کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش برای تخریب اوکراین با بی‌رحمی محض

جنگ در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد

29 خرداد 1401 ساعت 15:25


گروه بین الملل:  دبیر کل ناتو هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد، اما غرب باید برای ادامه حمایت از کی‌یف در برابر روسیه آمادگی داشته باشد.
ینس استولتنبرگ گفت: هزینه‌های جنگ زیاد است، اما بهای دستیابی مسکو به اهداف نظامی‌اش بسیار بیشتر است. در غیر این صورت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به رفتارش ادامه خواهد داد، همانطوری که پس از جنگ علیه گرجستان در سال ۲۰۰۸ و اشغال کریمه در سال ۲۰۱۴ عمل کرد.او این اظهارات را در حالی بیان کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا هم  نسبت به لزوم آماده‌سازی برای یک درگیری طولانی مدت هشدار داد.
هم دبیر کل ناتو و هم نخست وزیر بریتانیا گفته‌اند ارسال تسلیحات بیشتر احتمال پیروزی اوکراین را بیشتر می‌کند.
استولتنبرگ  همچنین گفت: «باید برای این واقعیت آماده شویم که این جنگ ممکن است سال‌ها طول بکشد. ما نباید از حمایت از اوکراین دست برداریم. حتی اگر هزینه‌های نه فقط حمایت نظامی بلکه هزینه های انرژی و مواد غذایی بالا باشد.»او گفت که ارسال تسلیحات مدرن‌تر به اوکراین، شانس این کشور را برای آزادسازی منطقه شرقی دونباس که بیشتر آن در حال حاضر تحت کنترل روسیه قرار دارد را بیشتر می‌کند.
در چند ماه گذشته درگیری‌های شدیدی بین نیروهای روسیه و اوکراین برای کنترل مناطقی در شرق در جریان است، در حالی که مسکو در هفته‌های اخیر پیشروی کندی داشته است.
نخست‌وزیر بریتانیا هم در مقاله‌ای در ساندی تایمز پوتین را به توسل به «مبارزه فرسایشی» و «تلاش برای تخریب اوکراین با بی‌رحمی محض» متهم کرد.
 جانسون در بخشی از این مقاله نوشت: «بیم آن می‌رود که باید خود را برای جنگی طولانی مهیا کنیم. زمان، عاملی حیاتی است. همه چیز بستگی به این خواهد داشت که آیا اوکراین می‌تواند سریع تر از روسیه توانایی خود را برای دفاع از خاکش تقویت کند یا خیر.»

نبرد شدید در شرق اوکراین
نبردها در شرق اوکراین در حالی با شدت تمام میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی جریان دارد که «سورودونتسک» و شهر همجوار آن «لیزیچانسک» به آخرین سنگر مقاومت در استان لوهانسک تبدیل شده‌اند.سرهی هایدای، فرماندار نظامی استان لوهانسک که دو شهر کلیدی آن هم اکنون در آستانه سقوط قرار گرفته می‌گوید باید برای روبرو شدن با «بدترین شرایط» آماده شد.
این در حالیست که اوکراین همچنان روی حمایت بیشتر اروپا برای دریافت سلاح‌های سنگین از جمله هواپیمای جنگی و تانک حساب باز می‌کند و در همین راستا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین ضمن استقبال از حمایت بروکسل نسبت به درخواست نامزدی کشورش برای عضویت در اتحادیه اروپا، از آن به عنوان «خبری خوب برای کشور» یاد کرده است.

 لیسیچانسک برای نبردهای خیابانی آماده می‌شود
ستاد نیروهای مسلح در کی‌یف  اعلام کرد که نیروهای اوکراینی  حملات روسیه به روستاهای نزدیک سورودونتسک، شهر کلیدی استان لوهانسک در شرق این کشور را دفع کرده‌اند.سورودونتسک هفته‌ها است زیر حملات هوایی و آتش سنگین توپخانه ارتش روسیه قرار دارد و بخش‌های عمده آن نیز تحت کنترل نظامیان تحت امر ولادیمیر پوتین درآمده است.
ارتش اوکراین با انتشار اطلاعیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد: «یگان‌های ما حمله در منطقه توشکیوکا را دفع کردند. دشمن عقب نشینی کرده و در حال تجدید قوا است.»
در این اطلاعیه آمده است که نیروهای ارتش روسیه در حال «هجوم» به روستای «اوریخوف» بودند، اما حمله نزدیک آنها به  روستا «با موفقیت دفع شد.»

زلنسکی: «جنوب را به کسی نمی‌دهیم»
رئیس جمهوری اوکراین در بازگشت از جبهه‌های جنوبی نبرد نیروهای نظامی کشورش با ارتش روسیه تاکید کرد که مناطق جنوبی پس گرفته خواهد شد و نظامیان اوکراینی «همه چیز را از روس‌ها پس خواهند گرفت.»
ولودیمیر زلنسکی هنگام بازگشت به کی‌یف در ویدئویی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر شد، گفت: «ما جنوب را به کسی نخواهیم داد، همه چیز را پس خواهیم گرفت، دریا اوکراینی و امن خواهد بود.»


 


کد مطلب: 342746

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342746/جنگ-اوکراین-ممکن-سال-ها-طول-بکشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir