به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۴۲۶۴۷
بودجه 1402 برای دولت خیلی سخت خواهد شد

توهین‌هایی که نمایندگان از مردم می‌شنوند نتیجه کار خودشان است

توهین‌هایی که نمایندگان از مردم می‌شنوند نتیجه کار خودشان است
گروه سیاسی: برخی نمایندگان مجلس روزهای اخیر در مواضعی جداگانه نسبت به اعتراضات و توهین هایی که مردم در حوزه انتخابیه انتخابیه به آنها انجام می دهند، اظهار گلایه و دلخوری کردند.غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  درباره علت اعتراض مردم به نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه گفت: مجلس زمان بررسی لایحه بودجه 1401 حسن نیت نشان داد و این لایحه را با تمام اشکالاتش قبول کرد. وقتی قرار است کاری در کشور انجام شود همه قوا باید با کمک هم این کار را انجام دهند اما دولت، مجلس را جاگذاشت.

وی افزود: هم اکنون دولتمردان در هر جا مورد سئوال قرار می گیرند که چرا وضعیت اقتصادی این طور شد؟ می گویند «ما داریم قانون مجلس را اجرا می کنیم.» در واقع این حقیقت را بیان نمی کنند که «دولت لایحه داد و مجلس تصویب کرد.» البته علت همه اتفاقات کنونی در حوزه اقتصادی کشور به خاطر مسائل چند ماه اخیر نیست بلکه ریشه در اتفاقات نیمه دوم سال 1400 دارد چون مجلس در آن دوره حسن نیت نشان داد و با دولت همراهی کرد اما الان دولت پشت مجلس را خالی کرده و هر جا مورد سئوال قرار می گیرد، پاسخ می دهد که «قانون مجلس را اجرا می کند».

این فعال سیاسی اعتدالگرا یادآور شد: بودجه 1402 برای دولت خیلی سخت خواهد شد. از یک طرف انتخابات مجلس آینده در سال 1402 برگزار می شود بنابراین نمایندگان می خواهند یک کار خوبی را انجام دهند، دوم آنکه فکر می کنند در موضوع بودجه 1401 سادگی کردند و سرشان کلاه رفت چون دولت به ویژه سازمان برنامه با زیرکی هزینه اجتماعی یکسری مسائل مثل گرانی ها، مالیات و حذف یارانه حامل های انرژی را به نمایندگان تحمیل کرد و این وضعیت باعث شد که نمایندگان در مقابل مردم بی پاسخ بمانند.

وی افزود: مردم دست شان به دولتمردان نمی رسد اما نمایندگان وقتی به حوزه های انتخابیه می روند باید در مکان های عمومی مثل مسجد، آموزش و پرورش، مراسم عزا و عروسی و غیره حضور پیدا کند بنابراین مردم یقه آنها را می چسبند. متأسفانه نمایندگان در موضوع بودجه 1401 در همراهی با دولت افراط کردند و مردم را نادیده گرفتند.
جعفرزاده درباره علت توهین مردم در حوزه های انتخابیه به نمایندگان گفت: این وضعیت نتیجه عملکرد خودشان است. امروز نماینده ای که می گوید «یارانه هر نفر باید 600 هزار تومان بشود» این را باید زمان تصویب لایحه بودجه در متن قانون درج می کرد، الان زدن این حرف ها هیچ فایده ای ندارد.  
مرجع : نامه نیوز

ف خ
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۴
مردم نمایندگان مجلس رادر گرانی ها وبرنامه ریزیهای اشتباه دولت مستقر به درستی مقصر می دانند. (389418)
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۲۲:۰۸
در این گرانی های اخیر کاملا مشخص شد که اصل گرانی از خود مسئولان با نظریات آب دوغ خیاری شون میاد (389484)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها