کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا ایلان ماسک توئیتر را خلوت می کند؟

29 خرداد 1401 ساعت 14:03


گروه فناوری:ایلان ماسک در جلسه‌ای یک‌ساعته با کارمندان توییتر به‌طور غیرمستقیم اعلام کرده که احتمالاً تعدیل نیرو انجام خواهد شد. گزارشی تأییدنشده می‌گوید ماسک به‌دنبال اخراج ۹۰۰ نفر از کارکنان توییتر است.

در جلسه‌ی آنلاینی که پنجشنبه با کارمندان توییتر برگزار شد گفت «این شرکت باید از لحاظ مالی سالم شود» و هزینه‌ها را پایین بیاورد. مدیرعامل میلیاردر شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا به‌طور غیرمستقیم اعلام کرده که در صورت بستن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با توییتر، احتمالاً شاهد تعدیل نیرو در این شبکه‌ی اجتماعی خواهیم بود.
یکی از کارکنان توییتر از ایلان ماسک درباره‌ی احتمال تعدیل نیرو در این شرکت پرسید. ماسک در بخشی از جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ یک‌ساعته‌ی خود گفته در حال حاضر هزینه‌های توییتر بیشتر از درآمدها است و «این وضعیت عالی نیست.»

توییتر در حال حاضر بیش از هفت هزار کارمند دارد و بزرگ‌ترین سؤال این افراد از زمان رسانه‌ای شدن توافق ۴۴ میلیارد دلاری این بوده که ایلان ماسک تعدیل نیرو انجام می‌دهد یا خیر. پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر، در جلسه‌ای که چند هفته پیش برگزار کرد گفت این شبکه‌ی اجتماعی «فعلا» قصد ندارد کسی را اخراج کند.
ایلان ماسک در جلسه‌ی پنج‌شنبه مستقیماً از تعدیل نیرو سخن نگفت، اما برداشتمان از حرف‌هایش این است که به احتمال زیاد پس از بسته شدن قرارداد شماری از کارکنان توئیتر باید این شرکت را ترک کنند.

یکی از سیاست‌های فعلی توییتر این است که کارمندان می‌توانند تا ابد در خانه کار کنند. ایلان ماسک مخالف جدی سیاست دورکاری است و حتی در هفته‌های اخیر به کارکنان تسلا گفته برای ادامه‌ی دورکاری باید حداقل ۴۰ ساعت در هفته به‌صورت حضوری کار کنند. ممکن است پس از تصاحب توییتر، کارکنان مجدداً مجبور به کار حضوری شوند.


کد مطلب: 342730

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342730/آیا-ایلان-ماسک-توئیتر-خلوت-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir