کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیسی: آمدم تا با ساختارهای فسادزا مبارزه کنم

28 خرداد 1401 ساعت 14:34


گروه سیاسی: آیت‌الله رییسی در اولین سالگرد انتخاب شدنش به عنوان رییس‌جمهور، گفت: این انتخابات را تأکید مجدد مردم به اجرای آرمان‌های اصیل انقلاب در حوزه عدالت‌گستری و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض می‌دانم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور کشورمان  پیش از ظهر امروز - شنبه  ۲۸ خرداد- مصادف با اولین سالروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در حضور جمعی از مردم شهرستان پیشوا، قرچک و ورامین که در ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهرستان گرد آمده بودند، گفت: مردم قرچک، پیشوا و ورامین نه تنها در آغاز نهضت اسلامی، بلکه در ادامه جریان مبارزات منتهی به انقلاب اسلامی در سال ۵۷، در دوران دفاع مقدس و پس از آن در فتنه سال ۸۸ با بصیرت و هوشیاری به میدان آمده و حقیقتاً همواره در دفاع از ارزش‌ها، انقلاب و نظام اسلامی خوش درخشیدند.

رئیس جمهور شهدای پرشمار این مناطق را نشانه صدق و وفای مردم به انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: حماسه‌آفرینی اهالی قرچک، پیشوا و ورامین در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی به سال‌های ۴۲ و ۵۷ محدود نشد و در سال ۸۸ هم این مردم به صحنه آمدند و همراه با مردم دیگر مناطق، پای انقلاب ایستادند و بساط فتنه گران را جمع کردند.

رئیسی اظهار داشت: از همین‌رو بنده تصمیم گرفتم که امروز و در اولین سالروز انتخاب دولت مردمی به جای حضور در جلسات نمادین به میان مردم بیایم و پیگیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشم. برای بنده به عنوان نماینده مردم حضور در میان این مردم و رسیدگی به آنچه مایه نگرانی و دغدغه آنان است، دلنشین‌تر از دیدارها و جلسات نمادین است.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از تعدادی از طرح‌های نیمه تمام در بخش‌های مختلف شهرستان ورامین، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، اقدامات و کارهای زیادی برای این منطقه انجام شده، اما کارهای انجام نشده زیادی نیز باقی مانده است. امروز از پروژه‌هایی بازدید کردیم که بعضی از آنها ۱۷ سال و برخی دیگر حدود ۱۰ سال است که آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از بازدید از این پروژه‌ها برای عرض ادب خدمت شما مردم رسیده‌ایم و پس از این دیدار در جلسه شورای اداری شهرستان، تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها و رفع مشکلات شهرستان ورامین اتخاذ خواهد شد، خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد تمرکز بیشتر برای مدیریت بهتر مسایل شهرستان در جلسه امروز شورای اداری شهرستان، فرمانداری ورامین به فرمانداری ویژه ارتقاء پیدا می‌کند تا بتواند با دست بازتر پیگیر حل مشکلات باشد. به همکارانم در دولت و وزارت کشور ماموریت داده‌ام راهکارها و شرایط تاسیس ۲ استان در شرق و غرب استان را مورد بررسی قرار دهند.

رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به رغم شرایط سخت کرونایی در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰، گفت: در کنار شرایط سخت کرونایی دشمن نیز تلاش می‌کرد مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی منصرف کند، اما بصیرت و هوشیاری مردم دشمن را ناکام گذاشت. امروز به لطف خدا وضعیت متفاوت شده و آمار تلفات کرونا از روزانه حدود ۷۰۰ قربانی، تک رقمی شده و در برخی روزها صفر می‌شود که این با لطف خدا، مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم حاصل شده است.

آیت‌الله رئیسی به مشکلات مالی و بودجه‌ای دولت مردمی در آغاز بکار خود اشاره کرد و اظهار داشت: خیلی‌ها به ما می‌گفتند چگونه می‌خواهید مشکل کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی را رفع کنید. این در حالی بود که دولت در ماه ابتدایی فعالیت خود با مشکل پرداخت حقوق کارکنان مواجه بود، اما به لطف خدا و آگاهی مردم توانستیم بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول که می‌توانست باعث ایجاد مشکلات جدید شود، از این مرحله سخت عبور کنیم. در ماه‌های اول آغاز بکار دولت در مورد تأمین کالاهای اساسی نیز نگرانی‌هایی داشتیم. دولت در وهله اول توانست با واکسیناسیون گسترده موانع موجود بر سر راه بازگشایی کسب‌وکارها و فعالیت مراکز علمی و آموزشی را برطرف کند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رأی مردم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ رأی به اجرای عدالت بود، تصریح کرد: آنچه مردم از ما خواستند، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض بود و به این عهد خود با مردم وفادار هستیم و ان‌شاء الله با عمل به آنچه وعده کرده‌ایم در میدان عمل دولتی صادق‌ الوعد خواهیم بود. ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول ۴ سال وعده دولت، نیاز کشور و تصریح قانون است و باید به آن عمل کنیم که اگر این اتفاق نیفتد مثل گذشته عقب‌ماندگی‌ها در حوزه مسکن بر روی هم انباشته خواهند شد. در مدت سپری شده از فعالیت دولت مردمی گام‌های خوبی در عرصه‌های آموزش، مسکن و سلامت برداشته شده است. در این مدت ۵ میلیون خانواده نیازمند بدون پرداخت هیچ وجهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این روند ادامه خواهد داشت همچنین در زمینه عدالت آموزشی، جذب، ارتقا و استفاده عادلانه از نیروی انسانی قدم‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس جمهور یکی از برنامه‌ها و اهداف اصلی دولت مردمی اصلاح ساختارهای فسادزا عنوان کرد و افزود: بنده در قوه قضائیه با مفاسد برخورد می‌کردم و به اینجا آمدم تا با بسترهای فسادزا مبارزه کنم؛ وعده داده‌ایم ساختارهای فسادزا و آنچه مولد نابرابری است را اصلاح کنیم و این کار را خواهیم کرد.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به برخی از اظهارات درباره سفرهای استانی، تصریح کرد: کسانی که به سفرهای استانی و حضور بنده در میان مردم خرده می‌گیرند، تجربه حضور در میان مردم و دیدار با آنها را ندارند. بنده به آنها پیشنهاد می‌کنم که در اجتماعات مردمی حضور یابند و لذت بودن در میان مردم را بچشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این تأکید بنده است که همه مسئولان دولت مردمی باید با مردم، از مردم و در میان مردم باشند و بدانند که این حضور و همراهی مردم است که مشکلات عرصه‌های مختلف را حل خواهد کرد.
رئیسی با بیان اینکه مردمی بودن درسی است که امام راحل و مقام معظم رهبری در میدان عمل به ما آموخته‌اند، گفت: همانگونه که جبهه‌ها را مردم اداره کردند، مشکلات اقتصادی نیز با حضور مؤثر مردم رفع خواهد شد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آنچه در عرصه اقتصادی دنبال می‌کنیم، این است که مردم، بازار و فعالان اقتصادی شاهد آرامش و رشد اقتصادی باشند، افزود: دولت برای سال ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی را هدفگذاری کرده است. در حالی که در آغاز فعالیت دولت مردمی نرخ رشد اقتصادی یک چهارم درصد بود، سال ۱۴۰۰ را با رشد اقتصادی نزدیک به ۵ درصد به پایان رساندیم. کاری که مردم سال گذشته پای صندوق‌های رأی شروع کردند در ۲۸ خرداد پایان نیافت، بلکه این ۲۸ خرداد روز آغاز کار مردم در دولت مردمی است. کار با حضور مردم شروع شده است و رشد اقتصادی و پیشرفت و اقتدار بازدارنده با مشارکت و حضور مردم حاصل خواهد شد.
رئیس جمهور تصریح کرد: کار برای رفع همه تهدیدها و کسب قوت و اقتدار در دنیا برای دفاع مقتدرانه از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی آغاز شده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه راهی طولانی پیش رو داریم، خاطر نشان کرد: به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها آینده را بسیار روشن می‌بینم و یقین دارم که دشمن همانگونه که تاکنون در برابر جمهوری اسلامی راه به جایی نبرده، پس از این نیز نمی‌تواند ما را متوقف کرده یا به عقب براند؛ فقط یک راه پیش رو داریم و آن راه حرکت به سمت پیشرفت و اجرای عدالت است.

رئیس جمهور گفت: دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته سعی کردند برای دولت حاشیه‌سازی کنند، اما به همه دولتمردان تأکید کردم که مانند برخی از دوره‌ها که مسئولان گرفتار حاشیه شدند و زیان آن متوجه مردم و کشور شد، مراقب باشند که گرفتار حاشیه نشوند.دکتر رئیسی از همه صاحبان قلم و تریبون و جایگاه اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای خواست برای حل مشکلات، دست به دست هم دهند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما مکتبی را می‌پسندیم که باور ما می‌توانیم را به تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری به جامعه القاء کند. ما پیرو مقتدای بصیرت‌آفرینی هستیم که تأکید کرد با همراهی مردم هیچ مشکل حل ناشدنی در کشور نداریم؛ به همه تأکید می‌کنم که دچار حاشیه نشوند و بدانند که موفقیت در خدمت به مردم، خدمت به مردم و خدمت به مردم برای خداست و این تنها راه رفع مشکلات کشور است.


کد مطلب: 342558

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342558/رئیسی-آمدم-ساختارهای-فسادزا-مبارزه-کنم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir