به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۴۲۵۵۵

چگونه در هوای گرم خواب آرامی داشته باشیم؟

چگونه در هوای گرم خواب آرامی داشته باشیم؟
گروه جامعه: هوای بیرون از منزل بسیار گرم و تلاش برای خوابیدن در این هوا بسیار دشوار است. برای داشتن خواب راحت ممکن است کنار پنجره بخوابید یا به‌ طور دائم پنکه را در طول شب روشن کنید تا از خواب بیدار نشوید اما گزینه دوم به دلایل مختلف برای سلامتی شما مفید نیست.
 
کارشناس خواب مارک ردیک، از گروه یک تحقیقاتی مشاوران خواب، معتقد است که خوابیدن با پنکه هم مزایا و هم معایب دارد. از مزایای آن می‌توان به دمای کنترل شده، گردش هوای ثابت و صدای نویز اشاره کرد که به خواب برخی افراد کمک می‌کند. با این حال معایب آن بیشتر از جوانب مثبت است. یکی از بزرگترین معایب پنکه این است که تحریک واکنش‌های آلرژیک به دلیل مقدار گرد و غبار و گرده‌هایی که می‌تواند به سینوس‌های شما نفوذ کند را افزایش می‌دهد.

کسانی که از آلرژی، آسم و تب یونجه رنج می‌برند، ممکن است در طول شب با این بیماری‌ها دچار مشکل شوند.
ردیک افزود: همچنین به پنکه خود نگاه دقیقی بیندازید. اگر گرد و غبار روی پره‌ها جمع می‌شود، هر بار که آن را روشن می‌کنید، این ذرات در هوا به پرواز در می‌آیند.هوای خشکی که پنکه‌ها تولید می‌کند نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که باعث خشک شدن پوست و گلو و تحریک چشم شود؛ به خصوص اگر از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید.

مجاری بینی و سینوس‌ها نیز ممکن است تحت تاثیر هوای خشک قرار گیرد و منجر به مخاط و سردرد شود. جریان مداوم هوا همچنین تمایل دارد مجرای بینی شما را خشک کند و بر سینوس‌های شما تاثیر بگذارد.اگر خشکی شدید باشد، می‌تواند منجر به تولید مخاط اضافی در بدن شما برای جبران آن شود؛ سپس شما بیشتر مستعد انسداد، گرفتگی و سردردهای سینوسی هستید.

همچنین ممکن است با گرفتگی و عضلات منقبض به دلیل هوای خنک متمرکز بیدار شوید.بدیهی است این خبر خیلی خوبی برای کسانی نیست که امیدوارند در گرمای بالای ۳۰ درجه سانتیگراد بخوابند.
همانطور که گفته شد راه‌هایی وجود دارد می‌توانید مطمئن شوید شب‌ها بدون کمک پنکه خنک بمانید و شامل موارد ذیل است:
• سایه نگه داشتن اتاق خواب در طول روز؛
• نوشیدن آب سرد و پرهیز از مصرف  کافئین؛
• خوابیدن روی ملحفه‌های نخی؛  
• گرفتن دوش آب سرد و پوشیدن لباس‌های گشاد.
اگر می‌خواهید از پنکه استفاده کنید، راه‌ حل منحصر به فردی ارائه شده تا پنکه را به یک واحد تهویه مطبوع موقت تبدیل کنید و شامل انجماد چهار تا ۶ بطری آب شور است. وقتی برای خواب آماده شدید، بطری‌ها را در سینی جلوی پنکه قرار دهید؛ سپس نسیم خنکی به شما می‌وزد.

همچنین پیشنهاد می‌شود روی پنکه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که می‌چرخد، نه پنکه‌ای که مستقیما روی شما می‌وزد. پنکه را روی تایمر تنظیم کنید تا تمام شب کار نکند.وی افزود: خوابیدن با چنین چیزی در اتاق خواب شما هیچ خطر ذاتی ندارد.چه بخواهید خنک بمانید یا سریع‌تر بخوابید پنکه احتمالا انتخابی مقرون به صرفه است که می‌توانید برای بهبود کیفیت خواب خود استفاده کنید. داشتن یک پنکه در اتاق مزایای زیادی دارد و می‌توان نقاط ضعف آن را با استفاده از چرخش آرام و تایمر از بین برد.
برچسب ها: خواب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها