به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۳۴۲۷۴۰

کاهش۴۰درصدی‌مصرف روغن‌پس از افزایش‌قیمت

کاهش۴۰درصدی‌مصرف روغن‌پس از افزایش‌قیمت
گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی اظهار داشت: افزایش قیمت این محصول باعث شد میزان تقاضا برای خرید روغن حدود 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کند. در حال حاضر مصرف‌کنندگان از ذخایر خانگی استفاده می‌کنند از این‌رو ممکن است تا 2 ماه برای تامین نیاز به بازار مراجعه نکنند.به گزارش ایلنا، علیرضا شرفی مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی با بیان اینکه در بحث تامین روغن چالشی نداریم، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی مملو از روغن هستند و برخی از مشاهدات میدانی حاکی از این مهم است که برای از عرضه‌کنندگان برای فروش این محصول تخفیف‌هایی برای خریداران در نظر گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید این محصول ریزش پیدا کرده است؟ تصریح کرد: افزایش قیمت این محصول باعث شد میزان تقاضا برای خرید روغن حدود 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کند. در حال حاضر مصرف‌کنندگان از ذخایر خانگی استفاده می‌کنند از این‌رو ممکن است تا 2 ماه برای تامین نیاز به بازار مراجعه نکنند.این فعال اقتصادی با اشاره به لزوم مصرف روغن به میزان نیاز، افزود: مصرف سرانه روغن با احتساب روغن مصرف شده در کیک و کلوچه حدود 18.5 کیلوست.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی در پاسخ به این پرسش که بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای و افزایش نرخ روغن میزان تقاضا برای خرید روغن‌های جامد افزایش پیدا کرد آیا سلامت این نوع روغن را تایید می‌کنید؟ گفت: پالایش روغن در یک فرآیند انجام می‌شود و همه مراحل تصفیه روغن تحت نظر سازمان غذا و دارو است و در پروسه تولید همه استانداردها رعایت و تولیدکنندگان مطابق با آن جلو می‌روند.

همچنین در این رابطه منصور عالی‌پور رئیس اتحادیه سراسری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه مصرف روغن در کشور بهینه شده است، افزود: تولید روغن روند متعادلی را به خود گرفته است و به عبارت دیگر می‌توان گفت میزان تولید از مصرف پیشی گرفته است.به گفته وی؛ عرضه روغن به میزان نیاز صورت می‌گیرد و چالشی پیشروی کارخانه‌های تولیدی وجود ندارد.این فعال صنفی ادامه داد: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای و تغییر قیمت این محصول، توان خرید روغن از سوی مصرف‌کنندگان تقلیل پیدا کرد از این‌رو میزان تقاضا برای خرید آن کاهشی شد.
برچسب ها: روغن افزایش قیمت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها