کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیل گیتس: رمزارزها دروغی بیش نیستند!

تجارت نیوز , 28 خرداد 1401 ساعت 18:27


گروه اقتصادی: بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و صاحب ۱۲۹ میلیارد دلار ثروت، روز سه‌شنبه نظر خود را در خصوص رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال بیان کرد. او گفت که ارز دیجیتال و NFTها دروغی بیش نیستند. نمی‌توان بیل گیتس را در میان طرفداران بازار رمزارزها دانست.او که در حال حاضر چهارمین مرد ثروتمند جهان است می‌گوید: «دارایی‌های دیجیتال صدردرصد بر پایه نظریه احمق بزرگتر یا احمق‌تر از من شکل گرفته‌اند. این نظریه می‌گوید اگر کالایی را به قیمت بسیار بالا بخرید باز هم امکان دریافت سود از آن وجود دارد چون احتمال این که شخص دیگری آن را به قیمت بالاتر بخرد وجود دارد.

یک شخص می‌تواند با خرید یک کالا، سهام، ارز یا هر چیز کم ارزش دیگری با قیمتی گرانتر از ارزش واقعی آن، پول به دست آورد، به شرطی که بتواند آنچه خریده است را به قیمتی بالاتر به شخص دیگری بفروشد.» بیل گیتس این سخنان را در کنفرانس «تک کرانچ» در روز سه‌شنبه بیان کرد. او در این کنفرانس تصاویر میمون‌های NFT را مسخره کرد و گفت: قطعا تصاویر دیجیتال گران‌قیمت این میمون‌ها می‌تواند کمک بسیار بزرگی به دنیا بکند!

سرمایه‌گذاری بیل گیتس به روش قدیمی
او گفت که سرمایه‌گذاری به روش قدیمی را ترجیح می‌دهد و به دارایی‌هایی مانند یک مزرعه که مواد غذایی تولید می‌کند یا یک کمپانی که محصولی را به بازار ارائه می‌دهد، عادت دارد. نظرات او در خصوص رمرزارزها، با ریزش این بازار همزمان شده است. بیت‌کوین در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود یعنی به ۶۹ هزار دلار رسید. از آن زمان تا کنون این استیبل‌کوین دو سوم از ارزش خود را از دست داد.  به گونه‌ای که روز پنج‌شنبه به زیر ۲۳ هزار دلار رسید. امروز ۲۸ خرداد نیز این ارز دیجیتال به قیمت ۱۸ هزار دلار سقوط کرد.

صرافی ارز دیجیتال «کوین‌بیس» نیز اعلام کرد که در پی ادامه رکود بازار رمزارزها در حال تعدیل نیرو است. کوین‌بیس گفت می‌خواهد ۱۸ درصد از کارمندان خود را اخراج کند.گیتس پیش‌تر هم در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ای با بلومبرگ شک و شبهه خود را در خصوص رمزارزها بیان کرده بود. او گفت بود که اگر ایلان ماسک و کمپانی تسلا در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند، به این معنی نیست که سرمایه‌گذاران میان‌رده نیز باید از آن پیروی کنند. او گفت: «به نظر من، متاسفانه افرادی جذب چنین سرمایه‌گذاری‌های هیجانی می‌شوند که پول زیادی برای از دست دادن ندارند».


کد مطلب: 342601

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342601/بیل-گیتس-رمزارزها-دروغی-بیش-نیستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir