کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قطعنامه شورای حکام بر مذاکرات تاثیری ندارد

عصر ایران , 29 خرداد 1401 ساعت 13:40


گروه سیاسی:  اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد قظعنامه آژانس بین اللملی انرژی اتمی و تاثیر آن بر مذاکرات گفت: این قطعنامه بیشتر فنی بود، اما آن‌ها سیاسی اش کردند آن‌ها بازدید کردند گزارش تهیه کردند و معلوم نیست چه ضرورتی دارد که چنین قطعنامه‌ای صادر کنند. قطعا این قطعنامه بر مذاکرات تاثیری ندارد.

به گزارش عصر ایران، سردار اسماعیل کوثری با بیان این مطلب گفت: البته چنین رفتار‌های از این‌ها که مصوبات برجام را هم قبول ندارند بعید نبود. کاملا روشن است که ما به تمام تعهدات برجامی مان عمل کردیم آن‌ها نیز بازدید کردند، الان که می‌خواهند برگردند و باید به تعهداتشان عمل کنند چنین بهانه‌های را می‌آورند.

وی ادامه داد: ما تاکید کرده ایم که اگر بخواهند به راهشان ادامه دهند و برجام یک طرفه باشد ما قبول نداریم و غنی سازی را ادامه می‌دهیم. ما دیگر برای مذاکره، مذاکره نمی‌کنیم؛ مذاکره را برای رسیدن به نتیجه انجام می‌دهیم و اگر برای ما نتیجه‌ای نداشته باشد معنا ندارد و ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات ادامه خواهد داشت، گفت: بستگی به آن طرف دارد که تحریم‌ها را بردارند. ما اقدامات مان را انجام دادیم به تعهداتمان عمل کردیم و الان نوبت آنهاست که عمل کنند، ولی قطعا این قطعنامه بر روی مذاکرات تاثیری ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس بحث تعلیق عضویت ایران در ان پی آتی مطرح است، گفت: اصلا چنین بحثی مطرح نیست ما به خود برجام مقید هستیم و معتقدیم باید برجام عملیاتی شود.کوثری در پاسخ به این سوال که شما و بسیاری از افرادی که در حال حاضر خواستار به نتیجه رسیدن برجام هستید در دوره دولت قبل مخالف برجام بودید و علت تغییر جهت گیری تان چیست، گفت: ما آن موقع که گفتیم برجام را قبول نداریم به این علت بود که تاکید داشتیم که آمریکایی‌ها هم عمل کنند یعنی تعهدی که برای ما بود برای آن‌ها هم باشد و دیدیم که پیش بینی ما درست بود و آن‌ها به تعهداتشان عمل نکردند و حرف ما ثابت شد.وی افزود: در حال حاضر که ما به تعهداتمان عمل کردیم و باید این‌ها نیز اقدام کنند. وقتی این‌ها عمل نکنند چرا ما ادامه دهیم. قطعا این دفعه برگ برنده دست ماست و ما دیگر زیر بار زور نخواهیم رفت.


کد مطلب: 342721

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342721/قطعنامه-شورای-حکام-مذاکرات-تاثیری-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir