به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۴۲۷۲۲

ریزش۱۰درصدی قیمت بیت‌کوین و اتریوم دریک روز

ریزش۱۰درصدی قیمت بیت‌کوین و اتریوم دریک روز
گروه اقتصادی: سقوط بیت‌کوین امروز یکشنبه ۲۹ خرداد ادامه پیدا کرد و ارزش مهمترین ارز دیجیتال دنیا با افت ۱۰ درصدی ظرف ۲۴ ساعت به نیمه کانال ۲۸ هزار دلار رسید. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز درحالی ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار بود که دیروز این ارز دیجیتال در نیمه کانال ۲۰ هزار دلار معامله می‌شد و هفته قبل آن را ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌کردند. حالا قیمت بیت‌کوین به کمترین میزان از آخرین روز‌های آبان ۹۹ رسیده است. قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال مهم دنیا، در شبانه‌روز گذشته همپای بیت‌کوین ۱۰ درصد ریخته و بعد یک سال و نیم به زیر محدوده هزار دلار سقوط کرده است. قیمت شیبا ریزش ۱۱ درصدی را تجربه کرده و ارزش کاردانو و دوج‌کوین تقریبا هشت درصد کم شده است.

قیمت بیت‌کوین؛ ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار
 قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه ۲۹ خرداد به نیمه کانال ۱۸ هزار دلار رسید. صبح امروز قیمت بیت‌کوین ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار بود و این رقم هزار و ۹۲۵ دلار نسبت به ارزش روز گذشته بیت‌کوین کمتر بود. به‌این ترتیب قیمت بیت‌کوین که دیروز ۲۰ هزار و ۴۲۵ دلار بود با افت ۱۰ درصدی ظرف ۲۴ ساعت به ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرد. طی شبانه‌روز گذشته بیشترین قیمت بیت‌کوین ۲۰ هزار و ۴۷۶ دلار بوده و کمترین سطح این ارز دیجیتال ۱۷ هزار و ۷۱۶ دلار به‌ثبت رسیده است. حالا قیمت بیت‌کوین به کمترین سطح خود از ۲۸ آبان سال ۹۹ رسیده و نسبت به اوج تاریخی خود یعنی عدد ۶۸ هزار دلار در آبان سال ۱۴۰۰، حدود ۷۳ درصد پایین‌تر قرار دارد. همچنین حجم کل بازار بیت‌کوین به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار رسیده و این رقم سهم ۴۰ درصدی بیت‌کوین از کل بازار ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.

قیمت اتریوم؛ ۹۶۰ دلار
قیمت اتریوم بعد یک سال و نیم به زیر مرز هزار دلار سقوط کرد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز یکشنبه ۲۹ خرداد درحالی ۹۶۰ دلار بود که آخرین بار روز ۱۴ دی‌ماه سال ۹۹ شاهد معامله اتریوم در این محدوده بودیم. در شبانه‌روز گذشته قیمت اتریوم از هزار و ۷۵ دلار ریزش کرده و با افت ۱۰ درصدی به ۹۶۰ دلار رسیده است. در بازه هفتگی بازدهی اتریوم معادل منفی ۳۵ درصد برآورد می‌شود، چون یکشنبه هفته قبل هر واحد اتریوم هزار و ۴۷۰ دلار خرید و فروش می‌شد. به‌این ترتیب قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز از قله تاریخی این ارز دیجیتال یعنی چهار هزار و ۸۵۱ دلار در آبان ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد پایین‌تر قرار داشت. حجم کل بازار اتریوم نیز صبح امروز نردیک ۱۱۶ میلیارد دلار بود و به‌این ترتیب سهم این ارز دیجیتال از کل بازار را باید معادل ۱۳.۵ درصد درنظر بگیریم.

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت شیبا، کاردانو و دوج‌کوین در شبانه‌روز گذشته ریزش داشته، اما بازدهی ترون تقریبا صفر بوده است. قیمت شیبا که با نماد اختصاری (SHIB) و تسلط نیم‌درصدی به کل بازار، شانزدهمین ارز دیجیتال سرشناس دنیا به‌شمار می‌رود، در ۲۴ ساعت گذشته از ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار به ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار رسیده و نزدیک ۱۱ درصد ریخته است. به گزارش فرارو، بازدهی هفتگی شیبا نیز تقریبا منفی ۱۴ درصد است. قیمت کاردانو با افت ۸.۵ درصدی در شبانه‌روز گذشته از ۰.۴۸۵ دلار به ۰.۴۴۳ دلار رسیده است و حالا بازدهی هفتگی هفتمین ارز دیجیتال مهم بازار منفی ۱۳ درصد شده است. قیمت دوج‌کوین نیز در ۲۴ ساعت قبلی با افت هشت درصدی از ۰.۰۵۶ دلار به ۰.۰۵۲ دلار تنزل پیدا کرده است، اما قیمت ترون در این مدت روی رقم ۰.۰۶۰ دلار باقی مانده است و بازدهی روزانه این ارز دیجیتال صفر درصد محاسبه می‌شود.

تغییر قیمت انواع ارز دیجیتال
انواع ارز دیجیتال هفته قبل دیروز امروز
بیت‌کوین ۲۷ هزار و ۵۱۵ دلار ۲۰ هزار و ۴۲۵ دلار ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار
اتریوم هزار و ۴۷۰ دلار هزار و ۷۵ دلار ۹۶۰ دلار
شیبا ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار ۰.۰۰۰۰۰۷ دلار
کاردانو ۰.۵۱۱ دلار ۰.۴۸۵ دلار ۰.۴۴۳ دلار
ترون ۰.۰۷۵ دلار ۰.۶۰ دلار ۰.۶۰ دلار
دوج‌کوین ۰.۰۶۵ دلار ۰.۰۵۶ دلار ۰.۰۵۲ دلار
مرجع : فرارو
برچسب ها: بیت کوین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها