدی جنایی سیاه است.

سه: دو سریال برای فاخر پسندها
سریال میراث (یا آن طور که در ایران معروف شده جانشینی ) بهترین محصولی است که کمپانی‌های تولید سریال‌های تلویزیونی در این چند ساله تولید کرده‌اند. باز هم بر تم کسب و کار خانوادگی و سایه پدر بر بقیه اعضای خانواده. سه فصل از این سریال پخش شده و با موفقیت بزرگی که در فصل سوم کسب کرد بسیاری در انتظار سیزن چهارم این سریال قدرتمند هستند.

سریال بابیلون برلین که اقتباسی از یک رمان مشهور و سه جلدی آلمانی با تمرکز بر اتفاقات تاریخی جامعه در هم شکسته آلمان در سال‌های پس از جنگ تا زمان به قدرت رسیدن آدولف هیتلر است. یک سریال دلچسب و قدرتمند که پس از گذران سه سیزن به زودی سیزن چهارم آن از راه خواهد رسید.تام تیکور سازنده بسیاری ازقسمت‌های این سریال جذاب آلمانی است.
برچسب ها: سریال خارجی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها