کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصرف دخانیات در کدام جنس کشنده‌تر است؟

باشگاه خبرنگاران , 28 خرداد 1401 ساعت 12:02


گروه جامعه: رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است.جلیل حسینی گفت: عوامل خطر تهدید کننده سلامت ۷٠ مورد است که بیش از ۶٠ عامل آن مربوط به آقایان است.مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان است.

به گفته وی در حال حاضر شرایط اقتصادی و اجتماعی زندگی و دغدغه های معیشتی باعث شده تا مردان به دلیل زندگی نادرست با خطرات بیشتری مواجه شوند و به بیماری های خود کم تر اهمیت بدهند.حسینی افزود: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است. ۳۲ سرطان در اقابان شایع تر است و در سه چهارم حوادث ترافیکی آقایان فوت می کنند. احتمال مرگ مردان بین ۴٠ تا ۷۴ سال بیش از ۴٠ درصد و در زنان این رنج سنی در حدود ۳٠ درصد است.

او می گوید: مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از بیماری ها و عوارض آنها مربوط به اقایان است و در موضوعاتی مانند فشارخون، دیابت و سطح کلسترول خون سطح سواد زنان بالاتر از مردان است و مردان کم تر به بحث سلامتی خود اهمیت می دهند.حسینی گفت: ایران جز معدود کشورهای دنیا است که در زمینه سلامت آقایان پیشرو است و اقدامات زیرساختی خوبی را برای این مسئله فراهم کرده است.
 


کد مطلب: 342495

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342495/مصرف-دخانیات-کدام-جنس-کشنده-تر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir