OC_BOX}']['prms'] = 'doc'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['cache_html'] = '0'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['func'] = 'Get_Links_Content_Box'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['prms'] = 'general'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_expired'] = 0; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_modified'] = '1395-12-17 13:38:48'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_html'] = '1'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['func'] = 'Get_Main_Block_Child9'; ?>OC_BOX}']['prms'] = 'doc'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['cache_html'] = '0'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['func'] = 'Get_Links_Content_Box'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['prms'] = 'general'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_expired'] = 0; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_modified'] = '1395-12-17 13:38:48'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_html'] = '1'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['func'] = 'Get_Main_Block_Child9'; ?> روش‌هایی برای کاهش مواد قندی در رژیم غذایی - بهار نیوز
 
به روز شده در ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۲۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۴۲۸۰۰

روش‌هایی برای کاهش مواد قندی در رژیم غذایی

روش‌هایی برای کاهش مواد قندی در رژیم غذایی
گروه علمی:مواد قندی یکی از دلایل اصلی دیابت و چاقی در انگلیس است و برای بسیاری از افرادی که تمایل به مصرف این مواد دارند، کاهش یا حذف آن از رژیم غذایی دشوار است.بسیاری از غذا‌های روزمره که ما مصرف می‌کنیم دارای مواد قندی افزودنی هستند که می‌تواند انتخاب یک سبک زندگی سالم را دشوار کند. به مواد غذایی مانند نان، ماکارونی یا حتی سوپ، مواد قندی افزوده می‌شود تا طعم و ماندگاری آن‌ها بهبود پیدا کند، اما چند راهکار ساده برای کاهش مصرف مواد قندی در رژیم غذایی وجود دارد.کاهش مصرف این نوع ماده خوراکی مهم است؛ زیرا از نظر متخصصان تغذیه، رژیم‌های غذایی حاوی قند بالا به‌عنوان عاملی جدی در افزایش چاقی نسبت به چربی‌های اشباع شده است.
 
روزنامه میرور به برخی از راهکار‌های موثر در کاهش مواد قندی مصرفی اشاره کرده است:
 خواب کافی در طول شب:
درست مانند نوشیدن میزان آب بیشتر، خواب با کیفیت بیشتر می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی ما داشته باشد و حتی به تنظیم نحوه فرآوری قند در بدن کمک کند.در مطالعه انجام شده روی بیش از ۴۰۰۰ نفر که میزان خواب شبانه آن‌ها گزارش شد، مشاهده شد افرادی که کمتر از شش ساعت می‌خوابند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که دارای سلول‌هایی باشند که حساسیت کمتری به انسولین دارند. خواب خوب شبانه به بدن کمک می‌کند تا بدون افزودن مواد قندی به قهوه یا مواد غذایی وعده صبحانه بدن را برای فعالیت روزانه آماده کنید.

 جایگزین‌های کم یا بدون قند پیدا کنید:
تا حد زیادی ساده‌ترین تغییری که می‌توان در رژیم غذایی ایجاد کرد این است که به طور پیش فرض جایگزین‌های حاوی مواد قندی پایین مصرف کرد که برای اکثر مواد غذایی روزانه موجود است.

کاهش مصرف مواد دارای نشاسته:
مصرف نه تنها ذرت بلکه همه سبزیجات حاوی نشاسته که از کربوهیدرات‌های پیچیده به کربوهیدرات‌های ساده (قند) تجزیه می‌شوند، باید کاهش یابد. این شرایط به این معنی است که اگر می‌خواهید قند مصرفی را کنترل کنید، باید از نخود فرنگی، هویج، ذرت، سیب زمینی شیرین و لوبیا پرهیز کرد.

دقت در جدول ارزش مواد غذایی:
برچسب گذاری مواد غذایی در طول سال‌های گذشته به سرعت انجام شده و ضروری است تمام قند‌های موجود و افزوده شده به محصولات غذایی روی آن ذکر شوند. این بدان معنا است اگرچه یافتن محصول غذایی حاوی میزان شکر صفر دشوار است؛ اما همچنان می‌توان سالم‌ترین انتخاب ممکن را داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *