به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۴۲۶۶۵
چرا مردم طلای دست دوم می‌خرند؟

آرامش قیمت سکه مقطعی است؟

آرامش قیمت سکه مقطعی است؟
گروه اقتصادی: هفته گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ تومان رسید تا جایی که نگرانی برای دستیابی این کالا به رکورد جدید قیمت در بازار بیشتر شد. اما دراولین روز هفته جاری قیمت هر قطعه سکه تمام به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

اثر گذاری نرخ دلار بر قیمت سکه به اندازه‌ای است که با هر تغییر قیمت ارز، بازار سکه و طلا نیز واکنش نشان می‌دهند.ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت: اگر مسیری که برای کنترل و نظارت بر بازار ارز فراهم شده ادامه پیدا کند قطعاً قیمت سکه و طلا به ثبات خواهد رسید.محمدولی گفت: قیمت ارز مولفه اصلی تعیین کننده قیمت سکه و طلا در بازار داخلی است، پس هر گونه تغییر قیمت دلار مستقیم برقیمت سکه تأثیر خواهد گذاشت.

به گفته این فعال صنفی؛ اگر عرضه و تقاضای دلار در بازار به یک تراز مناسبی برسد و تأمین ارز در بازار بدون واسطه و دلالی و در نهایت به دور از قیمت‌های کاذب انجام بگیرد، طبیعاً بر قیمت سکه اثر گذار خواهد بود.
وی تصریح داشت: اگر نیاز بازار ارز به موقع تأمین و از افزایش قیمت دلار جلوگیری شود، می‌توان انتظار ثبات قیمت سکه و طلا در بازار را داشت.پیش بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از قیمت سکه در روز‌های آینده نشان می‌دهد؛ اگر روند نزول قیمت دلار در بازار ادامه داشته باشد قیمت سکه نیز کاهش خواهد یافت در غیر اینصورت اگر بازار ارز دچار تغییرات ناشی از سیاست‌های داخلی و بین المللی شود قیمت سکه باز به سمت نوسان تغییر جهت خواهد داد.به گفته محمدولی؛ با کاهش قیمت سکه معاملات در بازار پُرسود‌تر و افزایش خواهد داشت.

 تقاضا در کدام بازار بیشتر شد؟
وی گفت: هفته گذشته افزایش نوسان قیمت سکه و طلا باعث کاهش تقاضا در این بازار شد چراکه گرانی بیش از حد طلا از توان خرید مردم خارج است.رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود به سمت بازار سکه می‌روند. علی رغم گرانی سکه، اما مردم همچنان از سرمایه گذاری در این بازاراستقبال می‌کنند، اما تقاضای خرید در بازار طلا به دلیل وزن، اجرت و مالیات بر ارزش افزوده کمتر شده است.وی تصریح داشت: مردم با توجه به کاهش قدرت خرید و از همه مهمتر حفظ سرمایه‌های خود به خرید طلای آب شده و دست دوم روی آورده اند.
مرجع : اقتصاد 24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها