به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۳۴۲۸۱۰

جانسون: غرب نباید کشورگشایی روسیه را بپذیرد

جانسون: غرب نباید کشورگشایی روسیه را بپذیرد
گروه بین الملل: نخست‌وزیر بریتانیا از هم‌پیمانان غربی اوکراین خواست، فتوحات روسیه در این کشور را نپذیرند. او معتقد است که عدم جلوگیری از کشورگشایی ولادیمیر پوتین به ثبات و امنیت در جهان کمک نمی‌کند.
 بوریس جانسون در مقاله‌ای برای روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نسبت به پیامدهای پیروزی احتمالی روسیه هشدار داده است. او در این مقاله که روز یکشنبه، ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) منتشر شد از متحدان غربی اوکراین خواسته است، از این کشور برای مدتی طولانی حمایت کنند و مطمئن شوند که اوکراین امکان "استقامت استراتژیک برای ادامه حیات و در نهایت پیروزی را دارد." نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرده است که غرب باید این کشور را در برابر تجاوز روسیه مسلح کند پیش از آن که متجاوز، فرصت تجدید توانایی نظامی خود را بیابد.  جانسون در مقاله خود یک طرح چهار ماده‌ای برای "کمک مالی و فنی پایدار" به اوکراین معرفی کرده است.
او به صراحت نسبت به پذیرش دائمی دستاوردهای ارضی روسیه در اوکراین هشدار داده و خواهان بازپس‌گرفتن تمام سرزمین‌های اوکراین از روسیه شده است. نخست‌وزیر بریتانیا ضمن بیان این که اگر به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اجازه ادامه کشورگشایی‌داده شود، جهان آرام‌تر نخواهد شد تصریح کرده است، چنین اتفاقی "بزرگ‌ترین پیروزی برای یک متجاوز در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود." بوریس جانسون روز جمعه به طور غیرمنتظره به ‌کی‌یف رفت و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین ملاقات کرد. به گفته دولت بریتانیا او در این دیدار یک "برنامه آموزشی بزرگ برای نیروهای مسلح اوکراین" ارائه کرده که در آن وعده داده شده است، نیروهای بریتانیا می‌توانند هر چهار ماه حدود ۱۰هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها