به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۴۲۷۵۱
ثانیه شماری برای انتخاب سرمربی جدید استقلال

ساپینتو؛ مرد پرتغالی جانشین مجیدی می‌شود

گروه ورزشی: حالا ریکاردو ساپینتو نزدیک ترین نام به نیمکت استقلال است، سرمربی پرتغالی که قرار است جانشین فرهاد مجیدی شود.
ساپینتو؛ مرد پرتغالی جانشین مجیدی می‌شود
پس از هفته ها بحث و گمانه زنی و رایزنی های مختلف، سرانجام به نظر می رسد که فاصله چندانی تا اعلام نام سرمربی جدید استقلال باقی نمانده و قرار است طی ساعات پیش رو بالاخره جانشین فرهاد مجیدی به صورت رسمی اعلام شود.
آبی ها با جواد نکونام، رضا عنایتی و الکس نوری مذاکراتی داشتند که این اسامی به صورت رسمی از سوی مدیران باشگاه اعلام شد. شایعات متعددی نیز از صحبت با گزینه هایی چون استراماچونی، لوچسکیو، مورایس و... نیز به میان آمد که در نهایت به نظر می رسد استقلال به زودی سرمربی جدید خود را معرفی کند.
ریکاردو ساپینتو جدیدترین فردی است که به عنوان گزینه اصلی استقلال معرفی شده است. در روزهای گذشته مدیران باشگاه با چندین گزینه اروپایی وارد مذاکره شدند و در نهایت با این سرمربی نیز توافقاتی حاصل شده و به احتمال فراوان او در لیگ بیست و دوم روی نیمکت آبی پوشان می نشیند.
ساپینتو که در کشورش یکی از بازیکنان مطرح و ملی پوش بوده، 45 بار برای پرتغال به میدان رفته و 10 بار نیز گلزنی کرده است. پست او در دوران ورزشی مهاجم نوک بوده و به همین دلیل اغلب تیم های او فوتبال تهاجمی را به نمایش می گذارند. او سابقه حضور در اسپورتینگ لیسبون یکی از مطرح ترین تیم های پرتغال و همچنین رئال سوسیه داد و استاندارد لیژ بلژیک را در کارنامه دارد.

ساپینتو در دوران حضور در اسپورتینگ، دو بار قهرمان جام حذفی، دو بار قهرمان سوپرکاپ و یک مرتبه نیز قهرمان لیگ برتر پرتغال شد و یکی از پرافتخارترین بازیکنان پرتغال در آن دوران به شمار می رود. ضمن اینکه او در یورو 1996 و یورو 2000 عضو تیم ملی پرتغال بود.
وی پس از بازنشستگی از فوتبال، کار مربیگری را از تیم زیر 19 ساله های اسپورتینگ آغاز کرد. ستاره سرخ بلگراد، بلننزس پرتغال، الفتح عربستان، آترومیتوس آتن، استاندارد لیژ بلژیک، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، قوزتپه ترکیه و سرانجام موریرنسه پرتغال از جمله مهمترین تیم هایی هستند که وی هدایت آنها را برعهده داشته است.
ساپینتو توانست در فصل 2017 – 2018 به همراه استاندارد لیژ بلژیک عنوان قهرمانی بلژیک دست پیدا کند و این تنها دستاورد او به عنوان سرمربی است.

او فصل گذشته در موریرنسه ابتدا فصل را با سیستم 3 دفاعه و 343 آغاز کرد و سپس با سیستم 4231 و یا 4141 ادامه داد. نکته جالب اینکه او در ترکیه با سیستم 4 دفاعه و در برزیل با واسکودوگاما با ترکیبی از سیستم های 3 و 4 دفاعه بازی می کرد.
ریکاردو ساپینتو پیش از این نیز نامش پیرامون تیم های ایرانی مطرح شده بود. او 2 سال پیش و قبل از حضور کالدرون در پرسپولیس، یکی از گزینه های نیمکت سرخپوشان بود ولی در نهایت این انتقال شکل نگرفت.
قرار است مدیران استقلال تا دوشنبه نام سرمربی جدید خود را اعلام کنند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ریکاردو ساپینتو همان نامی است که از طریق رسانه های رسمی آبی ها معرفی خواهد شد.
برچسب ها: باشگاه استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها