به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۴۲۳۶۸

چند روش بی‌نظیر و ساده برای چاقی صورت

چند روش بی‌نظیر و ساده برای چاقی صورت
گره علمی: صورت پر و تپل یکی از فاکتورهای زیبایی چهره محسوب می‌شود و کمتر کسی است که به آن فکر نمی‌کند. همه می‌خواهند صورت آنها چاق شود اما راه آن را نمی دانند. در ابتدا بهتر است یک مطلب را روشن کنیم و آن ارثی بودن چاقی صورت در بسیاری از موارد است. اما این گفته به این معنا نیست افرادی که به طور ژنتیکی صورت چاق ندارند، نمی‌توانند بعدها آن را تغییر دهند و به چاقی صورت دست پیدا کنند.زمانی که افراد رژیم‌های لاغری در پیش می‌گیرند، اولین قسمتی از بدن که لاغر می‌شود، صورت است. همین امر بسیاری از افراد را از لاغر شدن منصرف می‌کند. به طوری که حاضرند اضافه وزن و مشکلات آن را تحمل کنند، اما صورت ‌آن‌ها لاغر نشود.

۱. ژله برای چاقی صورت
خوردن برخی از مواد غذایی به افزایش وزن کمک زیادی می‌کند. دلیل اینکه مصرف ژله برای چاقی بدن موثر است، وجود مواد مغذی در این دسر است. از سوی دیگر مصرف آن حتی برای افرادی که اشتهای کمی دارند، کار سختی نیست. اغلب افراد لاغر از نداشتن اشتها گلایه دارند. در حالی که مصرف ژله و یا بستنی برای این افراد آسانتر از خوردن وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌های سنگین و پر کالری است.

در بازار ورق ژلاتین برای چاقی صورت وجود دارد. حتی بسته‌های کوچک ژلاتین هم به صورت آماده عرضه می شود. اما اگر قصد دارید برای چاقی بدن ژله را به طور مرتب مصرف کنید، کمتر به سراغ ژله‌های آماده بروید. وجود مقدار زیادی رنگ و اسانس در ژله‌ها و پودرهای ژله ممکن است به بدن در دراز مدت آسیب بزند.

۲. مصرف آب کافی
یکی از علت‌های اصلی لاغری صورت، فقدان آب کافی در بدن است. زیرا با کاهش آب، صورت چروک می‌شود که در نتیجه آن، پوست نیز جمع تر و لاغرتر می‌شود. بنابراین یک روش موثر برای چاقی صورت، نوشیدن ۷ تا ۸ لیوان آب در طول روز است. این مقدار آب می‌تواند در قسمت صورت تجمع کرده و گونه‌ها را برجسته نشان دهد. در عین حال پوست صورت نیز کشیده تر و روشن تر می‌شود. در نتیجه صورت چاق‌تر به نظر می‌رسد.

افرادی که فعالیت‌های بدنی سخت دارند یا ورزشکار هستند، بیشتر به آب نیاز پیدا می‌کنند. زیرا در اثر تعریق، مقدار زیادی از آب بدن ‌آن‌ها، دفع شده و در نتیجه بیشتر در معرض لاغری صورت قرار می‌گیرند.این در حالی است که با نوشیدن آب کافی پس از یک فعالیت سنگین، می‌توانند به سرعت آب از دست رفته بدن خود را تامین و از لاغر شدن صورت جلوگیری کنند. در واقع مایعات می‌تواند آب میان بافتی سلول‌های صورت را تامین و به این ترتیب به چاق تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.

۳. استفاده از سرلاک یا شیرخشک
یکی دیگر از راه‌های چاقی بدون بازگشت صورت، مصرف شیرخشک است. در این صورت باید در زمان صبح و قبل از صرف وعده‌ی صبحانه، یک قاشق شیرخشک را با یک لیوان آب ترکیب کنید. البته شیرخشک اگر به طور مداوم مصرف شود، علاوه بر چاقی صورت، باعث چاقی شکم و پهلو هم می‌شود.شیرخشک حاوی موادغذی و قوی متعددی از جمله انواع ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم و پتاسیم است. ویتامین D و کلسیم موجود در شیرخشک به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

۴. تاثیر میوه و سبزیجات برای چاقی صورت
گفتیم آب می‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند. اما همیشه نمی‌توان به یکباره ۸ لیوان آب را در یک روز نوشید. به‌ویژه در فصل سرد زمستان که میل کمتری برای نوشیدن آب وجود دارد. بنابراین می‌توان از روش‌های جایگزین استفاده و با مصرف میوه و سبزیجات می‌توان مقدار زیادی از آب بدن را تامین کرد. برای چاق شدن صورت با تغذیه میوه‌هایی مثل هویج، هندوانه، خربزه و … مناسب هستند.

۵. آجیل و مغزها را بیشتر مصرف کنید
از دیگر مواد غذایی که می‌تواند به چاقی تضمینی صورت کمک کند، آجیل‌ها هستند که اگر به صورت مداوم استفاده شوند، تاثیر زیادی بر چاقی صورت دارند. از جمله آجیل‌ها می‌توان به مغز پسته، فندق، خرما و بادام اشاره کرد. اگر در طی چند ماه، روزانه تنها ۴ عدد از مغزها و ۲ عدد خرما مصرف شود، مطمئنا تاثیر آن بیشتر می‌شود.
برای جذب بهتر آجیل و خرما می‌توان ‌آن‌ها را با یکدیگر ترکیب و به صورت خمیری شکل در طی روز مصرف کرد. روغن حاصل از مغزها و آجیل‌ها موجب تقویت عضلات صورت می‌شود.

۶. مصرف سویق برای چاقی صورت
سویق یا قاووت به پوری گفته می‌شود که از گندم، برنج و یا سایر مغزی‌جات بدست می‌آید. روش تهیه آن به این صورت است که ابتدا گندم یا جو را به مدت چند روز در شیر ترش یا آب پنیر قرار می‌دهند. سپس آن را خشک کرده و روی حرارت بدون روغن تفت می‌دهند. با این روش گندم یا جو ترد می‌شود. سپس آن را پودر کرده و با شیر، ماست و یا سوپ مصرف می‌کنند. سویق گندم برای چاقی صورت موثر است و باعث افزایش وزن بدن هم می‌شود.
برچسب ها: چاقی صورت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها