به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۳۴۲۷۰۰
در بعضی باشگاه‌ها هیچ خبری نیست

نصف لیگ برتر سرمربی ندارد!

گروه ورزشی: در آغاز پنجره تابستانی لیگ برتر هنوز تکلیف هشت نیمکت مشخص نیست.
نصف لیگ برتر سرمربی ندارد!
لیگ برتر ایران در حالی با قهرمانی استقلال به پایان رسید که خیلی زود سرمربی این تیم از ادامه حضور روی نیمکت آبی‌پوشان انصراف داد تا به این ترتیب استقلال به قهرمانی تبدیل شود که سرمربی‌اش را از دست می‌دهد؛ مشابه اتفاقی که پس از لیگ هشتم برای امیر قلعه‌نویی رخ داد و او با قبول پیشنهاد سپاهان، هدایت این تیم را برعهده گرفت.
اما استقلال تنها تیمی نیست که در در راس کادرفنی تغییر بنیادین داشته است. تیم سپاهان نیز ناگهان با استعفای محرم نویدکیا مواجه شد تا به این ترتیب تیم سوم رده بندی لیگ برتر هم به سراغ سرمربی جدید برود.
مس کرمان، صنعت نفت آبادان، هوادار تهران، نساجی مازندران، تراکتور تبریز و نفت مسجدسلیمان شش تیم دیگری هستند که هنوز تکلیف سرمربی خود برای فصل آینده را روشن نکرده‌اند.
* استقلال؛ «سرمربی اروپایی» به جای مجیدی
آبی‌پوشان پایتخت پس از اینکه مجیدی رسماً از هدایت این تیم کنار کشید و به سراغ اتحاد کلبا رفت، با گزینه‌های مختلفی مذاکره کردند که در این بین مذاکرات با دو گزینه، جدی‌تر شد؛ جواد نکونام و الکس نوری. با این حال و در شرایطی که هر بار انتظار می‌رفت یکی از آنها در کنار مصطفی آجورلو عکس یادگاری بگیرند اما مذاکره بهم خورد. حالا گفته می‌شود آبی‌پوشان با یک سرمربی اروپایی به توافق رسیده‌اند و در ۲۴ ساعت پیش رو، رونمایی انجام خواهد شد.
* سپاهان؛ کدام مربی مشهور خارجی؟
پس از دو فصل حضور روی نیمکت سپاهان، انتظار می‌رفت محرم نویدکیا همچنان مورد حمایت مدیران باشگاه قرار بگیرد اما او زمانی که این دست حمایتی را پشت سر خود احساس نکرد، ترجیح داد استعفا بدهد و دست باشگاه برای انتخاب جایگزین را باز بگذارد. هفته گذشته روزنامه ABola از سفر ژوزه مورایس پرتغالی به اصفهان برای بازدید از امکانات باشگاه سپاهان خبر داد و او همچنان گزینه اول باشگاه برای هدایت این تیم است. در این بین درباره حضور ماگات هم هنوز شایعاتی وجود دارد اما چیزی قطعی نیست.
* صنعت نفت؛ منصوریان یا سرمربی جدید؟
فصل گذشته صنعت نفت مشکلات مالی زیادی را تجربه کرد و در حالی که شروع چندان خوبی نداشت، در جایگاه دهمی به کار خود پایان داد. هفته گذشته منصوریان در جلسه با اعضای هیئت مدیره صنعت نفت برنامه خود را به مدیران این باشگاه ارائه کرد اما هنوز تصمیم نهایی در مورد وی گرفته نشده است.
* هوادار؛ چالش انتخاب جایگزین عنایتی
هوادار تهران در اولین فصل حضور در سطح اول فوتبال ایران عملکرد خوبی داشت و موفق شد سهمیه لیگ برتری خود را حفظ کند. با این حال هوادار حالا با خداحافظی رضا عنایتی مواجه شده و باید هرچه زودتر سرمربی خود را معرفی کند. گزینه اصلی آنها کسی جز ساکت الهامی نیست.

* نساجی؛ یک گزینه هیجان انگیز
پیش از پایان فصل نیز گزینه‌های سرمربیگری زیادی برای باشگاه نساجی مطرح بود و پس از پایان کار ساکت الهامی نیز مذاکرات زیادی در این مورد انجام شد. گفته می‌شد که حمید مطهری مربی پرسپولیس هدایت نساجی را برعهده خواهد گرفت و سپس از مجتبی حسینی به عنوان سرمربی این تیم نام برده شد اما در نهایت این دو در تیم سابق خود باقی ماندند. نساجی ممکن است یک گزینه هیجان انگیز را روی میز خود داشته باشد!
* تراکتور؛ بازگشت به گزینه‌های ایرانی؟
باشگاه تراکتور در تلاش بود تا ساغلام را برای فصل آینده حفظ کند اما در میان درخواست هواداران تراکتور از باشگاه برای حفظ این سرمربی، مدیران باشگاه زیر بار خواسته‌های این سرمربی نرفتند. در ادامه قربان بردیف سرمربی معروف و سابق روبین کازان به تهران رفت تا با تی تی ها مذاکره کند اما مذاکره با وی نیز به بن بست خورد. حالا تراکتور در شرایطی مذاکره با بازیکنان را آغاز کرده که هنوز تکلیف سرمربی خود را روشن نکرده اما احتمال توافق با یک مربی آشنا وجود دارد.
* نفت مسجدسلیمان؛ مهاجری و مذاکرات
بسیاری تصور می‌کردند که نفت مسجدسلیمان به لیگ یک سقوط خواهد کرد اما این تیم موفق شد با رضا مهاجری سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کند. مذاکرات نفتی‌ها با مهاجری هنوز ادامه دارد اما این سرمربی هنوز به توافق نهایی با سفید و مشکی‌پوشان نرسیده است.
* مس کرمان، فرزاد و قرارداد سه ساله 
فرزاد حسین‌خانی با عقد قرارداد سه ساله به دنبال بقا در باشگاهی است که یکی از جذابترین نیمکت‌های لیگ را دارد. البته درخواست حسین‌خانی هنوز مورد قبول باشگاه قرار نگرفته و آنها در صورتی به این توافق رضایت می‌دهند که شروطی برای آن بگذارند. کرمانی‌ها هنوز سراغ گزینه دیگری نرفته‌اند و ادامه همکاری در اولویت آنهاست.
برچسب ها: لیگ برتر ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها