به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۴۲۵۵۴

سفره هایی خالی‌تر از همیشه

سفره هایی خالی‌تر از همیشه
اقباله هیئتی
در حالی كه تولیدكننندگان خبر از كاهش محصولاتی همچون شیر،‌مرغ و سایر ضروریات برای سلامت به دلیل كاهش قدرت خرید مردم می‌دهند، قیمت ها برخلاف آنچه دولت پیش از این وعده داده بود، همچنان بالا می‌رود. این در حالی است كه تا پیش از حذف ارز 4200 تومانی، دولت ابراهیم رئیسی اعلام كرده بود، تنها چهار كالا گران می شود و دولت اجازه گرانی  سایر ضروریات مردم را نمی‌دهد اما واقعیت‌های بازار و قیمت‌ها، مشخص می كند كه این وعده‌ها تنها در حد حرف باقی ماندند و با نخستین موج گرانی،‌هر آنچه در این كشور خرید و فروش می‌شد،‌شامل گرانی بسیار شدید شد و بسیاری از كالاهای اساسی هم از دسترس مردم خارج شدند.
در اثر تورم افسارگسیخته، قدرت خرید و ارزش واقعی پس انداز و ذخیره‌های پولی مزد بگیران کاهش می‌یابد و به تدریج بر باد می‌رود؛ پس اندازهایی که در بیشتر موارد هزینه های ضروریِ به تاخیر افتاده برای روزهای مبادای بیماری و تنگدستی است. یعنی در این دوره مزد و حقوق‌بگیران با کاهش قدرت خرید فزاینده روبرو بوده و هرسال فقیرتر از سال گذشته شده‌اند.فقر این روز‌ها کمر مردم را شکسته است و عده‌ای در ماه رنگ گوشت و مرغ را نمی‌بینند. سفره مردم خیلی وقت است كه درحال كوچك شدن بوده و حالا واقعا چیز زیادی ارز آن باقی نمانده است.دولت باید راهکاری برای وضعیت فعلی بازار و اوضاع مردم ارائه کند. مصرف گوشت و لبنیات در ماه ضروری است واین اقلام ضروری،‌این روزها حکم کالاهای لاکچری را دارند.همه این گرانی‌ها در حالی است كه صدور قطعنامه شورای حکام در روزهای ابتدایی هفته جاری، هیجان را بر بازارهای دلار، طلا و سکه ایران حاکم کرد و پس از آن هم بازارها با سیگنال های مختلف كه همگی منفی بودند، مواجه شدند؛‌ تحریم‌های جدید آمریكا علیه دو شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با جمهوری اسلامی.روز جمعه وزارت خزانه‌‌داری آمریکا از وضع تحریم‌‌های جدید در حوزه نفت و پتروشیمی خبر داد. اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، ممکن است ابهامات در مورد مذاکرات وین را افزایش دهد. خبر این تحریم ها در حالی است كه بانک مرکزی، هفته گذشته تلاش کرد با اقدامات کنترلی، قیمت‌ها را در بازار دلار و طلا متعادل کند،‌اما امروز(شنبه) باید دید سیگنا های تحریم آمریكا،‌تا چه حد می تواند بر بازار ارز تاثیرگذار باشد.
برچسب ها: فقر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها