کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تفاوت تین کلاینت و مینی پی سی

28 خرداد 1401 ساعت 17:42

گروه کسب و کار: با گسترش مصارف و استفاده‌های متنوع توسط کاربران و تولیدات گسترده توسط برندهای بزرگ، تشخیص تفاوت‌های تین کلاینت و مینی کامپیوتر از میان آن‌ها با تشابه‌های بسیار سخت‌تر شد. برای مثال هر دوی این سیستم‌ها دارای سایزهای کوچک و قابل حمل هستند و همچنین در ادارات و سازمان‌های بسیاری رؤیت می‌شوند.


به همین دلیل برای آشنایی با تفاوت‌های اصلی کامپیوتر کوچک و تین کلاینت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، اما پیش از این بهتر است از ویژگی‌های هر یک از آن‌ها به‌صورت جداگانه اطلاع داشته باشید.
تین کلاینت چیست؟
تین کلاینت یک سیستم کوچک با حداقل سخت افزارهای ممکن است که گاهی برای پردازش به سرور مرکزی متصل می‌شود. این دستگاه برای شبکه‌سازی، جلوگیری از بدافزارها، محاسبات ساده، کارهای روزمره و اداری و در بعضی موارد حتی در راستای کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اغلب تین کلاینت‌ها وابسته به مدلی که دارند دارای حافظه داخلی، رم، پردازنده و گاهاً کارت گرافیکی مجزا هستند اما در مقابل در اکثر آن‌ها قطعه فن به کاربرده نشده است. به عنوان ویژگی‌های دیگر این سیستم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

•    قابلیت نصب سیستم عامل‌های مختلف مثل ویندوز و لینوکس
•    امنیت بسیار بالا در مقایسه با کامپیوتر و لپ‌تاپ
•    قابلیت اتصال به سرور مرکزی و پردازش محاسبات در آن
•    عدم ایجاد سروصدا به دلیل استفاده نکردن از فن
•    قابلیت استفاده در حالت زیرو کلاینت در بعضی از آن‌ها
•    امکان کنترل و نظارت کاربران در شبکه‌سازی با تین کلاینت
•    تعداد بسیار محدودی سخت افزار و احتمال خراب شدن پایین
•    کمترین هزینه برای نگهداری و ماندگاری بالا
•    سادگی در استفاده
•    سهولت در ارتقاء و افزودن ترمینال جدید
در مجموع ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد تین کلاینت این موارد هستند و به‌طبع به تمایز آن‌ها نسبت به سیستم‌های دیگر منجر شده‌اند.

مینی پی سی یا مینی کامپیوتر چیست؟



مینی پی سی یا کامپیوتر کوچک تقریباً همان پی سی است و تفاوت عمده آن در سایز کوچک‌تر مینی کامپیوتر می‌باشد. البته برخلاف تصور عده‌ای از افراد این سایز کوچک به معنای قدرت و کارایی کمتر نیست، بلکه در خیلی از موارد حتی بعضی از مدل‌های مینی قوی‌تر از کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها هستند.
یکی از ویژگی‌های بارز این دستگاه‌ها میزان برق مصرفی آن‌ها است که در مقایسه با کامپیوترها به اندازه چشمگیری کمتر می‌باشد. همچنین کامپیوترهای کوچک با اندازه خاص خود فضای بیشتری به کاربر می‌دهند و در عین حال همان عملکرد یا حتی بهتر را در اختیار قرار می‌گذارند.
به انضمام این مسائل، مینی پی سی راه‌اندازی آسانی دارد که راحتی در استفاده را برای عموم حادث می‌شود. برخی دیگر از ویژگی‌های مهم این دستگاه چنین مواردی را شامل می‌شود:

•    تنوع بالا و وجود مدل‌های قدرتمند برای انجام کارهای حرفه‌ای مثل طراحی گرافیکی
•    قدرت پردازش بالا و توانایی عملکرد مستقل یا بدون وابستگی
•    استفاده از سخت افزارهای مختلف در ساخت آن
•    قابلیت تعویض رم،‌هارد و نصب آسان
•    امکان اتصال به مانیتورهای مختلف و حتی تلویزیون‌ها
•    نگهداری راحت به دلیل اشغال کردن فضای بسیار کم
مینی پی سی دارای مشخصات گوناگونی است که باعث می‌شوند افراد زیادی به استفاده از آن جذب شوند اما این خصوصیات مطرح‌شده را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین آن‌ها شناخت.

۶ تفاوت اصلی مینی کامپیوتر و تین کلاینت
با وجود اینکه مینی پی سی و تین کلاینت در موارد بسیاری مثل اندازه کوچک و وزن سبک مشابه هستند اما موارد مهمی وجود دارد که آن‌ها را نسبت به یکدیگر متمایز می‌کند.
آگاهی از این تفاوت‌های مهم مثل تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت یا تفاوت تین کلاینت و مینی کامپیوتر به شما در انتخابی بهتر کمک خواهد کرد. به عبارتی دیگر با اطلاع یافتن از ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌توانید مدلی را برگزینید که بیشتر مطابق میل و نیاز شما باشد. پس به این ترتیب به‌صورت کامل به اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو دستگاه پرکاربرد خواهیم پرداخت.

1.    توان پردازشی: اولین و مهم‌ترین تفاوت در توان و قدرت پردازش این دو دستگاه دیده می‌شود. عمدتاً مینی کامپیوترها به دلیل بهره‌مندی از بعضی از سخت افزارهای قوی‌تر توانایی پردازشی بالاتری نسبت به تین کلاینت‌ها دارند. این مسئله در حالی است که تا حدود زیادی به مدل وابسته می‌باشد و در نتیجه امکان قوی‌تر بودن برخی از تین کلاینت‌ها هم وجود خواهد داشت.
2.    اتصال به سرور مرکزی: برخلاف تین کلاینت‌ها، مینی پی سی لزوماً نیازی به اتصال به سرور مرکزی ندارد و می‌تواند تمامی پردازش‌ها را به‌صورت مستقل انجام دهد. البته در بعضی موارد تین کلاینت‌های پرقدرت هم از این توانایی بهره‌مند هستند.
3.    قابلیت‌های مهم مثل انعطاف‌پذیری: تین کلاینت و مینی پی سی گاهی در مدل‌های متنوع خود توسط بعضی از قابلیت‌ها یا امکانات ویژه نسبت به یکدیگر تفاوت‌هایی پیدا می‌کنند. برای مثال تعدادی از نمونه‌های تین کلاینت اچ پی از قابلیت انعطاف‌پذیری در دو حالت تین و زیرو کلاینت برخوردار هستند. البته اگرچه مینی کامپیوتر را نمی‌توان در حالت زیرو کلاینت به کار برد اما ویژگی‌های مخصوص به خود مثل استفاده برای هوشمندسازی تلویزیون یا مانیتورهای مختلف را دارد.
4.    طول عمر یا میزان ماندگاری: در اغلب موارد و نمونه‌ها دیده می‌شود که تین کلاینت‌ها می‌توانند به دلیل خرابی کمتر ماندگاری بیشتری ارائه دهند. این موضوع به شرطی است که تین کلاینت از یک برند معتبر و قابل‌اطمینان خریداری شود وگرنه امکان دوام بیشتر کامپیوترهای کوچک مرغوب وجود دارد.

5.    میزان برق مصرفی: در مقایسه کلی این دو دستگاه با کامپیوترهای شخصی و انواع لپ‌تاپ‌ها می‌توان گفت که هر دو میزان برق مصرفی بسیار کمتری دارند. این مزیت برای جایگزینی کامپیوترها با هر یک از این دستگاه‌ها مساوی با صرفه‌جویی در مصرف برق است. با این حال در خیلی از موارد میزان مصرف برق تین کلاینت حتی نسبت به مینی پی سی کمتر است که به صرفه‌جویی چندین برابری منتهی می‌شود.
6.    اندازه و ابعاد دستگاه‌ها: انواعی از کامپیوترهای کوچک و تین کلاینت‌ها دارای قابلیت اتصال بر پشت مانیتور را دارند که به معنای اشغال حداقل فضای ممکن است. اما اگر بخواهیم اندازه این دو دستگاه را نسبت به یکدیگر بسنجیم، می‌توان گفت که ابعاد و وزن تین کلاینت‌ها در عده‌ای از مدل‌ها کمتر از مینی کامپیوترها است و فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.
حال با در نظر گرفتن و بررسی این نکات می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این سیستم‌های کاربردی برای شما مناسب‌تر هستند.
این کار با یک اولویت بندی ساده امکان‌پذیر می‌شود، برای مثال کافیست مشخص کنید که توان پردازشی بیشتر را ترجیح می‌دهید یا مصرف برق کمتر در اولویت شما قرار دارد. پس از انتخاب، نوبت به مرحله مهم یافتن یک مدل باکیفیت و مرغوب از میان نمونه‌های فراوان می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین مینی کامپیوتر برای بازی، مقاله بهترین مینی پی سی از سایت دیجی رو را مطالعه نمایید.

چگونه می‌توان یک مینی پی سی یا تین کلاینت باکیفیت انتخاب کرد؟



فرقی ندارد که به دنبال خرید تین کلاینت باشید یا مینی پی سی و یا حتی آل این وان، اگر به سراغ یک فروشگاه قابل‌اعتماد و مدل‌های معتبر نروید، ضرر خواهید کرد. به همین دلیل به شما شرکت تین سیس را پیشنهاد می‌کنیم که در طی سال‌های اخیر از پیشگامان ارائه بهترین محصولات رایانه‌ای از جمله تین کلاینت و کامپیوتر کوچک بوده است.
با این شرکت می‌توانید به مدل‌های مختلف تین کلاینت و مینی پی سی از انواع برندهای معروف و شناخته‌شده دسترسی داشته باشید. برای مثال تین کلاینت ایسوس یا مینی کامپیوتر اینتل، اچ پی، دل، ازراک، سنترم و نت کامپیوتر توسط تین سیس عرضه می‌شود. برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر یا مطرح کردن سؤالات خود می‌توانید با مشاوران متخصص این شرکت تماس حاصل فرمایید.
 


کد مطلب: 342586

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342586/تفاوت-تین-کلاینت-مینی-پی-سی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir