به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۳۴۲۸۵۱
سیاست اینها وابسته کردن مملکت به چین و روسیه است

تغییر وزرا فایده ندارد

تغییر وزرا فایده ندارد
گروه سیاسی: استعفای عبدالملکی از وزارت کار گمانه ترمیم کابینه را تقویت کرد و مباحثی پیرامون اینکه گزینه بعدی کیست، خودش استعفا می‌دهد یا رئیسی تغییرش می‌دهد یا حتی اینکه مجلس یازدهم ناگزیر به کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات با دولت همسو شده و دست به استیضاح می‌زند یا خیر بالا گرفت. در این بین اما سوال و نکته مهم این است که تغییرات مورد بحث فایده‌ای هم دارد یا خیر؟ با رفتن برخی از وزرا و آمدن دیگران تغییر در رویکرد دولت خاصه در بخش اقتصادی مشاهده خواهیم کرد و در پی آن مشکلات موجود حل می‌شود؟

ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس به این سوالات پاسخ منفی می‌دهد. او  تاکید کرد کرد که مساله مهم سیاست‌های کلی است و نه افراد کابینه. قوامی گفت «فکر می‌کنم با توجه به چارچوب‌ها و سیاست‌های کلان موجود در عرصه‌های مختلف، تغییر کابینه و عوض کردن چند وزیر مشکل را حل نمی‌کند.»

وی افزود: «تا سیاست ما در کشور، روابط ما در دنیا و… حل نشود، مشکلات باقی است.»به گفته قوامی، «در شرایط موجود، اگر بهترین اقتصاددان را هم در این وزارتخانه‌ها قرار دهیم، از او کاری ساخته نیست. سیاست اینها وابسته کردن مملکت به چین و روسیه است و آنها هم غیر از منافع خود چیزی نمی‌خواهند. لذا تا وقتی که نگاه ما فقط به چین و روسیه باشد، مشکلات باقی است و در این بین تغییر چند وزیر هم فایده‌ای ندارد.»

این نماینده سابق مجلس تغییر در کابینه را بی‌فایده می‌داند و می‌گوید: «مثلا الان وزیر کار رفته و یک وزیر دیگر می‌آید. آیا وضع مردم و کارگران بهتر می‌شود؟! مایحتاج مردم تا ۳۰۰، ۴۰۰ درصد گران شده است. وزیر جدید چه کاری می‌تواند انجام دهد که وضعیت مردم بهتر شود؟ فرض کنیم این افزایش ۱۰ درصدی حقوق را ۲۰ یا ۳۰ درصد کنند، باز هم مشکلات باقی خواهد ماند.»
 
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: سیدناصر قوامی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۴:۰۲
مشکل اصلی تناقضدر سیستمی است که نامش هم پارادوکس است .چگونه میتوان حکومت اسلامی را با جمهوریت ترکیب کرد........ (389468)
معلمناامیدشده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۴:۵۳
موافقم اما وقتی همه قوا اصولگرا هستند و اصلاحات قدرت نداره چاره ای نیسسسسست (389470)
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۲۰:۱۷
"سیاست اینها وابسته کردن مملکت به چین و روسیه است و آنها هم غیر از منافع خود چیزی نمی‌خواهند" این جمله رو باید با طلا نوشت. (389482)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۰۶:۵۳
وابسته ب غرب و امریکا فایده داره؟؟؟؟ (389492)
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۰۷:۳۳
فقط تغییر قانون اساسی (389493)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها