به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۴۲۶۸۰

این امضا تیم ملی را خوشبخت می‌کند

گروه ورزشی: درخواست کمک پنجاه و پنج میلیاردی به تیم ملی در سازمان برنامه و بودجه گیر افتاده است!
این امضا تیم ملی را خوشبخت می‌کند
تیم ملی فوتبال ایران در حساس‌ترین مقطع ممکن قرار دارد. تیمی که فیفادی اول را با برگزاری یک بازی و باخت به الجزایر به پایان رساند و حالا در انتظار برنامه‌ریزی فدراسیون برای آماده‌سازی بهتر در فیفادی دوم (شهریورماه) است. در این بین هر روز اخباری در خصوص تغییرات کادر فنی تیم ملی به گوش می‌رسد و کارشناسان فوتبال در این خصوص اظهارنظر می‌کنند. تدارکات ضعیف تیم ملی و صحبت در خصوص تغییرات کادر فنی باعث می‌شود تا وضعیت این تیم در فاصله 5 ماهه تا برگزاری جام جهانی قطر مبهم و مبهم‌تر شود.
محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی که چند روز گذشته پس از برگزاری بازی با قطر با برخی از مسئولان تیم ملی در حضور وزیر ورزش دیدار کرد، در خصوص این دیدار به خبرنگار «ایران» گفت: «مسئولان تیم ملی در این دیدار گلایه‌هایی داشتند که ما گلایه‌های آنها را شنیدیم و در این جلسه در خصوص ظرفیت‌های موجود برای آماده‌سازی تیم ملی در فیفادی پیش رو صحبت شد و قرار بر این شد تا از تمامی ظرفیت‌ها برای رسیدن تیم ملی به آمادگی ایده‌آل استفاده شود.»
او در خصوص شرایط آماده‌سازی نه چندان مناسب تیم ملی در فیفادی خرداد و باخت به تیم ملی الجزایر اظهار داشت: «در فیفادی اول تیم ملی با ناهماهنگی‌ها و اختلافاتی مواجه بود و این موضوع باعث شد تا تیم ملی نتواند از این فیفادی به خوبی استفاده کند و این فیفادی را از دست دادیم. باید ناهماهنگی‌ها و اختلافاتی که در فیفادی اول پیش آمد برطرف شود تا تیم ملی در شهریور ماه با برگزاری چند بازی دوستانه مناسب به اهداف خود برسد. نتیجه بازی با الجزایر مهم نبود چرا که منطقی نیست که در بازی تدارکاتی به نتیجه توجه شود. در بازی‌های تدارکاتی، مهم این است که بازیکنان از نظر جسمانی و روحی آماده شوند.»

این نماینده مجلس در ادامه به کمک‌های مالی دولت، مجلس و وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس این است که سریعا کمک 55 میلیارد تومانی مجلس در اختیار تیم ملی قرار گیرد. علاوه‌بر این، دولت و وزارت ورزش هم به تیم ملی کمک مالی خواهند کرد تا تیم ملی از نظر مالی مشکلاتی نداشته باشد. دولت پیش از صعود تیم ملی به جام جهانی پای کار بوده و از تیم ملی حمایت مالی داشته و قطعا این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.»
او در پاسخ به این سوال که کمک 55 میلیارد تومانی مجلس در چه زمانی به دست تیم ملی می‌رسد، افزود: «در حال حاضر این مبلغ در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و در چند روز آینده با این سازمان رایزنی خواهیم کرد تا کل این مبلغ در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. آخر خرداد ماه پایان سال مالی است و تلاش‌مان این است که در پایان خرداد این مبلغ پرداخت شود. در جلسه دوشنبه شب هم در خصوص این موضوع صحبت شد و ما هم قول دادیم که این مبلغ را هرچه زودتر در اختیار تیم ملی قرار دهیم.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که مجموع کمک‌های دولت، مجلس و وزارت ورزش و جوانان چقدر است؟ بیان داشت: «مجموع کمک‌های دولت، مجلس و وزارت ورزش به تیم ملی از 100 میلیارد تومان عبور می‌کند، البته کارهای تیم ملی به جهت مشخص شدن کمپ تمرینی و محل اسکان در حال انجام است اما هزینه‌های جاری فدراسیون علاوه‌بر این تأمین البسه بازیکنان زیاد است و به این دلیل باید این کمک‌ها هرچه زودتر در اختیار تیم ملی قرار گیرد. این مبلغ به فدراسیون اختصاص نمی‌یابد بلکه در اختیار تیم ملی فوتبال قرار خواهد گرفت.»
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها