به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۴۲۷۱۶

گانتس: به حمله ایران پاسخ می‌دهیم

گانتس: به حمله ایران پاسخ می‌دهیم
گروه بین الملل: هشدارهای اسرائیل در مورد حملات احتمالی ایران به شهروندانش همچنان ادامه دارد. مقامات اسرائیلی در طی هفته گذشته هشدار داده‌اند که خطری جدید از سوی جمهوری اسلامی شهروندان اسرائیل در ترکیه را تهدید می‌کند.
بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای، تصریح کرد که این کشور به هرگونه حمله احتمالی به شهروندان اسرائیل در ترکیه "قاطعانه" پاسخ خواهد داد.در این راستا همچنین شهروندان اسرائیلی در ترکیه فراخوانده شده‌اند تا این کشور را ترک کرده و یا در صورت ادامه حضور و اقامت در استانبول و سایر شهرهای ترکیه "توصیه‌های امنیتی را رعایت کنند". در بیانیه وزارت دفاع اسرائیل نیز از شهروندان این کشور خواسته شده، به دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنند.
به گفته گانتس اسرائیل سرگرم انجام اقداماتی جهت خنثی کردن تلاش‌های جمهوری اسلامی برای حمله است و آماده خواهد بود تا "به هر حمله‌ای به شهروندان اسرائیلی در هر نقطه قاطعانه پاسخ بدهد".دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی اقداماتی مشخص را در بر می‌گیرد. به گزارش رسانه‌های اسرائیل برای نمونه به شهروندان این کشور در ترکیه، مخصوصا استانبول توصیه شده، در اتاق‌های هتل را به دقت ببندند، از باز کردن در اتاق به روی خدمه خوداری کرده و همچنین از خدماتی که در چارچوب "روم سرویس" ارائه می‌شود، چشم بپوشند.
در چارچوب این توصیه‌های امنیتی همچنین از شهروندان اسرائیلی در ترکیه خواسته شد، در لابی‌ها، رستوران‌ها و اماکن عمومی هتل به "تحرکات مشکوک" توجه کنند و افزون بر این هیچ نشانی از اسرائیل در وسایل خود به همراه نداشته باشند.شورای امنیت ملی اسرائیل همچنین به گردشگران توصیه کرده، از ذکر و انتشار جزییات برنامه‌های سفر خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و پیوسته با بستگان خود در اسرائیل در تماس باشند و آنان را در جریان جزییات مربوطه قرار دهند.


 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها