به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۳۴۲۷۹۹

روشی جدید برای ترک سیگار در عرض یک سال

روشی جدید برای ترک سیگار در عرض یک سال
گروه علمی: سیگاری‌ها مضرات سیگار را به خوبی می‌دانند؛ اما نمی‌توانند آن را متوقف کنند. به همین دلیل شرکت آمریکایی Innovative Laser Therapy در وب سایت خود اعلام کرد که یک فناوری جدید برای ترک سیگار ابداع شده و آن استفاده از پرتو‌های لیزر سطح پایین مشابه چیزی است که گاهی برای درمان درد مرتبط با آرتریت، هدف قرار دادن نقاط خاص طب سوزنی در بدن برای درمان اعتیاد، متابولیسم و ​​استرس مرتبط است و ادعا می‌کند که اکثر بیماران می‌توانند پس از یک جلسه سیگار را ترک کنند.

در این جلسه لیزر در نواحی صورت، دست‌ها و مچ با هدف تسکین علائم ترک و جلوگیری از هوس سیگار انجام می‌شود.فرانک پینتو، صاحب شرکت لیزر درمانی نوآورانه گفت: وقتی سیگار می‌کشید، به طور مصنوعی به مغزتان می‌گویید که اندورفین ترشح کند، بنابراین ترک سیگار منجر به کاهش سریع سطح اندورفین می‌شود. لیزر اساساً پایانه‌های عصبی را تحریک می‌کند تا به مغز بگوید سیلی از اندورفین را آزاد کند تا بیمار در یک دوره ۳-۵ روزه علائم ترک را تقویت کند.بر اساس لیزر درمانی نوآورانه، لیزر درمانی نقاط دیگری را نیز هدف قرار می‌دهد که تصور می‌شود اشتها را سرکوب می‌کند تا از افزایش وزن که اغلب با ترک سیگار همراه است جلوگیری و آرامش را تقویت کند.

اما سوال این جا است که آیا این تکنیک موثر است؟
پس از چندین مطالعه نشان داده شده است که لیزر درمانی به برخی افراد سیگاری کمک می‌کند تا سیگار را ترک کنند. همان طور که مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله پزشکی چینی منتشر شد، تیمی در انگلیس دریافتند که سیگاری‌هایی که در طی یک دوره دو هفته‌ای تحت ۴ لیزر درمانی قرار گرفته‌اند، نسبت به افرادی که زیاد سیگار می‌کشند، راحت‌تر سیگار را ترک کردند.پس از ۶ ماه درمان با لیزر، ۵۵ درصد از چهار گروه درمان، سیگار را برای همیشه ترک کردند.
برچسب ها: ترک سیگار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها