به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۴۲۵۰۷

گوشی هوشمند تسلا در مریخ هم آنلاین است!

گوشی هوشمند تسلا در مریخ هم آنلاین است!
گروه فناوری: ایلان ماسک با روحیه بلند پروازانه خود قصد دارد با گوشی هوشمند تسلا به این بازار نیز وارد و آن را متحول کند.گوشی هوشمند تسلا« Pi » نام دارد و انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی و وارد بازار شود.گوشی هوشمند تسلا برای رقابت با پرچمداران این بازار و به چالش کشیدن آن‌ها پا به عرصه می‌گذارد. کارشناسان آن را رقیب جدی برای تولیدکنندگان مطرح تلفن ‌همراه می‌دانند.البته هنوز مشخصات دقیق و رسمی از این دستگاه به بیرون درز نکرده است؛ اما با توجه به جاه‌طلبی‌های مدیرعامل شرکت تسلا، انتظار گوشی‌ عجیب و غریبی از این شرکت داریم.

بسیاری از کارشناسان آن را با محصولات شرکت اپل مقایسه می‌کنند. معتقدند تسلا می‌تواند جای آیفون را پر کند. شاید در نگاه اول این ادعا کمی نامعقول به نظر برسد؛ اما باید به این نکته توجه داشت که گوشی تسلا به فناوری‌ اینترنت ماهواره‌ای و ماشین‌های هوشمند تسلا دسترسی خواهد داشت که اپل از این قابلیت‌ها محروم است.

آنلاین حتی در مریخ!
براساس ادعای تسلا، با گوشی هوشمند این شرکت در مریخ هم امکان برقراری تماس و دسترسی به اینترنت را خواهید داشت. با توجه به پروژه موفق اینترنت ماهواره‌ای این شرکت، ادعای دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد.
درحال‌حاضر برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، به آنتن‌ها و دریافت‌کننده‌های نسبتا بزرگی نیاز است. این آنتن‌ها سیار نیستند و برای دریافت سیگنال باید حتما در محیط مناسبی مستقر شوند. البته چند هفته پیش شایعه‌ای در بعضی سایت‌های فناوری منتشر شد مبنی بر اینکه دستگاه دریافت‌کننده سیار و کوچک استارلینک ساخته شده است.این دستگاه می‌تواند با اتصال به گوشی‌هوشمند و یا هر دستگاه قابل حمل دیگر، به ماهواره‌های استارلینک متصل و از اینترنت پرسرعت آن استفاده کرد.حالا به نظر می‌رسد این شایعه درست از آب در آمد و گوشی‌هوشمند تسلا از این فناوری پشتیبانی می‌کند و حتی در مریخ هم می‌توان آنلاین ماند!

مشخصات سخت‌افزاری Pi
کارشناسان معتقدند که گوشی «Pi» از یک حافظه رم ۶ و یا ۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد و کاربر می‌تواند درهنگام خرید آن را انتخاب کند. بر اساس خبرهای ‌غیر رسمی، گوشی هوشمند تسلا از تراشه سری هشتم اسنپدراگون برای پردازش استفاده خواهد کرد.گوشی تسلا از فناوری ۵G بهره می‌برد و می‌تواند به راحتی با خودروهای هوشمند ساخت این شرکت لینک شود.استفاده از سلول‌ها خورشیدی نسل جدید، از دیگر قابلیت‌هایی است که به این گوشی نسبت می‌دهند و می‌تواند باتری خود را با آن شارژ کند.

گوشی تسلا ذهن را می‌خواند
Neuralink فناوری است که ایلان ماسک مشغول توسعه آن است و می‌گوید با رصد و عکس‌العمل نورون‌های مغزی، می‌توان از راه دور ذهن افراد را خواند.شاید این فناوری به این زودی‌ها به گوشی تسلا اضافه نشود؛ ولی بدون شک در مدل‌های بعد شاهد استفاده Neuralink خواهیم بود. این گوشی هوشمند امکان اجرای دستورات کاربر را بدون نیاز به لمس صفحه، خواهد اشت.

ایرانی‌ها؛ محروم از امکانات منحصربه فرد گوشی تسلا
با توجه به نبود پوشش‌دهی اینترنت استارلینک در ایران، گوشی Pi امکان اتصال به اینترنت ماهواره‌ای در ایران را نخواهد اشت.از سوی دیگر خودروهای تسلا نیز امکان ورود به ایران را ندارند، بنابراین خودرویی وجود نخواهد داشت که گوشی شما به آن متصل شود.از سوی دیگر براساس پیش‌بینی‌ها و با توجه به امکانات ویژه این گوشی قیمت آن بیش از ۱۲۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به نرخ ارز و هزینه‌های گمرک و رجیستری با قیمتی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان به دست مشتری می‌رسد. البته اگر بتواند مجوزهای لازم برای ورود به مرز را دریافت کند!
مرجع : تجارت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها