کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نباید برنامه توهمی داشته باشیم

28 خرداد 1401 ساعت 18:20


گروه سیاسی: یک فعال سیاسی  گفت: امروز کشور فرصت استیضاح و استعفا ندارد و دولت باید با تجربه هشت، نه ماهه‌ای که به دست آورد هرچه زودتر بازبینی در عملکرد اقتصادی مدیران خود داشته باشد و با استفاده از توانمندی و تجربه افراد و نیروهای هماهنگ تغییراتی را ایجاد کند.
غلامرضا ظریفیان،در پاسخ به این سوال که هفته گذشته وزیر کار به دلیل آنچه هماهنگی بیشتر میان ارکان دولت از آن نام برد از سمت خود استعفا داد از نظر شما رئیس دولت باید چه کاری انجام دهد تا هماهنگی میان نیروهای دولت بیشتر شود، گفت: قبل از استعفای آقای عبدالملکی، چند ماهی بود که بسیاری از کارشناسان عرصه اقتصاد و اقتصاد سیاسی دلسوزانه بر این تاکید کردند مهمترین مسئله‌ای که امروز جامعه ما با آن روبرو است مسائل معیشتی و اقتصادی است. اگر از صد در صد جامعه هم بپرسیم، ۶۰ تا ۹۰ درصد آنها مسائل اقتصادی و معیشتی را مطرح می‌کنند.
 وی افزود: اقتصاددانان دلسوزانه به این نکته اشاره می‌کردند که مهم‌ترین مسئله اقتصاد و معیشت است، دولت باید در این عرصه یک برنامه روشن و مشخص داشته باشد، نیروهای توانمند را در این عرصه به کار بگیرد و در عین حال باید این نیروها از یک تفاهم حداکثری برخوردار باشند تا بتوانند این مسئله مهم را مدیریت کنند. متاسفانه به هر دلیلی دولت در این عرصه از نیروهای توانمند و هماهنگ بهره نگرفت و آقای عبدالملکی در نامه استعفای خود به نکته هماهنگی میان نیروهای دولتی اشاره کرد که مجبور به استعفا شد.
ظریفیان گفت: فکر می‌کنم دولت با تجربه‌ای که در این مدت نه ماهه کسب کرده باید به شکل ضروری به اولویت‌های اقتصادی کشور که ما آن را در شکل‌های مختلف اعتراضی جامعه می‌بینیم توجه کرده و هرچه زودتر بازبینی در عملکرد اقتصادی مدیران خود داشته باشد و هر تغییری که لازم است را با استفاده از توانمندی و تجربه افراد بدهد، نیروهای جدید را بدون شعارها و حرف‌های توهمی به کار بگیرد و نکته دوم آنکه از افراد هماهنگ در سیستم اقتصادی خود استفاده کند. اگر دولت در این دور کار را انجام دهد، با حاشیه امنیت بیشتری مسائل را دنبال خواهد کرد و نگران این مسئله نخواهد بود که مجلس هر روز در مورد وزیر یا مسائل اقتصادی اعتراض و تهدید به استیضاح کند. این فعال سیاسی گفت: دولت باید خود زودتر اقدام کرده و با توجه به نیازهای کشور مشکلات را برطرف کند در این عرصه هرچقدر دیرتر اقدام شود، تبعات زیادی برای کل کشور به همراه خواهد داشت.
ظریفیان در پاسخ به این سوال که به غیر از داشتن برنامه، به چه نکات دیگری می‌توان اشاره کرد که نیروهای دولت با یکدیگر بتوانند بیشتر و بهتر هماهنگ شوند، گفت: ما نمی‌توانیم اول برنامه بدهیم و بعد در آزمون خطا ببینیم چه می‌شود. کشور در شرایطی نیست که برنامه توهمی یا فرضی داشته باشیم. به طور مثال به اتفاقی که در ارتباط با حذف ارز ترجیحی افتاد نگاه کنید، همه اقتصاددانان کشور هم نظر بودند که باید در مسئله ارز تصمیمات اساسی و بنیادی بگیریم اما وقتی می‌خواهیم این تصمیمات را بگیریم باید به تمام جوانب این تصمیم توجه داشته باشیم، اقدامات لازم را تدارک ببینیم تا بعد از آن کار با اتفاقاتی مانند بالا رفتن تورم رو به رو نشویم.


 


کد مطلب: 342599

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342599/نباید-برنامه-توهمی-داشته-باشیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir