به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۴۲۸۳۹

موادی که باعث ابتلا به فشار خون بالا می شود

موادی که باعث ابتلا به فشار خون بالا می شود
گروه سلامت: مواد شیمیایی مصنوعی که در محصولات معمولی خانگی و در خاک، هوا، غذا و آب یافت می شود ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را در زنان میانسال افزایش دهد.زنان میانسال با غلظت‌های بالاتری از مواد شیمیایی در خون، 71 درصد بیشتر از همسالان خود با سطوح پایین‌تری از این مواد در معرض ابتلا به فشار خون بالا بودند. 
 
 دینگ، محقق فوق دکترا در بخش اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان گفت: «یک مطالعه تخمین زد که دو مورد از رایج‌ترین «مواد شیمیایی » در اکثر آب آشامیدنی خانگی یافت می‌شود. دانشمندان مدتی است که می دانند PFAS متابولیسم را در بدن مختل می کند. این یافته ها به پزشکان در مورد اهمیت PFAS هشدار داد و آنها باید PFAS را به عنوان یک عامل خطر بالقوه مهم برای کنترل فشار خون درک و تشخیص دهند.

محققان تصمیم گرفتند زنان میانسال را مورد مطالعه قرار دهند،زیرا یائسگی دوره ای است که خطر فشار خون بالا در زنان همراه با سایر خطرات قلبی عروقی شروع به افزایش می کند.توجه به این نکته مهم است که دانشمندان  PFAS فردی و همچنین چندین PFASچندگانه را با هم بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که قرار گرفتن در معرض چندگانه PFAS تأثیر قوی‌تری بر فشار خون دارد.

برخی ایالت ها استفاده از PFAS را در بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی ممنوع کرده اند . یافته ها ما را روشن می کند که استراتژی هایی برای محدود کردن استفاده گسترده از PFAS در محصولات باید توسعه یابد.تغییر به گزینه های جایگزین ممکن است به کاهش بروز خطر فشار خون بالا در زنان میانسال کمک کند.
برچسب ها: فشار خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها