کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جو بایدن مایه خجالت آمریکایی‌ها در صحنه جهانی است

دیلی‌تلگراف: بایدن برای آمریکا یک فاجعه مصیبت‌بار بوده است

30 خرداد 1401 ساعت 0:38


گروه بین‌الملل: روزنامه دیلی تلگراف لندن در گزارشی نوشت: شاید غم انگیزترین منظره امروز جهان افول خیره کننده ابرقدرت جهانی باشد. آمریکا در حال سقوط آزاد است، اقتصاد آن به سمت رکود می رود، تورم فزاینده است، قیمت بنزین و کالاهای مصرفی به شدت افزایش یافته است و سقوط شدید بازار سهام از ارزش حساب های بازنشستگان آمریکا کم می کند.
از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، مرزهای جنوبی آمریکا شاهد دو میلیون ورود غیر قانونی بوده و بزرگترین شهرهای آمریکا هم شاهد بزرگترین موج جرم و جنایت طی چندین سال گذشته بوده است. بی قانونی و هرج و مرج از نیویورک گرفته تا لس آنجلس بار دیگر به مسئله بزرگی برای شهروندان آمریکا تبدیل شده است.
احساس ناراحتی و نارضایتی در سراسر آمریکا کاملاً ملموس است. میزان اعتماد عمومی به نحوه عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور بسیار کم است.
طبق جدیدترین نظرسنجی ری‌یل کلی‌یر پالیتیکس (RealClearPolitics)، کمتر از یک نفر از هر چهار آمریکایی بر این باور است که کشور در مسیر درستی در حرکت است. کاهش میزان محبوبیت بایدن موجب شده تا او یکی از رؤسای جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا باشد که کمترین محبوبیت را داشته است.
جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور فاجعه و مصیبت‌بار بوده است. حتی حزب خودش هم او را مانعی بزرگ می داند. حتی روزنامه واشنگتن تایمز هم اخیراً مقاله ای منتشر کرد که توانایی رئیس جمهور برای شرکت در رقابت های انتخاباتی سال 2024 را زیر سؤال می برد. در دوره بایدن چپگراهای آمریکا که خود در حال غرق شدن هستند به مردم آمریکا سوسیالیسم بیشتر، ایدئولوژی افراطی و نژادپرستانه، مرزهای باز و ضعف چشمگیر در صحنه جهانی را ارائه می کنند.
هزینه زیاد کاخ سفید، مالیات سنگین و دستور کاری که در مخالفت با بازار آزاد است موجب شده تا دهها میلیون آمریکایی فقیرتر شوند و در حالی که در بزرگترین اقتصاد دنیا زندگی می کنند برای امرار معاش سخت در تلاش باشند. رئیس جمهور وقتی برای سخنرانی می رود بسیار گیج به نظر می رسد. از بسیاری جهات ریاست جمهوری بایدن غیر حرفه ای ترین در تاریخ مدرن آمریکا است. مایه خجالت در صحنه جهانی است، همانطور که خروج فاجعه بار او از افغانستان نشان داد. کاخ سفید کاملاً دچار آشفتگی است.
جای تعجب نیست که بسیاری از ناظران سیاسی بر این باورند که انتخابات میان دوره ای نوامبر ممکن است بزرگ ترین انقلاب محافظه کاران در کنگره آمریکا از سال 1994 باشد. آمریکا به بازگشت آزادی کامل، آزادی اقتصادی، امنیت عمومی، مرزهای امن و قدرت برای رهبری جهان آزاد نیاز دارد. این نقطه مقابل برنامه بایدن است که برای مردم آمریکا بسیار مخرب و بسیار مضر بوده است.


کد مطلب: 342814

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342814/دیلی-تلگراف-بایدن-آمریکا-یک-فاجعه-مصیبت-بار-بوده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir