کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقوع رگبار و رعد و برق از شمال تا جنوب ایران

28 خرداد 1401 ساعت 10:42


گروه جامعه: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، وقوع رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود.به گزارش همشهری‌آنلاین، براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز شنبه (۲۸ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شرقی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران و یکشنبه (۲۹ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات شمال شرق کشور، بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.
 

دوشنبه (۳۰ خرداد) برای خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، سه‌شنبه (۳۱ خرداد) برای ارتفاعات البرز، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و چهارشنبه (۱ تیر) در بخش‌هایی از ارتفاعات جنوب شرق کشور به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

امروز با توجه به افزایش سرعت باد در نوار مرزی غرب کشور پدیده گرد و غبار برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست، از امروز تا سه‌شنبه (۲۸ تا ۳۱ خرداد) در مناطقی از شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از سمنان و شمال اصفهان و علاوه بر مناطق ذکر شده، روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور و سه‌شنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. چهارشنبه در نیمه‌ غربی کشور این شرایط انتظار می‌رود.
 
 طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین بنابر اعلام این مرکز، آسمان تهران فردا (۲۹ خرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۳۰ خرداد) صاف و اوایل شب قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ خرداد) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.


کد مطلب: 342466

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342466/وقوع-رگبار-رعد-برق-شمال-جنوب-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir