به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۴۲۸۳۵

روشی جدید که به درمان افسردگی کمک می‌کنند

روشی جدید که به درمان افسردگی کمک می‌کنند
گروه علمی: محققان نشان داده اندکه پروبیوتیک ها می توانند از اثر داروهای ضد افسردگی حمایت و به کاهش افسردگی کمک کنند. فلور روده نقش مهمی در سلامت،از جمله سلامت روان ایفا می کند.محققان دانشگاه بازل و کلینیک‌های روان‌پزشکی دانشگاه بازل نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها می‌توانند به کاهش افسردگی کمک کنند.
 
محققان به دنبال راه هایی برای بهبود درمان های موجود و توسعه درمان های جدید هستند. یکی از رویکردهای امیدوارکننده، محور میکروبیوم روده،مغز است. میکروبیوم به طور کلی به معنای تمام میکروارگانیسم هایی است که درداخل  یا روی بدن انسان زندگی می کنند. یرای مثال  باکتری های روده می توانند بر سیستم عصبی از طریق محصولات متابولیک تأثیر بگذارند.  .

از مطالعات قبلی مشخص شده است که بیماران مبتلا به افسردگی شیوع بالاتر از میانگین مشکلات روده ای و گوارشی را نشان می دهند. اگر فلور روده افراد مبتلا به افسردگی در موش هایی که در شرایط استریل بزرگ شده اند کاشته شود ( یعنی بدون فلور روده) در این صورت حیوانات نیز رفتاری شبیه افسردگی پیدا می کنند. 
 به عنوان مثال، کم انرژی می شوند و نسبت به همسالان خود علاقه کمتری نشان می دهند.  بنابراین محققان گمان می کنند که ترکیب جامعه باکتریایی در روده نقش مهمی در علائم افسردگی دارد.

در مطالعه جدید خود، محققان به رهبری دکتر آندره اشمیت به طور سیستماتیک اثرات پروبیوتیک ها را بر روی بیماران مبتلا به افسردگی بررسی کردند.تجزیه و تحلیل نشان داد که اگرچه علائم افسردگی به لطف درمان عمومی ضد افسردگی در همه شرکت‌کنندگان کاهش یافت، اما در گروه پروبیوتیک بهبود بیشتری مشاهده شد.
علاوه بر این، ترکیب فلور روده آنها حداقل به طور موقت تغییر کرد: در گروه پروبیوتیک، تجزیه و تحلیل نمونه های مدفوع افزایش باکتری اسید لاکتیک را در پایان درمان نشان داد اثری که با کاهش علائم افسردگی همراه بود.

با این حال، سطح این باکتری های روده ارتقاء دهنده سلامتی دوباره طی چهار هفته بعد کاهش یافت. یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه توضیح می دهد: «ممکن است چهار هفته درمان کافی نباشد و مدت بیشتری طول بکشد تا ترکیب جدید فلور روده تثبیت شود».

یکی دیگر از تأثیرات جالب مصرف پروبیوتیک ها در رابطه با فعالیت مغز هنگام مشاهده چهره های عادی یا ترسناک مشاهده شد.  محققان این اثر را با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) بررسی کردند. 
در بیماران مبتلا به افسردگی، نواحی خاصی از مغز برای پردازش هیجانی متفاوت از افراد دارای سلامت روان رفتار می کنند. اگرچه محور میکروبیوم-روده-مغز برای چندین سال موضوع تحقیق بوده است، مکانیسم های دقیق هنوز به طور کامل مشخص نشده است. 

این دلیل دیگری بود که چرا محققان بر این باور بودند که استفاده از طیف وسیعی از باکتری‌ها به شکل پروبیوتیک‌ها، مانند فرمولاسیون‌های موجود ، مهم است.با دانش بیشتر در مورد تأثیر خاص باکتری‌های خاص، ممکن استب توان انتخاب باکتری‌ها را بهینه کرد و از بهترین ترکیب برای حمایت از درمان افسردگی استفاده کرد.
احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید روده‌ های ما میزبان 800 تا 1000 نوع باکتری مختلف هستند. تعداد این باکتری ‌ها به حدود 100 میلیارد می‌ رسند که چیزی حدود ده برابر بیشتر از تعداد سلول‌ های بدن است.این باکتری‌ ها فلور روده را تشکیل می ‌دهند و حدود دو کیلوگرم وزن دارند. اکثریت باکتری ها برای شما مفیدند و تنها یک درصد آنها شاید تهدید کننده سلامت باشند.
برچسب ها: درمان افسردگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها