به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۴۲۵۸۳
خرید جدید سرخ‌ها از گرجستان؛

گولسیانی پرسپولیسی شد

گروه ورزشی: گئورگی گولسیانی سومین بازیکنی است که با خروج از جمع سپاهانی‌ها پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد.
گولسیانی پرسپولیسی شد
گولسیانی 31 ساله که با درخشش در ذوب آهن به فوتبال ایران معرفی شد، حالا به عنوان ششمین خرید این فصل سرخپوشان به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌پیوندد.
این بازیکن گرجستانی در لیگ هفدهم یکی از خریدهای امیرقلعه‌نویی برای تقویت خط دفاعی سبزپوشان اصفهانی بود ولی پس از جدایی این مربی از ذوب‌آهن و پیوستن امیرقلعه‌نویی به سپاهان، گولسیانی مسیر دیگری را انتخاب کرد و به عنوان مدافع میانی نساجی مازندران فصل تقریبا موفقی را در قائمشهر پشت سر گذاشت.
با این حال جدایی گولسیانی از امیرقلعه‌‎نویی که به نوعی کاشف او  در فوتبال ایران به شمار می‌رود بیش از یک فصل طول نکشید و این مربی پس از اینکه با جدایی سیاوش یزدانی و انتقال این بازیکن از سپاهان به استقلال مواجه شد، برای شروع لیگ بیستم بار دیگر به سراغ گولسیانی رفت و این بازیکن گرجستانی به عضویت سپاهان درآمد.
گولسیانی در لیگ بیست و یکم سومین فصل حضورش در ترکیب تیم فوتبال سپاهان را پشت سر گذاشت و در برخی از مهم‌ترین‌ بازی‌های طلایی پوشان اصفهانی نیز بازوبند را جلوتر از بازیکنان شناخته شده‌تر ولی کم‌ تجربه‌تر به بازو بست.

گولسیانی(چپ) پیش از این در ذوب آهن، نساجی و سپاهان در لیگ ایران به میدان رفته است.
حالا در شرایطی یحیی گل‌محمدی برای جذب این بازیکن 31 ساله اهل تفلیس اقدام کرده که گفته می‌شود سیدجلال حسینی قرار است به کادر فنی سرخپوشان اضافه شود و با این وصف به نظر می‌رسد نظر کادر فنی پرسپولیس برای شکل دادن قلب خط دفاعی در فصل پیش رو استفاده از زوج پورعلی‌گنجی در کنار گولسیانی باشد.
گولسیانی که از فیزیک خوبی برخوردار است، طی  سال‌های اخیر یکی از گلزن‌ترین مدافعان لیگ برتر بوده است. اواگرچه در فصل هفدهم موفق به گلزنی برای ذوب‌آهن نشد ولی طی چهار فصل اخیر به ترتیب 5، 4، 2، 4 بار برای نساجی مازندران و سپاهان موفق به ثبت گل شده  است.
این بازیکن گرجستانی طی 5 سال اخیر که در فوتبال ایران حضور داشته، حداقل 16بازی طی فصل انجام داده و ثبات خوبی از خودش به نمایش گذاشته است. البته طی این سال‌ها و همینطور آخرین حضور آسیایی گولسیانی شاهد فراز و نشیب‌هایی از سوی او بوده‌ایم و حالا باید دید این بازیکن در پرسپولیس و زیر نظر یحیی گل‌محمدی چه عملکردی ارائه خواهد کرد.
پس از دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی، این سومین بازیکنی است که یحیی گل‌محمدی در پنجره تابستانی لیگ بیست و دوم از سپاهان که یکی از رقبای اصلی پرسپولیس در مسیر قهرمانی به شمار می‌رود، شکار کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها