به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۴۲۴۹۱

۶ نشانه غیرقابل بازگشت بیماری کبد چرب

۶ نشانه غیرقابل بازگشت بیماری کبد چرب
گروه علمی: افراط در نوشیدن الکل در نهایت کار دست شما می دهد و تمام نیروی کبد را می گیرد. با گذشت زمان، ممکن است به بیماری کبد چرب مبتلا شوید. اما اگر تغییرات مناسب ایجاد شود، عوارض می تواند برگشت پذیر باشد. سیروز می تواند منجر به نارسایی کبد شود و در نهایت کار کبد را متوقف کند. وقتی کبد از کار افتاد، عواقب مخرب و بالقوه تهدید کننده زندگی بروز می کند.

این عارضه معمولاً سالها طول می کشد تا به این مرحله برسد، اما با این که درمان می تواند به کند کردن پیشرفت این بیماری کمک کند، در حال حاضر هیچ درمانی در دسترس نیست.در بریتانیا، بیشتر علل ابتلا به سیروز نوشیدن بیش از حد الکل در طول سال ها، آلوده شدن به هپاتیت در مدت زمان طولانی و استئاتوهپاتیت غیر الکلی است که شکل شدیدتری از بیماری کبد چرب غیر الکلی است.علائم ممکن است در مراحل اولیه سیروز آشکار نباشد، با این حال، از آنجایی که کبد آسیب بیشتری می‌بیند، شش علامت غیرمعمول ممکن است آشکار شود.

وقتی بیماری کبدی فرد به سیروز می رسد، آسیب غیرقابل برگشت شده و یک تشخیص نهایی است.هنگامی که کبد در اثر سیروز آسیب می بیند، به اندازه یک کبد سالم قادر به پاکسازی سموم از خون نیست.سپس این سموم در مغز انباشته می شوند و باعث گیجی ذهن و مشکل در تمرکز می شوند.وب سایت Medicine.net هشدار می دهد که افراد مبتلا به سیروز امید به زندگی بین ۶ تا ۲۰ سال دارند.

علائم سیروز کبدی
سازمان سلامت، که خدمات آسایشگاهی را به بیماران ارائه می دهد، علائمی را فهرست می کند که نشان می دهد ممکن است شما سیروز را تجربه کنید:
خستگی
از دست دادن اشتها
ضعف
تهوع و استفراغ
درد و نفخ شکم
خارش
وقتی یک پزشک با شما درباره سیروز صحبت می‌کند، معمولاً «مرحله نهایی بیماری کبد» را نشان می‌دهد.تشخیصی که بیشتر این بیماری را تایید می کند شامل آزمایش خون، اسکن و بیوپسی کبد است.اگر سیروز مشخص شود، ممکن است به یک متخصص کبد معرفی شوید.در حال حاضر هیچ درمانی برای آسیب گسترده کبدی وجود ندارد، بنابراین، درمان در درجه اول بر کمک به مدیریت علائم و تلاش برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری متمرکز است.

چگونه با بیماری کبد چرب مقابله کنیم؟
با مشاهده علائم قبل از اینکه وضعیت شما به سیروز تبدیل شود، می توانید در مسیر رسیدن به کبد سالم تری باشید.این را می توان با خوردن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم به دست آورد.سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل با میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات‌ها، اما کم چربی، قند و نمک داشته باشید.سازمان بهداشت ملی افزود: به جای نوشیدنی های شیرین، وعده های غذایی کمتری بخورید و آب بخورید.اگر سیگار می کشید، ترک آن می تواند به کاهش خطر و عوارض کمک کند.

در همین حال، اطمینان از نوشیدن مشروبات الکلی مطابق با دستورالعمل های توصیه شده نیز به کاهش تعدادی از عوارض کمک می کند.کارشناسان می گویند هیچ سطح کاملاً ایمنی برای نوشیدن وجود ندارد، با این حال، رعایت دستورالعمل ها به عنوان یک معیار عمل می کند و خطر آسیب رساندن به سلامتی شما را کاهش می دهد.
برچسب ها: کبد چرب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها