به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۴۲۴۶۷

این هفته قطعی برق خواهیم داشت؟

این هفته قطعی برق خواهیم داشت؟
گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: هم‌اکنون شرایط شبکه برق بسیار پایدار است، اما پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده، افزایش مصرف را شاهد باشیم.به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی افزود: هفته پیش رو به ویژه سه روز ابتدایی، بسیار گرم خواهد بود؛ به حدی که دمای هوا در استان خوزستان به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
 
وی اضافه کرد: بیشترین مصرف این ایام مربوط به وسایل سرمایشی و روشنایی است؛ درباره وسایل سرمایشی، تقاضا داریم مصرف‌کنندگان دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر و کولرهای آبی را نیز روی دور کند، قرار دهند. با نصب سایبان برای کولرهای آبی، تا ۳۰ درصد هم در مصرف برق و هم در مصرف آب، صرفه جویی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در بحث روشنایی نیز، اگر هر مصرف‌کننده یک لامپ اضافی را خاموش کند، در سراسر کشور حدود هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می‌شود که معادل یک نیروگاه است. قطعی برق بخش خانگی طی یک یا دو هفته قبل در برخی شهرها مثل تهران، به خاطر طوفان و آسیب دیدن برخی تجهیزات بود، اما قطعی برنامه‌ریزی شده نداریم.طبق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق، میزان تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی به بیش از ۵۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید؛ در حالی که روز ۲۵ خرداد، میزان مصرف برق در کشور، رقم کم سابقه ۶۲ هزارمگاوات را تجربه کرد.
برچسب ها: قطع برق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها